کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۶۶۰۵
تاریخ خبر:

نمک روی زخم نکونام | از کوین یامگا و منتظر محمد تا اوستون اورونوف

نمک روی زخم نکونام | از کوین یامگا و منتظر محمد تا اوستون اورونوف

این روزها بازیکنانی که جواد نکونام نخواسته، در تیم‌های دیگری می‌درخشند و داغ دل هواداران استقلال را تازه می‌کنند

هفت صبح| ‌ بعضی از تصمیمات مهم و کلیدی جواد نکونام در فصل نقل و انتقالات به ضرر او و تیمش تمام شده‌اند. فقط تعداد کمی از بازیکنانی که او جذب کرده موفق ظاهر شده‌اند اما چند بازیکن مهم که توسط او از استقلال رانده شده‌اند، درخشیده‌اند و زخم‌های عمیقی به پیکر استقلال وارد کرده‌اند.

 

کوین یامگا

داستان او با جواد نکونام یک داستان دراماتیک و پرحادثه و عجیب بود. در حالی که مثل همیشه یکی از بهترین بازیکنان استقلال بود، در یکی از تمرینات تیم نکونام، توسط امید حامدی‌فر به شکلی عجیب و دلخراش مصدوم شد و بینایی یکی از چشم‌هایش به خطر افتاد. چندین عمل جراحی روی چشمش انجام شد و مدت‌ها دور از میادین بود و حتی گفته می‌شد ممکن است مجبور شود فوتبال را برای همیشه کنار بگذارد. اما یامگا در دوران نقاهت یکی دو بار هم در تمرینات شرکت کرد و حتی در یک بازی دوستانه یک پاس گل هم داد.

 

امیدها برای بازگشتش به میادین افزایش یافته بود اما اتفاقات عجیب و غریب در نقل و انتقالات استقلال و محدود بودن سهمیه خارجی‌ها باعث شد تا شرایط ادامه حضور او در استقلال پیچیده شود. در نهایت با اینکه ایفمارک مجوز بازی کردن او با رعایت موارد احتیاطی، بلامانع اعلام کرده بود، ناگهان خبر رسید که جواد نکونام به دلیل مشکلی که برای یامگا پیش آمده، دیگر او را نمی‌خواهد.

 

بازیکن نجیب، بی‌حاشیه و موثر استقلال با دلخوری از این تیم جدا شد و خیلی زود به نساجی پیوست و خیلی زودتر مجبور شد مقابل تیم سابقش قرار بگیرد. یامگا حتی یک نیمه هم صبر نکرد و در همان نیمه اول بازی با استقلال از روی نقطه پنالتی دروازه تیم سابقش را باز کرد و با شادی معنادارش به جواد نکونام طعنه زد و البته هواداران استقلال را به یاد روزهایی انداخت که در سخت‌ترین شرایط با خونسردی عجیبش تمام پنالتی‌ها را تبدیل به گل می‌کرد.

 

منتظر محمد

هافبک جوان عراقی از فصل قبل مد نظر استقلال بود. نمایش‌های درخشان او با تیم امید عراق توجهات را به خود جلب کرده بود و به نظر می‌رسید او می‌تواند خرید خوبی برای استقلال باشد. بعد از کش و قوس‌های زیاد قرارداد او امضا شد اما چند روز بعد خبر رسید که نکونام روی او نظر مثبتی ندارد و باشگاه مجبور است او را به تیم دیگری بدهد تا در فهرست استقلال جا برای جذب بازیکن خارجی مدنظر نکونام باز شود. محمد هم با وجود عدم تمایل، چاره‌ای نداشت و در نهایت به تیم مس رفسنجان قرض داده شد.

 

در طول فصل یکی از انتقادها از استقلال نداشتن یک هافبک خلاق در میانه میدان بود و منتظر دقیقا چنین بازیکنی بود اما نکونام به هر دلیلی او را نخواست. در این میان درخشش‌های گاه و بیگاه او در مس، هواداران استقلال را آزار می‌داد. او چند گل زیبا در مس زد و یکی دو پاس گل فوق‌العاده هم به هم‌تیمی‌هایش داد اما آنچه باعث شد انتقادها از نکونام بیشتر شود، گلزنی منتظر محمد به استقلال بود.

 

او در جام حذفی در ترکیب مس رفسنجان قرار گرفت و در حالی که استقلال به دنبال زدن گل مساوی بود، گل دوم تیمش را به ثمر رساند و کار استقلال را یکسره کرد و این تیم در همان مرحله اول جام حذفی، حذف شد. به نظر می‌رسید در این فصل نکونام او را جذب کند و مشکل تیمش را در خط هافبک حل کند اما باز هم این اتفاق نیفتاد و منتظر هفته گذشته به تیم نساجی قائمشهر پیوست.

 

اوستون اورونوف

ماجراهای او و استقلال یکی از عجیب‌ترین ماجراها در فصل نقل و انتقالات بود و هنوز هم کمتر کسی می‌داند چه اتفاقاتی رخ داد که جواد نکونام، این جوان خوش‌تکنیک ازبک را نخواست. او هم یکی از بازیکنانی بود که می‌توانست طراوت و خلاقیت را به خط هافبک استقلال اضافه کند.

 

در حالی که به نظر می‌رسید آبی‌ها فقط یک امضا تا جذب او فاصله دارند اما ناگهان خبر رسید که اورونوف به پرسپولیس پیوسته و دقایقی بعد، انتشار خبر رسمی این انتقال، هواداران استقلال را شوکه کرد. البته آبی‌ها جلال‌الدین ماشاریپوف را جذب کرده بودند اما پیوستن اورونوف به تیم رقیب، می‌توانست برای استقلال به یک شکست بزرگ در نقل  و انتقالات تبدیل شود و حالا که چند ماه از آن اتفاق گذشته، همه معتقدند که بزرگ‌ترین اشتباه استقلال در پنجره زمستانی فصل قبل، نخواستن اورونوف و اجازه دادن به پرسپولیس برای جذب او بود.

 

گفته می‌شد نکونام در صورتی با جذب اورونوف موافقت می‌کرد که مدیران باشگاه فرشید اسماعیلی و فرشید باقری را هم به خدمت بگیرند! هافبک خلاق ازبکستانی در نیم‌فصل دوم، همه کار برای پرسپولیس کرد و اصلی‌ترین عامل قهرمانی این تیم در لیگ برتر بود. هر درخشش و گل و پاس گل و دریبل او، تیری بود بر قلب هواداران استقلال! آنها از خود می‌پرسیدند با چه منطق و استدلالی، نکونام این جواهر ازبک را رد کرده و هنوز هم جواب درستی از این سوال نگرفته‌اند! درخشش اورونوف البته هنوز هم ادامه دارد و هواداران استقلال نگران این هستند که او روز چهارشنبه در دربی، باعث باخت تیم‌شان شود.

 

کدخبر: ۵۶۶۶۰۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر