کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۴۲۹۲
تاریخ خبر:

قاتلانی که قربانیان خود را سلاخی کردند!

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | در فرهنگ لغت برای سلاخی، معانی مختلفی عنوان شده است اما در پرونده‌های جنایی به قتل با شیوه‌های خشن، سلاخی می‌گویند. اگر اهل ژانر وحشت و جنایی باشید، حتما عنوان «اسلشر» به گوش‌تان خورده است. ماجرای اسلشر، Slasher Film از فیلم سلاخی گرفته شده است که موضوع آن درباره قاتلی است که معمولاً دچار مشکلات روانی است و با استفاده از ابزار تیغه‌ای یک یا چند قربانی را به قتل می‌رساند. هدف کلی این فیلم‌ها به تصویر کشیدن خشونت است. در پرونده‌های جنایی هم وقتی قاتل به‌طرز فجیعی مقتول را به قتل می‌رساند، از کلمه سلاخی استفاده می‌کنیم. در این گزارش پنج پرونده قتل به شیوه سلاخی را بررسی می‌کنیم.

سلاخی شوهر با همدستی پسرعمو
زن جوان که متهم است با همدستی پسرعمویش شوهر خود را به قتل رسانده، به همراه او در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند. دهم مهر سال ۱۴۰۰ راننده‌های عبوری از بزرگراه آزادگان در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کردند که جسد خونین مردی در حاشیه بزرگراه رها شده است. بعد از بررسی‌های اولیه و کشف گوشی و مدارک هویتی جسد، مشخص شد که مقتول مرد میانسالی از اتباع افغانستان با نام قادر است که با ضربه‌های متعدد چاقو از پا در آمده است.

شواهد نشان می‌داد قتل در محل دیگری رخ داده و عامل یا عاملان قتل پس از جنایت مقتول را به حاشیه بزرگراه منتقل کرده‌اند. جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و ماموران شناسایی عاملان جنایت را در دستور کارشان قرار دادند. در نخستین گام به سراغ همسر مقتول به‌نام لاله رفتند. او در توضیح ماجرا گفت: آخرین‌بار که همسرم را دیدم مشروب خورده بود و حال طبیعی نداشت. بعد زن غریبه‌ای با او تماس گرفت و شوهرم از خانه بیرون رفت.

تا صبح منتظرش ماندم اما دیگر برنگشت. در این میان کارشناسان پزشکی قانونی در گزارشی اعلام کردند: قربانی با ضربات متعدد چاقو و تبر به‌طرز فجیعی به قتل رسیده اما در محتویات معده‌اش قرص … وجود دارد. در نهایت پس از بررسی‌ها نقش همسر و پسرعموی زن در قتل شوهر مشخص شد. در دادگاه مادر مقتول به جایگاه رفت و گفت: عروسم و پسرعمویش پسرم را کشته‌اند و من از طرف خودم و ۳ نوه‌ام درخواست قصاص دارم. البته در دادگاه ردپای چند نفر دیگر نیز در قتل پیدا شد که هرکدام ضربه‌ای به مرد زده بودند و قتل فجیع او حاکی از آن بود قاتلان چند نفر بودند. این پرونده هنوز تحت بررسی است.

دو جنایتکار با 14‌ضربه چاقو مرد صافکار را سلاخی کردند
درگیری خیابانی ۳ مرد جوان در محله جوادیه منجر به قتل شد. بامداد جمعه پنجم اسفندماه 1401، زن جوانی از خانه خود در خیابان نوری محله جوادیه با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و هراسان به اپراتور گفت: با صدای درگیری 3 مرد جوان که با چاقو به‌جان هم افتاده بودند، از خواب بیدار شدیم و هنگامی که به محل حادثه رفتیم، جسد خون‌آلود مرد جوانی را در کنار خیابان مشاهده کردیم.

تيم جنایی در محل حادثه با جسد مرد جوانی مواجه شدند که براثر 14‌ضربه عمیق چاقو به‌قتل رسیده بود؛ همچنین بررسی‌های اولیه متخصصان پزشکی قانونی نشان می‌داد، ضربات مرگبار چاقو به گردن و خونریزی شدید، علت اصلی مرگ مقتول است. بازپرس کشیک قتل که در جریان تحقیقات متوجه وجود دوربین‌های مداربسته در خیابان شده بود، به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی دستور داد تا فیلم آنها را هدف بازبینی قرار دهند؛

در فیلم مشخص شد، دو مرد جوان به همراه مقتول با چاقو از خانه‌ای بیرون آمدند و در حال طی کردن مسیر، مقتول را هدف ضربات مهلک چاقو قرار دادند. بدین‌ترتیب کارآگاهان پای در خانه مورد نظر گذاشتند و فردی که شاهد حادثه بود را هدف تحقیقات قرار دادند؛ وی گفت: شغل مقتول صافکار بود و با عاملان این جنایت که از اراذل و اوباش محله هم هستند، از گذشته اختلاف داشت؛

در این خانه نیز مهمانی برگزار شده بود که هر 3 نفر دعوت داشته و مشروبات الکلی نیز مصرف کرده بودند. شاهد این حادثه ادامه داد: در جریان این مهمانی مشاجره لفظی میان مقتول و عاملان این جنایت رخ داد و ناگهان این مشاجره به چاقوکشی وحشتناکی منجر شد که درگیری به خیابان کشیده شد و عاملان جنایت که دنبال مرد صافکار می‌کردند، او را هدف ضربات چاقو قرار داده و سپس فرار کردند!

سلاخی پسر جوان به‌دست مرد قصاب
جوان ۳۴‌ساله‌ای، پسری جوان را به ظن ارتباط پنهانی با همسرش که با او در بنگاه معاملات املاک همکار بود، به طرز فجیعی به قتل رساند. ماجرای وحشتناک این پرونده جنایی، یکم اسفند سال 1400 آغاز شد؛ زماني‌‌که مرد جوانی با شاگرد ۲۶‌ساله بنگاه املاک تماس گرفت و از او خواست تا واحد آپارتمانی رهن و اجاره‌ای مناسبی را به او معرفی کند. مرد 33‌ساله که مدعی بود مبلغ رهن را تا ۵۰ میلیون تومان می‌پردازد، چنین وانمود کرد که برای پرداخت اجاره نیز مشکلی ندارد.

به این ترتیب امیر (شاگرد بنگاه) با مشتری خود در نزدیکی بولوار میثاق مشهد قرار گذاشت تا چند واحد آپارتمانی را به او نشان دهد. طولی نکشید که امیر سوار بر پژو ۲۰۶ سفید رنگش شد و به طرف محل قرار حرکت کرد. مرد 33ساله هم که خود را ابوالفضل معرفی کرده بود به محض مشاهده خودروی جوان بنگاه‌دار، در صندلی جلو نشست و شروع به احوالپرسی کرد اما هنگامی که راننده پژو قصد حرکت داشت، مشتری مذکور از وی خواست لحظاتی تامل کند تا همسرش نیز با آن‌ها همراه شود، اما هنوز جمله او به پایان نرسیده بود که ناگهان مردی آشنا در پژو را گشود و در صندلی عقب جا گرفت.

شاگرد ۲۶ ساله که با دیدن «علیرضا» به‌شدت تعجب کرده بود، خیلی خونسرد به احوالپرسی با او پرداخت چرا که امیر مدتی با رومینا (همسر علیرضا) در بنگاه املاک همکار بود و او را می‌شناخت. از مدتی قبل هم علیرضا (مرد ۳۴‌ساله قصاب) که به‌خاطر سوء‌ظن به «ارتباط سیاه همسرش» با مردی غریبه، به وی مشکوک شده بود، اخم‌هایش را در‌هم کشید و از «امیر» خواست به سمت بزرگراه حرکت کند. «امیر» تلاش کرد تا به «علیرضا» اثبات کند که در ظن سیاه خود دچار اشتباه شده است اما گفت‌وگوهای خصمانه بین آن‌ها در حالی شدت گرفت که «امیر» خودرو را در حاشیه بزرگراه متوقف کرده بود.

این گفت‌وگوها حدود ۴۵ دقیقه طول کشید و به ناگاه مرد ۳۴‌ساله که در صندلی عقب با چهره‌ای خشمگین و برافروخته سخن می‌گفت، کارد قصابی را بیرون کشید و ضربه‌ای به ران پای راننده ۲۶ ساله زد و سپس ضربه دیگری را به دست چپ وی فرود آورد. او در همین حال گوشی راننده مجرد را نیز گرفت و در حالی‌که پیامک‌ها و تصاویر داخل گوشی را نگاه می‌کرد با صدایی خشم‌آلود، گردن امیر را گرفت و با کمک ابوالفضل، پیکر زخمی و خون‌آلود او را از میان دو صندلی به عقب کشید به‌طوری‌که صندلی و در خودرو رنگ خون گرفت.

در این هنگام همدست علیرضا که خود را مشتری رهن و اجاره منزل معرفی کرده بود، پشت فرمان پژو ۲۰۶ نشست و آنها به طرف انتهای بولوار مجیدیه حرکت کردند. وقتی خودرو در کنار كانالي متوقف شد که درون زمین‌های کشاورزی مسیر اتصال جاده‌ای به طرقبه شاندیز قرار داشت، علیرضا آخرین ضربه کاری را با کارد بر گردن «امیر» فرود آورد و سپس پیکر زخمی او را از داخل خودرو به درون کانال انداخت. اما راز این قتل پنهان نماند. در نهایت با تلاش ماموران قاتلان این پرونده قتل فجیع دستگیر شدند و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

80 ضربه چاقو برای قتل همسر و دختر 18‌ماهه
مردی که با بیش از 80 ضربه چاقو، همسر و دختر 18 ماهه‌اش را به طرز فجیعی کشته بود، در اعترافات تکان‌دهنده خود، عقده‌های دوران کودکی و وابستگی همسرش به گوشی تلفن را انگیزه جنایت هولناک خود ذکر کرد. عصر سیزدهم آبان 1397 بود که مرد جوانی هراسان خود را به منزل برادرزنش در منطقه طرق رساند! و به‌شدت در حیاط را کوبید! در این هنگام مرد 30 ساله که متوجه صدای در شده بود، با سر و وضعی خون‌آلود در منزل را گشود! شوهر‌خواهر «جواد-ک» با دیدن این صحنه خون‌آلود، خود را به درون پذیرایی انداخت و از آنچه می‌دید، شوک زده، در جا میخکوب شد!

«بتول-ک: زن 23 ساله و نازنین زهرا (دختر 1/5ساله)» با ضربات متعدد چاقو و به‌طرز فجیعی به قتل رسیده بودند. مرد جوان با دیدن این صحنه وحشتناک، بلافاصله با نیروهای انتظامی تماس گرفت و بدین‌ترتیب دقایقی بعد قاضی ویژه قتل عمد به همراه کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی عازم محل وقوع جنایت شدند. تحقیقات مقدماتی و میدانی قاضی «کاظم میرزایی» نشان می‌داد که مرد 30 ساله به دلیل اختلافات خانوادگی با همسرش، او را با وارد آوردن بیش از 80 ضربه چاقو در حالی به قتل رسانده است که تیغه یک چاقو به دلیل برخورد با استخوان‌های زن 23 ساله کج شده و او از چاقوی دیگری برای کشتن همسر و همچنین دختر کوچکش استفاده کرده است.

سلاخی همسر و فرزندخوانده‌ توسط مرد 84‌ساله
پیرمرد ۸۴‌ساله‌ای که همسر و فرزندخوانده خردسال خود را با چاقوی آشپزخانه به‌طرز فجیعی کشته بود، با پلیس تماس گرفت و اعتراف کرد. بامداد هفتم آذر 1401مرد سالخورده‌ای در تماس با پلیس کرج از قتل همسر و فرزندخوانده‌اش خبر داد. اپراتور ۱۱۰ آدرس خانه این پیرمرد را گرفت و حوالی ساعت ۴ صبح تیم کلانتری۱۱ کرج مقابل خانه مورد نظر در حوالی میدان شهدا حاضر شد. ماموران با ورود به خانه با صحنه هولناکی روبه‌رو شدند.

پیکر غرق در خون پسربچه و زن میانسالی روی زمین افتاده بود. پیرمرد هم ناراحت روی مبلی نشسته و به جنازه‌ها خیره مانده بود. جسد زن میانسال و پسر شش ساله به پزشکی قانونی انتقال یافت. متهم نیز با انتقال به پلیس آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت و درباره انگیزه‌اش از قتل عنوان کرد چند سال قبل و پس از مرگ همسرش به‌خاطر تنهایی و نداشتن فرزند با زني میانسال ازدواج کرده بود. چون نمی‌توانست بچه‌دار شود، خواهرزاده همسر دومش را به خانه آورده و به‌عنوان فرزندخوانده از او مراقبت می‌کردند.

مدتی بود توجه و محبت زن میانسال به فرزندخوانده‌شان و بی‌توجهی به پیرمرد باعث اختلاف و درگیری این زوج شده بود. از سوی دیگر دچار اختلاف مالی هم شده بودند. پیرمرد گفت که ساعت ۲ بامداد عصبانی از رفتار همسرم، چاقویی از آشپزخانه برداشتم و اول سراغ فرزندخوانده‌ام رفتم و او را با ضربات متعدد کارد کشتم. بعد سراغ همسرم رفتم. او از خواب بیدار شد و درگیر شدیم که با چند ضربه او را هم کشتم. مدتی کنار جسد آن‌ها نشستم و بعد با پلیس تماس گرفتم!

کدخبر: ۵۴۴۲۹۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر