کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۶۷۴۲
تاریخ خبر:

این دربیِ شماست | چهره‌های ویژه ‌دیدار امشب استقلال و پرسپولیس را بشناسید

این دربیِ شماست | چهره‌های ویژه ‌دیدار امشب استقلال و پرسپولیس را بشناسید

مثل همیشه، در شهرآورد تهران‌ بیشتر نگاه‌ها به چند چهره ویژه‌ معطوف خواهد بود

هفت صبح| فقط چند ساعت تا بازی 2 تیم استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته ششم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال ایران باقی مانده است. فارغ از حساسیت همیشگی د‌ربی، این دیدار از نظر جدولی نیز حائز اهمیت است و 2 تیم برای کم کردن فاصله با صدر جدول نیاز به پیروزی در آن دارند؛ مگر اینکه ترجیح بدهند به جای نزدیکی به رتبه نخست، بازنده این دوئل بزرگ نباشند. در این گزارش قرار است به چهره‌های ویژه این دیدار بپردازیم. حضور بازیکنانی چون اوستون اورونوف و ایوب العملود هنوز در هاله‌ای از ابهام است و احتمال دارد شاهد حضور این 2 بازیکن مهم در ترکیب اصلی سرخ‌پوشان نباشیم. با در نظر گرفتن این نکته به استقبال چهره‌های احتمالا تاثیرگذار این مسابقه خواهیم رفت.

 

‌حسین حسینی

عدم پیروزی در د‌ربی و صفر کلین‌شیت در لیگ بیست‌وچهارم. همین 2 گزاره کافیست تا بدانید کاپیتان استقلال چه انگیزه‌ای برای بازی امشب دارد. سیدحسین در نبود روزبه چشمی که رهبر درون زمین آبی‌پوشان هم به حساب می‌آید، وظیفه مهم‌تری روی دوش خود احساس می‌کند. گلر ملی‌پوش استقلال 2 بار در جام حذفی درخشش ویژه‌ای برابر تیم سرخ‌پوش پایتخت داشته اما هنوز بردی در جریان بازی به ارمغان نیاورده است و به نظر می‌رسد از نظر روحی در اوج نیست. او می‌خواهد این طلسم‌ها را همزمان با ثبت اولین کلین‌شیت در لیگ بشکند و مجدداً نامش را بر‌سر زبان هواداران استقلال بیندازد. 

 

الکسیس گندوز

سمت دیگر ماجرا الکسیس گندوز است. او تمام قدم‌ها در مسیر محبوب شدن و گرفتن جای علیرضا بیرانوند را برداشته و تنها درخشش مقابل استقلال برای تکمیل پازلش باقی مانده است. این گلر تازه‌وارد در 2 بازی اخیرش برای سرخ‌پوشان در لیگ گلی دریافت نکرده و اوج عملکردش برابر تراکتور و الاهلی بود که دست بر قضا، نتوانست کلین‌شیت کند. او حالا باید مهیای دیداری تماشایی با رقیب سنتی پرسپولیس شود. درخشش او در این بازی می‌تواند او را در میان هواداران پرسپولیس محبوب‌تر بکند و باعث شود تا آنها راحت‌تر بیرانوند را فراموش کنند و با رفتن او کنار بیایند.

 

علی علیپور

طی سه بازی اخیر، هم گل زده، هم پاس گل داده و هم پنالتی گرفته است. این یعنی علی علیپور آماده مصاف با استقلال است. بهترین گلزن کنونی سرخ‌پوشان در بازی د‌ربی، برای اثبات بازگشت‌اش باید پنجمین گل خود را در این مسابقه خاص ‌ به‌ثمر برساند. مهاجم سابق تیم‌های ماریتیمو و ژیل‌ویسنته در پنجره تابستانی نام خود را پیرامون باشگاه استقلال هم شنید اما تصمیم گرفت لقب یاغی را همراه خود یدک نکشد. علیپور به خوبی می‌داند که نمایش ضعیف‌اش خیلی زود می‌تواند منجر به خروج‌اش از زمین و حضور بازیکنانی چون عیسی آل‌کثیر و لوکاس ژوآئو شود.

 

‌رامین رضاییان

بدون تردید چهره ویژه د‌ربی پیش‌رو رامین رضاییان است. بازیکنی که یک‌بار در لباس پرسپولیس دروازه استقلال را گشوده بود، حالا باید با لباس تیم آبی‌پوش به میدان برود و برابر تیم اسبقش بازی کند. رامین در این فصل عصای دست و فرشته نجات جواد نکونام در لیگ برتر و لیگ نخبگان بوده و به جز دیدار با استقلال خوزستان، در دیگر مسابقه‌ها یا گل زده، یا پاس گل داده ‌ یا هم گل زده و هم پاس گل ارسال کرده است. طبیعتا هواداران پرسپولیس استقبال چندان جالبی از رضاییان به عمل نخواهند آورد اما روی دیگر سکه یعنی تماشاگران استقلال، برای وینگ‌بک موثرشان سنگ تمام خواهند گذاشت.

 

جلال‌الدین ماشاریپوف

اگر اوستون اورونوف به این بازی می‌رسید، دربی می‌توانست جذابیت‌های بیشتری هم داشته باشد و ازبک‌ها می‌توانستند این بازی را با حساسیت بیشتری دنبال کنند اما اورونوف به بازی نرسید تا تنها بازیکن ازبک این بازی ماشاریپوف باشد. هافبک خلاق استقلال اما در این فصل چندان پرفروغ نشان نداده که منتقدان نکونام معتقدند سیستم بازی استقلال و احتیاط بیش از حد نکونام باعث شده تا ماشاریپوف نتواند همه توانایی‌هایش را به نمایش بگذارد. آنها نمایش‌های خوب ماشاریپوف در تیم ملی ازبکستان را دلیلی بر اثبات ادعای خود می‌دانند. اما با همه این‌ها، ماشاریپوف یکی از امیدهای استقلال در دربی امشب است.

 

جواد نکونام

اما قطعا مهم‌ترین چهره بازی امشب جواد نکونام است. سرمربی استقلال روزهای دشواری را پشت سر می‌گذارد و خوب می‌داند که باختن در دربی می‌تواند باعث اخراج او شود. حتی پیروزی 3 بر صفر بر الغرافه هم وضعیت او را در استقلال بهتر نکرد و نمایش ضعیف شاگردانش در مقابل نساجی بار دیگر او را تحت فشار قرار داد. شایعه شده که اگر استقلال در دربی ببازد، مدیران استقلال بی‌توجه به اینکه چند روز بعد، تیم‌شان باید در قطر به مصاف السد برود، نکونام را اخراج خواهند کرد و به همین دلیل دربی امشب بازی مرگ و زندگی نکونام خواهد بود.

 

کدخبر: ۵۶۶۷۴۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر