کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۷۸۱۳
تاریخ خبر:

انتخابی جام جهانی؛ دیروز در آسیا چه خبر بود؟

انتخابی جام جهانی؛ دیروز در آسیا چه خبر بود؟

سرانجام تیم ملی ژاپن هم امتیاز از دست داد و ناکام در حفظ رکورد 100 درصدی خود بود

رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2026 در قاره آسیا به روزهای حساس خود نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود و دور سوم این رقابت‌ها در شرایطی با حضور 18 تیم برتر قاره کهن در حال پیگیری است که در فیفادی اخیر، مسابقات هفته سوم و چهارم این دور به انجام رسید. از ظهر دیروز (سه‌شنبه)، مسابقات هفته چهارم با انجام دوئل حساس تیم‌های ملی ژاپن - استرالیا آغاز شد و شامگاه سه‌شنبه با اتمام دوئل عربستان - بحرین، پرونده مسابقات هفته چهارم دور سوم انتخابی جام جهانی 2026 هم بسته شد.

 

ترمز ژاپنی‌ها با گل‌به‌خودی کشیده شد!

تیم‌های ملی ژاپن و استرالیا روز گذشته در یکی از مهم‌ترین مسابقات هفته چهارم دور سوم انتخابی جام جهانی، رودرروی هم قرار گرفتند. ژاپن تنها تیم قاره کهن بود که تا پایان هفته سوم موفق به کسب 100 درصد امتیازات شده بود اما شاگردان هاجیمه موری‌یاسو که گلی هم در 3 بازی اخیر خود دریافت نکرده بودند، برابر کانگروها با نتیجه 1-1 متوقف شدند تا 2 رکورد مهم خود را از دست بدهند؛ جالب آنکه هر دو گل بازی از سوی مدافعان رقیب به‌ثمر رسید تا بازی با ثبت 2 گل‌به‌خودی به پایان برسد. ژاپن 10 امتیازی شد و صدرنشین گروه سوم ماند و استرالیا هم با 5 امتیاز و تفاضل 1+ در رتبه دوم حضور دارد.

 

برد دراماتیک کره‌جنوبی در جذاب‌ترین بازی روز

دو تیم کره‌جنوبی و عراق که هر کدام از 3 بازی ابتدایی خود در این مرحله موفق به کسب 7 امتیاز شده بودند، در جنگ صدرنشینی گروه دوم روز گذشته به مصاف هم رفتند و دوئل جذابی میان نماینده‌های شرق و غرب آسیا شکل گرفت. سرانجام این نبرد پراتفاق، کره‌ای‌ها در یک بازی جذاب و پرگل توانستند با نتیجه 3 بر 2 پیروز شوند تا با 10 امتیاز صدرنشین گروه دوم شوند و در طرف مقابل، تیم ملی عراق طعم اولین شکست را در این مرحله از رقابت‌ها چشید و با 7 امتیاز و تفاضل 1+ به رتبه سوم گروه دوم سقوط کرد.

 

خروج از بحران به سبک تیمِ برانکو

شاگردان برانکو ایوانکوویچ در تیم ملی چین کار خود را در 3 بازی ابتدایی دور سوم انتخابی جام جهانی 2026 با تحمل 3 باخت پیاپی به پایان بردند تا هم قعرنشین گروه سوم شوند و هم جایگاه سرمربی کروات روی نیمکت چینی‌ها به خطر بیفتد. با این وجود، شاگردان برانکو روز گذشته موفق به طلسم‌شکنی شدند و توانستند اندونزی‌ای که در 3 بازی قبلی خود برابر مدعیان گروه بدون باخت بود و با 3 تساوی پیاپی کارش را به پایان برده بود، با نتیجه 2 بر یک شکست بدهند تا با خروج از وضعیت بحرانی به کار خود در فیفادی ماه اکتبر پایان بدهند.

 

برد اقتصادی ازبک‌ها با درخشش ماشاریپوف

تیم ملی ازبکستان که تا پایان هفته سوم دور سوم انتخابی جام جهانی 2026 صدرنشین گروه نخست بود، روز گذشته به دنبال حفظ موقعیت خود بود. شاگردان سرچکو کاتانتس در روزی‌که اوستون اورونوف به دلیل مصدومیت در فهرست ازبکستان حضور نداشت، توانستند برابر امارات پیروز شوند و بردی یک‌گله و اقتصادی را به‌دست آوردند که با توجه به برتری پرگل تیم ملی در جدال با قطر، ازبک‌ها به دلیل تفاضل گل ضعیف‌تر شانس ادامه حضور در صدر جدول گروه نخست را از دست دادند و با 10 امتیاز و تفاضل 3+ به رتبه دوم سقوط کردند. جلال‌الدین ماشاریپوف، ستاره استقلال در بازی روز گذشته موفق شد زمینه‌ساز اخراج بازیکن امارات شود تا ازبک‌ها برابر حریفی 10 نفره برنده شوند و جالب آنکه در هنگام کسب پنالتی هم ماشاریپوف توپ را در اختیار اوتابک شوکوروف قرار داد و خود پشت این ضربه قرار نگرفت!

 

قرقیزها، برنده نبرد بحران‌زده‌های گروه نخست!

تیم‌های قرقیزستان و کره‌شمالی، دو تیم بدون برد گروه نخست رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2026 محسوب می‌شدند؛ با این تفاوت که قرقیزها هر 3 بازی اخیر خود را باخته بودند اما تیم ملی کره‌شمالی توانسته بود 2 امتیاز از 9 امتیاز ممکن را به‌دست آورد. در جدال روز گذشته، دو تیم به دنبال طلسم‌شکنی بودند که قرقیزها به خواسته خود رسیدند و توانستند با ثبت تنها یک گل، 3 امتیاز ارزشمند جدال با کره‌شمالی را به‌دست آورند تا از قعر جدول گروه نخست فاصله گیرند.

 

کولاک اردنی‌ها در مسیر رسیدن به جام جهانی

تیم ملی اردن روز گذشته عملکردی خیره‌کننده برابر عمان داشت و در روزی‌که یزن النعیمات، ستاره نام‌آشنای اردنی‌ها در بهترین فرم خود قرار داشت، آن‌ها توانستند از سد عمان با 4 گل بگذرند تا قاطعانه‌ترین برد هفته چهارم دور سوم انتخابی جام جهانی 2026 برای تیم ملی اردن باشد؛ پیروزی‌ای که باعث شد تا اردنی‌ها با 7 امتیاز و تفاضل 4+ به رتبه دوم گروه دوم راه پیدا کنند و در فاصله 3 امتیازی تیم ملی کره‌جنوبی کار خود را پیش ببرند و امیدهایشان برای ثبت اولین صعود به جام جهانی را افزایش دادند.

 

گلِ لحظه‌آخری ال‌قنبر علیه کامبک کویتی‌ها

دو تیم ملی فلسطین و کویت در قامت تیم‌های بدون برد گروه دوم دور سوم انتخابی جام جهانی 2026 در قاره آسیا، شب گذشته رودرروی هم قرار گرفتند و به دنبال طلسم‌شکنی بودند. در یک بازی جنجالی و پراتفاق که توأمان با اعلام یک ضربه پنالتی به سود هر کدام از تیم‌ها بود و از دقیقه 56، فلسطینی‌ها با 10 بازیکن کار خود را دنبال می‌کردند، گلزنی ال‌قنبر در واپسین لحظات مسابقه و درخشش او در قامت یار تعویضی در ترکیب فلسطین باعث شد تا بازی با تساوی 2-2 به پایان برسد و برنده نداشته باشد تا حسرت تیم‌های ملی فلسطین و کویت برای کسب پیروزی در این دور از مسابقات ادامه‌دار باشد.

 

تیمِ مانچینی، همچنان پرنوسان و بحران‌زده

شاگردان روبرتو مانچینی در تیم ملی عربستان شب گذشته برگزارکننده آخرین مسابقه از هفته چهارم دور سوم انتخابی جام جهانی 2026 در منطقه آسیا بودند؛ مسابقه‌ای که میان تیم‌های ملی عربستان و بحرین برگزار شد و در حالی‌که انتظار می‌رفت عربستانی‌ها بتوانند با کسب پیروزی برابر بحرین، هم از روزهای پرنوسان خود فاصله گیرند و هم فاصله‌شان با تیم ملی ژاپن را کمتر کنند، در شبی که سالم الدوساری یک ضربه پنالتی را از دست داد، نبرد تیم‌های ملی عربستان و بحرین با تساوی بدون گل به پایان رسید تا عربستانی‌ها با 5 امتیاز در رتبه سوم گروه سوم قرار گیرند و در فاصله 5 امتیازی ژاپن بمانند و تیم ملی بحرین هم با 5 امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به عربستان و استرالیا در جایگاه چهارم گروه نامش به چشم می‌خورد.

123

منبع: فوتبال 360
کدخبر: ۵۶۷۸۱۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر