کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۳۳۳۵۴
تاریخ خبر:

راهنمای ترسناک خرید عطر و ادکلن

روزنامه هفت صبح، گروه بازار| ‌عطر خریدن دیگر آدم را شاد نمی‌کند، چون هم پیدا کردن عطر اصل سخت شده و هم پرداخت هزینه آن از عهده هرکسی برنمی‌آید. عطری که تا پارسال دو میلیون تومان می‌خریدید، الان حداقل شش میلیون تومان شده. عطرهای کپی و فیک هم این وسط جولان می‌دهند و از نظر شیشه و بسته‌بندی این‌قدر شبیه عطر اصلی هستند که کار انتخاب را سخت می‌کنند. این وسط یک‌سری از سلبریتی‌های ایرانی عطرهایی به نام خودشان عرضه کرده‌اند تا طرفداران این افراد معروف به سمت رایحه توصیه شده آنها جذب شوند.

البته این طرف بازار هم خبری از عطر و ادکلن ارزان نیست. عطر علی دایی که تیر ماه با نام تن فور اور وارد بازار شد با قیمت یک میلیون و 980 هزار تومان فروخته می‌شود و قیمت عطر نوید محمدزاده بالای یک میلیون تومان است. عطر زنانه مهران مدیری که جزو پرفروش‌های بازار است 880 هزار تومان قیمت دارد و عطر تهران لیلا حاتمی یک میلیون و 150 هزار تومان فروخته می‌شود. با این اوصاف دنبال عطر ارزان نباشید، فقط کلاهتان را سفت بچسبید که یک وقت عطر فیک را با قیمت اصل به شما نیندازند که آن وقت خیلی زور دارد.

‌ بازار تولید عطر به اسم چهره‌های سرشناس
جدیدترین عطری که به نام ستاره‌های مشهور به بازار معرفی شده، عطر علی دایی اسطوره فوتبال و شماره ده همیشگی تیم ملی ایران به ‌نام تن فور اور است. این برند برای خانم‌ها و آقایان شش عطر تولید کرده. ادوپرفیوم زنانه فبیولس تن فور اور با نت ابتدایی مرکبات شروع می‌شود و در نت میانی رایحه عسل و چوب‌های دودی دارد و در انتها به رایحه تنباکو عنبر می‌رسد.

قیمت این عطر یک میلیون و 980هزار تومان است. ادو پرفیوم زنانه اترنوس نیز بوی گل یاس و هلو شکوفه چای می‌دهد. نت پایانی این عطر نیز عنبر و مشک است. ادو پرفیوم فنامنال از این برند نیز محصول مشترک برای خانم‌ها و آقایان است. اصل رایح این عطر را بوی چوب و چرم تشکیل می‌دهد اما در نت‌های میانی رایحه یاسمن و گل آفتاب‌پرست نیز به مشام می‌رسد.

ادو پرفیوم مسترفول نیز عطر مشترک خانم‌ها و آقایان است. این عطر با ترکیبی از رایحه‌های نارنگی و گیاهان سبز و ترخون شروع می‌شود و در نت میانی بوی بنفشه و یاسمن می‌دهد و در نت پایانی رایحه کهربا و مشک سفید غالب است. ادو پرفیوم مردانه لجندری ماندگاری بالایی دارد که با بوی ادویه شروع می‌شود و با بوی کهربا و شیرین بیان و صندل به پایان می‌رسد. ادو پرفیوم مردانه ایمورتل نیز یکی دیگر از عطرهای مردانه این برند است که بر پایه رایحه مرکبات ساخته شده. نت میانی این عطر بوی ترنج و نارنگی می‌دهد و در آخر می‌توانید بوی اسطوخودوس، ایلانگ ایلانگ و کهربا را حس کنید. نکته جالب درباره عطرهای علی دایی این است که قیمت هر شش عطر تولیدی برند تن فور اور یک میلیون و 980هزار تومان است.

مهران مدیری هم عطر زنانه و مردانه تولید کرده و نام‌های مختلفی مثل مینور، ماژور، پلان کلوزآپ، انیورسری و هوماژ برای آنها تعیین کرده. عطر زنانه مینور مهران مدیری ابتدا بوی یاس بنفش و لیمو می‌دهد و در انتها شما را به جنگلی چوبی می‌برد که بوی عود همه جا را گرفته. قیمت این عطر یک میلیون و 130هزار تومان است. ادکلن ماژور مردانه نیز با بوی نارنگی شروع می‌شود و در نت میانی آن بوی نعناع هندی حس می‌شود و در نت پایانی می‌توانید بوی عنبر و مشک سفید را حس کنید، قیمت این ادکلن یک میلیون و 260هزار تومان است.

یکی از گرانترین ادکلن‌های برند مهران مدیری ادو پرفیوم مردانه انیورسری است که با قیمت یک میلیون و 520هزار تومان به فروش می‌رسد. نت ابتدایی این ادکلن چوبی و ادویه‌ای است و در نت میانی به مشک و عنبر می‌رسد و در نت آخر دوباره بوی چوب سوخته می‌آید. نوید محمدزاده هم چهار عطر وارد بازار کرده، ادو پرفیوم زنانه و مردانه و عطر ع سواق زنانه و مردانه. عطر سواق مردانه بیشتر بوی ادویه‌های شرقی می‌دهد و در نت میانی به آناناس و رزصورتی می‌رسد.

قیمت این عطر یک میلیون و 300هزار تومان است. عطر سواق زنانه هم همین قیمت است. خانواده بویایی عطر سواق زنانه از گلی، مشکی، میوه‌ای و یاس و نعناع هندی تشکیل شده است. ادو پرفیوم زنانه نوید محمدزاده با قیمت یک میلیون و 125هزار تومان فروخته می‌شود. نت ابتدایی این عطر میوه‌ای و گلی است و در میانه رایحه نارنج، لیموترش و سیب سبز را استشمام می‌کنید. گل صد تومانی و مشک هم مربوط به نت پایانی است. ادو پرفیوم مردانه این برند نیز با قیمت یک میلیون و 125هزار تومان به فروش می‌رسد. پایه اصلی عطر بر رایحه لیمو، ریحان و برگ بنفشه بنا شده و در آخر به جوز و نعناع هندی می‌رسد.

لیلا حاتمی بازیگر سینما نیز دو عطر زنانه و مردانه به نام تهران معرفی کرده است. عطر زنانه در شیشه صورتی و عطر مردانه در شیشه مشکی وارد بازار شده است. قیمت عطر زنانه بین 960 تا یک میلیون و 150هزار تومان و قیمت عطر مردانه بین 860 تا یک میلیون و 30هزار تومان است. عطر زنانه تهران با بوی گریپ فروت و هلو شروع می‌شود و به رایحه میانی بنفشه، یاس و شکلات می‌رسد. رایحه پایانی این عطر نیز ترکیبی از وانیل، کارامل و نعنا هندی است. عطر مردانه تهران نیز با رایحه ترنج شروع می‌شود و در میانه رایحه سیب و انگور حس می‌شود و نت پایانی نیز به کهربا و اسانس درخت بلوط ختم می‌شود.

هدیه تهرانی و بهاره رهنما نیز در این عرصه خودی نشان داده‌اند. البته عطر این دو بازیگر سینما خیلی سخت پیدا می‌شود. نام عطر هدیه تهرانی لومانی است و اگر بگردید و پیدایش کنید هزینه خرید آن بین 500 تا 700 هزار تومان است. این عطر رایحه‌ای گلی و طبعی خنک و شیرین دارد. رنگ شیشه صورتی است و روی آن دکمه‌ای با بند متصل شده و روی شیشه نام تجاری Lomani نوشته شده است. عطر بهاره رهنما به نام زن باران وارد بازار شد اما اگر این روزها دنبال آن باشید شاید نتوانید پیدا کنید، گویا بعد از جدایی او از همسرش که شرکت آرایشی و بهداشتی داشت تولید این عطر متوقف شده است.

نگاهی به قیمت جدید انواع عطرهای معروف
ادکلن کرید سفید و سبز جزو گران‌ترین عطرهای مردانه هستند. کرید سیلور مانتین واتر با قیمت 20 تا 22 میلیون تومان فروخته می‌شود اما به دلیل رد بویی که به‌جا می‌گذارد طرفداران زیادی دارد. این عطر مردانه معروف با بوی ترنج شروع می‌شود و در نت میانی به کشمش و چای سبز می‌رسد و در رایحه پایانی بوی مشک و صندل می‌دهد. دانهیل بریتیش لدر نیز جزو عطرهای مردانه قدیمی اما همیشه پرطرفدار است. این ادکلن با بوی لیموترش و هل شروع می‌شود و در میانه بوی اسطوخودوس می‌دهد و در نت پایانی بوی سرو و چرم را احساس می‌کنید. قیمت این ادکلن محبوب بین چهار میلیون و 500 تا پنج میلیون و 500 هزار تومان است.

ورچاسه اروس نیز جزو عطرهای مردانه پرفروش بازار است. از آن عطرهای ماندگار که بوی مرکبات و جنگل را تداعی می‌کند. نت پایه این عطر ترکیبی از لیموترش، سیب، وانیل و شمعدانی است. قیمت این عطر بین پنج میلیون و 500 هزار تومان تا شش میلیون تومان است.

پاکو رابان اینویکتوس از جمله عطرهای اسپرت و تند است، اما خیلی زود ملایم می‌شود و به دل می‌نشیند. نت ابتدای این عطر با رایحه نارنگی و آب دریا شروع می‌شود و نت میانی آن یاس و وانیل است در آخر بوی کهربا و خزه بلوط خودنمایی می‌کند. برای خرید این عطر شیک باید حدود چهار میلیون و 500 تا شش میلیون و 500 هزار تومان هزینه کنید.

اگر نگاهی به بازار عطرهای زنانه بزنیم این روزها باکارات رژ قرمز با بوی گرم و شیرینش ملکه همه عطرهاست. این عطر با نام کامل میسون فرانسیس کورکجان باکارات رژ جزو عطرهای گران‌قیمت است و اگر بتوانید اصل آن را پیدا کنید باید بین 30 تا 45 میلیون تومان بسته به سایز آن هزینه کنید. این عطر شرقی و گلی است در ابتدا بوی بادام و زعفران می‌دهد و در میانه رایحه سدر و یاس حس می‌شود و در پایان بوی عنبر و مشک می‌دهد.

یکی دیگر از عطرهای معروف این روزها ویکتوریا بامب شل عطر سرد و شیرین و میوه‌ای است. این عطر از برند ویکتوریا سکرت و پایه آن بر رایحه پرتقال و توت فرنگی بنا نهاده شده. این عطر در آغاز بوی مرکبات می‌دهد و در میانه بوی یاس و ارکیده حس می‌شود و در پایان باید به مشک و صندل دل خوش باشید. قیمت این عطر بین شش میلیون و 850 تا هفت میلیون و 500 هزار تومان است.

مگر می‌شود از طوفانی که مای وی، اسکندال و گودگرل به راه انداخته‌اند به‌راحتی گذشت این سه عطر زنانه این روزها خیلی طرفدار دارند. جورجیو آرمانی مای وی بوی ترنج و شکوفه پرتقال می‌دهد و در نت میانی به گل مریم می‌رسد و در پایان باید منتظر بوی خوش مشک و وانیل باشید، قیمت این عطر بین پنج میلیون و 500 تا شش میلیون و 500 هزار تومان است.

اسکندال از برند ژان پل گوتیه با قیمت پنج میلیون و 200 تا شش میلیون و 400 فروخته می‌شود. این عطر با نت پرتقال خونی شروع می‌شود و در نت میانی بوی یاس و عسل و شکوفه بهاری می‌دهد و نت پایانی این عطر شیرین بیان، ‌موم و کارامل است.

گودگرل از برند کارولینا هرارا هم چند سالی است که بازار را قرق کرده. شیشه عطری به شکل کفش پاشنه بلند زنانه دارد و تا دلتان بخواهد فیک آن در بازار موجود است. اصل این عطر بین پنج میلیون و 400 تا شش میلیون و 700هزار تومان قیمت دارد. نت اولیه با بادام و قهوه شروع می‌شود در نت میانی به رایحه مریم و یاس می‌رسد و نت پایانی آن بوی غلاف کاکائو می‌دهد.

راهنمای خرید عطر با استفاده از سلیقه بویایی
بعضی‌ها عاشق بوی میوه یا خوردنی خاص هستند و دلشان می‌خواهد مثل سنجاق سینه این رایحه را همه جا با خود ببرند. بوی گیلاس‌، بوی دارچین و شکلات و بوی وانیل و شکوفه‌های بهاری همیشه خاطرخواه دارند. تلخی شکلات و بوی گل‌های رز را چه کسی می‌تواند فراموش کند. برای همین شرکت‌های عطرسازی از این موضوع استفاده کرده‌اند و دست گذاشته‌اند روی میوه‌ها و رایحه‌هایی که خاص هستند و هیچ وقت فراموش نمی‌شود.

یکی از معروفترین عطرهای میوه‌ای، میس چری از برند کریستین دیور است که اگر شانس بیاورید و اصل آن را پیدا کنید باید بین 23 تا 25 میلیون تومان برای یک شیشه 100 میل بپردازید. البته این عطر فقط بوی گیلاس نمی‌دهد، ترکیبی است از میوه‌های مدیترانه‌ای. بوی پرتقال،توت فرنگی و گیلاس.نت ابتدایی این عطر با پرتقال شروع می‌شود و در میانه توت فرنگی خودنمایی می‌کند و نت پایانی که ماندگارترین نت آن است گیلاس است.

این عطر زنانه ماندگاری خیلی خوبی دارد و حدود 12 ساعت می‌توانید بوی آن را حس کنید.
یکی دیگر از عطرهایی که اسانس گیلاس در آن حرف اول را می‌زند عطر تام چری از برند تام فورد است. ترکیبی از گیلاس، زعفران، چرم و زردآلو و کمی نت‌های چوبی در این عطر خودنمایی می‌کند. این عطر هم قیمت نسبتا بالایی دارد و اگر برند اصلی را پیدا کنید باید بین 27 تا 28میلیون و 800 هزار تومان هزینه کنید.

اگر عاشق بوی توت فرنگی هستید و در هر فصلی دلتان هوای رایحه توت فرنگی می‌کند، می‌توانید عطرش را بخرید که وقتی راه می‌روید، پشت سری‌ها فکر می‌کنند در مزرعه توت فرنگی قدم می‌زنند. عطر مون پاریس، مخصوص فصل‌های بهار و تابستان و پاییز است. ملایم و شیرین است و بوی میوه‌های مدیترانه‌ای در پایه اصلی آن حرف اول را می‌زند. این عطر با ماندگاری خیلی خوب با قیمت پنج میلیون و 500 هزار تومان فروخته می‌شود و یکی از عطرهای پرفروش برند ایو سن لورن در بازار جهانی است.

بعضی‌ها عاشق کیک و بستنی هستند چون رایحه وانیل حالشان را خوب می‌کند. این افراد بیشتر به سمت عطر اس آی کشیده می‌شوند. عطری زنانه با ماندگاری بالا که وقتی از آن استفاده می‌کنید انگار ساعت‌های زیادی در شیرینی‌فروشی یا بستنی‌فروشی زندگی کرده‌اید. جورجیوآرمان Si گرم است اما آنقدر نه که در تابستان اذیت کند. این عطر با بوی گل رز شروع می‌شود اما در نت میانی به بوی چوب می‌رسد و در نت پایانی در نهایت وانیل همه جا را تسخیر می‌کند. قیمت این عطر در حال حاضر بین چهار میلیون و 900 هزار تومان تا پنج میلیون و 800 هزار تومان است.

لوازم آرایش و به خصوص بعضی از کرم پودرها بوی خاص و دلپذیری دارند به همین دلیل بند ولنتینو یک عطر زنانه مخصوص این افراد تولید کرده به نام ولنتینو پودر. شیشه این عطر هم شبیه مایع کرم پودر است، نت ابتدایی این عطر با بوی گل یاسمن شروع می‌شود و در میانه به وانیل می‌رسد، اما نت پایانی و اصلی آن بوی مشک است که کار را در می‌آورد، اگر اصل این عطر را پیدا کنید باید بین شش میلیون و 200 هزار تومان تا شش میلیون و 800 هزار تومان بپردازید.

مگر می‌شود برای شکلات عطر نساخت؟ برند شنل برای خانم‌ها عطر کوکو مادمازل را ساخته که با اینکه گرم است اما عاشقان این عطر، همیشه از آن استفاده می‌کنند. با اینکه رایحه اولیه این عطر با پرتقال و ترنج شروع می‌شود اما نت میانی این عطر مخلوطی از اسانس شکلات است، در نت پایانی این عطر نیز رایحه نعنا، ‌وانیل ومشک قدرت بیشتری دارند.

قیمت این عطر از 13 میلیون شروع می‌شود و تا 15 میلیون نیز می‌رسد. به غیر از شنل برند ولنتینو نیز یک عطر معروف زنانه با رایحه شکلات تولید کرده به نام ولنتینو اومو، این عطر در نت ابتدایی بوی ترنج می‌دهد و در نت میانی به بوی شکلات و فندق می‌رسد و نت پایانی آن شما را یاد عطر سدر و چرم می‌اندازد، قیمت این عطر نیز حدود هفت میلیون و 500 تا هشت میلیون تومان است.

عطر Prada Candy Night نیز از آن عطرهای خوردنی است. با رایحه زنبق و پرتقال تلخ باز می‌شود و در نت میانی بوی وانیل و آب‌نبات می‌دهد و در آخر ترکیب شکلات و نعناع هندی به مشمام می‌رسد. قیمت این عطر بین چهار میلیون و 500 تا شش میلیون تومان است.

گاهی باید عطر شکوفه‌های بهاری را توی صندوق گذاشت و برای همیشه نگه داشت،‌از بس که این عطر پر از داستان و ماجراست. شاید برای همین باشد که برند آمواج عطر بلوسوم لاو را تولید کرده است. نت ابتدایی این عطر زنانه با بوی ترنج شروع می‌شود، نت میانی آن شکوفه گیلاس و گل رز است و نت پایانی آن بوی وانیل و کهربا می‌دهد. در حال حاضر این عطر در بازار با قیمت 11 میلیون و 800 هزار تومان تا 13 میلیون تومان فروخته می‌شود.

اما مگر مردها دل ندارند. کسانی که عاشق بوی شکلات هستند به سمت ادکلن Homme Intense کریستین دیور جذب می‌شوند. نت ابتدایی این ادکلن ترنج و زنبق است اما در نت میانی شکلات و وانیل خودنمایی می‌کند و نت آخر هم مخصوص نعناع و چرم است.

قیمت این ادکلن بین شش میلیون و 300 هزار تومان تا هشت میلیون تومان است.ادکلن Angel Men از برند تری موگلر هم یکی از ادکلن‌های مردانه با رایحه خوراکی است. این عطر مردانه دنت بالایی از ترنج، گشنیز، نعناع و اسطوخودوس دارد. در نت‌های میانی کارامل، عسل، شیر و یاس احساس می‌شود و نت‌ پایانی آن به ترکیب بی نظیر قهوه و وانیل بسته می‌رسد. قیمت این ادکلن بین چهار میلیون و 500 هزار تومان تا پنج میلیون تومان است.

ادکلن مردانه لاگوست Elegance نیز بوی خوراکی می‌دهد. این ادکلن قدیمی است اما هنوز در بازار پیدا می‌شود. نت ابتدایی این ادکلن پرطرفدار بوی سیب و آلو می‌دهد و در نت میانی به دارچین و صنوبر می‌رسد و نت پایانی آن ترکیب لادن و چوب است. قیمت این ادکلن بین دو میلیون و 800 هزار تومان تا سه میلیون و 300 هزار تومان است.

کدخبر: ۵۳۳۳۵۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • peyman0917

    گزارش عالی بود