کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۱۴۶۴۵
تاریخ خبر:

درباره ۲۶‌نهاد دیگر‌، شاسی‌بلندها‌، مافیای دلالان و...

روزنامه هفت صبح| یک: ‌دیروز یکی از روزنامه‌های اصولگرا این شائبه قدیمی را تکرار کرد که مسئله حجاب به خاطر کم‌کاری 26 نهاد مربوطه شکل گرفته و پلیس تنها مانده در این میدان و اگر همه 26 نهاد به وظایف خود عمل می‌کردند مسئله حجاب حل شده بود. این تفسیر که طی ده پانزده سال گذشته مدام در برخی نشریات و سایت‌ها تکرار می‌شود نشان از همان عدم درک شرایط جامعه ایرانی است.

از همان ایده‌آلیسم کمرشکنی که نمی‌تواند خود را با شرایط وفق دهد. نمی‌خواهم در مورد قانون حجاب اظهار‌نظری بکنم چرا که بالاترین مقامات کشور حرف اصلی نظام را زده‌اند چه دوست داشته باشیم و چه نه. اما این تئوریسین‌هایی که این حرف قدیمی کم‌کاری 26 نهاد را تکرار می‌کنند و یا خرافه‌ای مثل « عدم رعایت حجاب در ادارات دولتی » ورد زبانشان است نمی‌دانند که چالش حجاب وقتی پیش آمد که همین شما دوستان تئوریسین کمالگرا پارسال با آیین نامه رنگبندی‌های قهوه‌ای و سیاه و خاکستری از راه رسیدید و بر طبل سختگیری پلیسی در این موضوع کوبیدید. بگذریم. ان‌شاءالله که ماجرا ختم به خیر شود.

دو: دیروز اعلام شد که ادعای نماینده تبریز مبنی بر گرفتن 70خودرو شاسی بلند از سوی نماینده‌ها در قبال عدم استیضاح وزیر صمت کذب بوده است. آن‌طور که در متن رسمی آمده مشکل ادعای آقای بیگی این بوده که اولا فهرستش 70 تا نبوده و کمتر بوده و ثانیا بین این فهرست و کنسل شدن استیضاح وزیر صمت رابطه‌ای نبوده و سوما شواهد حقوقی هم این فهرست نداشته. فقط یک نکته می‌ماند که … بگذریم بابا. به ماچه. حالا یک سری افراد خادم تعدادی شاسی بلند گرفته‌اند که نه هفتاد تا بوده و نه ربطی به لغو شدن استیضاح داشته. همین دیگه. به هرحال خوشحالیم که همه ابهامات یک‌به‌یک در حال رفع شدن هستند. خدا را شکر.

سه: هشت ماه است که سر واردات چند صدتا خودرو خارجی گرفتاریم. چنان ماجرا حیثیتی شده که اصل داستان را فراموش کرده‌ایم. بابا بگذارید بیاید و فروش برود و اصلا مافیای دلالان هم قدمشان به روی چشم! چقدر داستان را سخت کرده‌اید.

چهار: جمعه شب جایی بودم و بحث بر سر تحلیل این فیلم اسکاری همه چیز همه جا به یکباره بود. خب اعتراف کردم که نمی‌توانم با این فیلم رابطه برقرار کنم. چرا که ما سینما را بر مبنای روایت و شخصیت یاد گرفتیم. اما مخاطب و سینماگر امروزی انگار منابع الهامش با ما فرق می‌کند.

ما هنوز درگیر هضم مفهوم دنیای موازی در فیلم ماتریکس هستیم اما نسل جدید با مفهوم دنیاي موازی خیلی سریعتر و راحت‌تر خو گرفته. نسلی است که با سریال‌هایی مثل دارک و استرنج تینگز سرگرم شده و مثل من کهنه‌پسند از ورود ناگهانی دنیای موازی به خط داستانی این فیلم شلوغ و درهم برهم سرسام نمی‌گیرد. نسلی است که به جای کتاب و رمان از بازی‌های کامپیوتری خط می‌گیرد و هیچ تحرک و آشفتگی بیش از حدی برایش عجیب نیست. احساس می‌کنم هنوز باید در مورد نقد فیلم بخوانم.

کدخبر: ۵۱۴۶۴۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر