کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۳۶۱۵۷
تاریخ خبر:

ماجرای جدل آمنه و سپیده‌ به کجا رسید؟

روزنامه هفت صبح، مهسا مژدهی| دیروز آمنه‌سادات ذبیح‌پور خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در توییتی اعلام کرد سپیده قلیان با شکایت او به ۱۵ ماه حبس محکوم شده است. او نوشت بالاخره پس از چهار سال رای دادگاه علیه سپیده قلیان به دلیل اتهامی که به من وارد کرده بود، صادر شد. البته این رای اولیه است و ممکن است در دادگاه تجدیدنظر دستخوش تغییراتی شود.

اما ظاهرا این پایان تنش میان آمنه‌سادات ذبیح‌پور و سپیده قلیان، نیست. سپیده قلیان، در سال ۹۸ آمنه سادات ذبیح پور را به بازجویی و اخذ اعتراف اجباری از او متهم کرده بود که با شکایت این خبرنگار رو به رو شد. دیروز ذبیح‌پور در توییتر خود از تنظیم یک شکایت جدید هم خبر داده و نوشته شکایت جدیدی هم بر ضد سپیده قلیان تنظیم خواهد شد.

زیرا سال گذشته هم به دروغ به رسانه‌های بیگانه اعلام کرد که من در زندان با نام خانم عسگری مشغول به شکنجه زندانیان هستم. در یک سال گذشته برگزاری دادگاه قلیان و ذبیح‌پور دردسرهایی داشته است. روز ۲۸ تیرماه قرار بود این دو در دادگاه حضور پیدا کنند. اما آنطور که خبرگزاری فارس اعلام کرد، سپیده حاضر نشد ضوابط لازم برای حضور در دادگاه علنی را بپذیرد. در این تاریخ قرار بود که دادگاه به‌صورت آنلاین پخش شود. اما عملا چنین اتفاقی نیفتاد، چرا که ظاهرا قلیان نمی‌خواست با حجاب در دادگاه حضور پیدا کند.

ذبیح‌پور در آن تاریخ مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس انجام داد و گفت دادگاهی که به صورت علنی برگزار شد، برای متهم و شاکی فضایی را ایجاد کرده تاحرف‌های خود را مطرح کند و اگر سپیده قلیان اسنادی داشت و به حق حرف زده بود، این فضای مناسبی برای بیان نظرات و حقانیت او بود. اما او با بهانه تراشی به عمد در دادگاه حاضر نشد چراکه حرفی برای زدن نداشت.

در جلسه بعدی دادگاه هر دو این افراد حضور داشتند. اما این دادگاه به خاطر عدم رعایت حجاب از سوی قلیان غیرعلنی برگزار شد. برادر قلیان مدعی شده که در این دادگاه آمنه‌سادات ذبیح‌پور به سپیده تهمت جاسوسی زده است. او همچنین گفته بود که خواهرش به سمت آمنه‌سادات ذبیح‌پور آب دهان پرت کرده.

این ادعا از سوی فارس تایید شد و این خبرگزاری نوشت: «سپیده قلیان یک‌بار با فرو بردن روسری در گلوی خود و یک‌بار هم در راهروی دادگاه با شکستن لیوان تظاهر به رگ‌زنی می‌کند. او پس از پایان دادگاه با اهانت به شاکی به‌سمت او آب دهان پرتاب می‌کند که این اهانت در حضور قاضی و سایر شاهدان ثبت شد.»

قلیان که در آبان سال ۹۷ در جریان اعتراضات کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه بازداشت شده و در دی ماه همان سال در مستندی به نام طراحی سوخته اعترافاتش در بخش خبری ۲۰:۳۰ پخش شده بود، بعد از آزادی موقتش در سال ۹۸ در توییتر خود مدعی شده بود:«در مراحل تولید مستند طراحی سوخته، شخص خانم آمنه سادات ذبیح‌پور، در اتاق بازجویی حضور داشت تا پس از ساعت‌ها ….، متنی را که از قبل آماده کرده بود، برای خواندن در مقابل دوربین، در اختیار ما بگذارد.»

کدخبر: ۵۳۶۱۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر