کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۵۵۹۴
تاریخ خبر:

موفقیت تاریخی؛ خاتون بم به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا رسید

موفقیت تاریخی؛ خاتون بم به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا رسید

تیم خاتون بم با کسب پیروزی 2گله مقابل هنگ‌کنگ توانست به مرحله گروهی اولین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا راه پیدا کند

رقابت‌های مرحله انتخابی لیگ قهرمانان زنان آسیا به روز پایانی کار خود رسید؛ جایی‌که 13 تیم تقسیم‌شده در 4 گروه (یک گروه 4 تیمی و 3 گروه 3 تیمی) به دنبال آن بودند تا بتوانند در روز پایانی رقابت‌ها، سهمیه حضور در مرحله گروهی اولین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا را به‌دست آورند. خاتون ایران به عنوان یکی از این 13 تیم، امروز (شنبه) در آخرین دیدار خود در مرحله انتخابی از ساعت 15:30 به وقت تهران رودرروی کیچه هنگ‌کنگ قرار گرفت.

 

خاتون که در قامت پرافتخارترین تیم فوتبال زنان ایران راهی اولین دوره رسمی رقابت‌های لیگ قهرمانان زنان آسیا شدند، در گام نخست مرحله انتخابی از سد آرتی‌سی بوتان گذشتند و به دنبال تکمیل تاریخ‌سازی خود و رسیدن به مرحله گروهی در دیدار امروز بودند؛ آن‌هم در حالی‌که در طرف مقابل، کیچه هنگ‌کنگ هم در قامت قهرمان رقابت‌های باشگاهی این کشور، کار خود را در مرحله انتخابی با شکست دادن آرتی‌سی آغاز کرد و به دنبال عبور از حریف ایرانی خود بود تا بتواند به مرحله گروهی رقابت‌ها راه پیدا کند. گل زده بیشتر خاتون نسبت به کیچه باعث شده بود تا نماینده ایران با نتیجه تساوی هم راهی مرحله گروهی شود اما هنگ‌کنگی‌ها برای صعود راهی جز کسب پیروزی نداشتند.

 

2 تغییر در ترکیب برنده

مرضیه جعفری امروز با انجام 2 تغییر در ترکیب اولیه تیمش نسبت به دیدار با آرتی‌سی بوتان، شاگردان خود را به مصاف کیچه هنگ‌کنگ فرستاد. عارفه سیدکاظمی، سرشین کمانگر، فاطمه امینه‌برازجانی، شهناز جعفری‌زاده، عاطفه رمضانی‌زاده، زهرا سربالی، فاطمه گرائیلی، زهرا قنبری، سمانه چهکندی، مونا حمودی و سارا دیدار اعضای تشکیل‌دهنده ترکیب اصلی خاتون برابر کیچه بودند که در اتفاق قابل پیش‌بینی، عارفه سیدکاظمی جانشین مهدیه مولایی در خط دروازه شده بود و با اضافه‌شدن زهرا قنبری به خط هافبک، سارا دیدار به جای فاطمه پسندیده به ترکیب خاتون اضافه شد تا در خط حمله این تیم به میدان برود.

 

گل لحظه‌آخری، خاتون را برنده نیمه اول کرد

دو تیم از ساعت 15:30 در ورزشگاه چانگ لیمیتانگ شهر تیمفو کشور بوتان کار خود را آغاز کردند. شاگردان مرضیه جعفری نیمه نخست را تهاجمی آغاز کردند و در دقیقه 4، روی ارسال سرشین کمانگر، مونا حمودی موفق به گلزنی شد که کمک‌داور پرچم خود را در موقعیتی مشکوک و جنجالی به نشانه آفساید بالا برد تا این گل مردود شود. در ادامه، بازهم حمودی صاحب موقعیت گلزنی شد که این‌بار او روی ارسال سمانه چهکندی در آستانه گلزنی بود اما ضربه سر حمودی از بالای دروازه کیچه به شکلی خطرناک به بیرون رفت تا بازی همچنان با تساوی بدون گل دنبال شود.

 

فاطمه گرائیلی در دقیقه 8 با شوتی ناگهانی دروازه کیچه را هدف قرار داد که ضربه او با اختلاف کم از بالای دروازه به بیرون رفت. روی اشتباه خط دفاعی خاتون، هنگ‌کنگی‌ها صاحب موقعیت شدند که ضربه نهایی چو سو هوآن کیفیت لازم را نداشت و عارفه سیدکاظمی به راحتی مهار کرد. شاگردان جعفری در فاصله کمتر از 5 دقیقه، 2 شوت در چارچوب داشتند که دروازه‌بان کیچه ابتدا ضربه زهرا قنبری را مهار کرد و سپس در 2 مرحله موفق به مهار شوت فاطمه گرائیلی شد.

 

سرشین کمانگر، مدافع پیش‌تاخته خاتون در دقیقه 22 با ضربه سر خطرناک خود دروازه کیچه را تهدید کرد که ضربه سر او با فاصله کم از کنار دروازه این تیم به بیرون رفت. هنگ‌کنگی‌ها از لاک دفاعی خارج شدند و با یک کار ترکیبی زیبا خود را به محوطه جریمه خاتون رساندند و در حالی‌که توپ از عارفه سیدکاظمی هم گذر کرده بود، چو سو هوآن در مقابل دروازه خالی موفق به گلزنی نشد.

 

زهرا قنبری در دقیقه 30 بار دیگر در محوطه جریمه کیچه صاحب موقعیت شد که ضربه سر او بازهم در اختیار دروازه‌بان تیم هنگ‌کنگی قرار گرفت. دو تیم با توجه به بارش باران، در 15 دقیقه پایانی نیمه نخست نمایش نزدیک و پایاپایی و اشتباهات متعدد در پاس‌کاری زمینه‌ساز عدم خلق موقعیت جدی گلزنی روی دروازه‌ها شد. در حالی‌که تصور می‌شد نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد، در دقیقه (2+45) ارسال فاطمه امینه‌برازجانی از میانه زمین با اشتباه مهلک خط دفاعی و دروازه‌بان کیچه همراه شد و مستقیماً در درون دروازه خاتون رفت تا شاگردان مرضیه جعفری با پیروزی به رختکن بروند.

 

مونا تیر خلاص را به تیمِ هنگ‌کنگی زد

شاگردان جعفری بعد از برتری یک‌گله در نیمه نخست، به دنبال آن بودند تا بتوانند این برتری را حفظ کنند و جشن صعود خود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان زنان آسیا را در تیمفو به پا کنند و در طرف مقابل، هنگ‌کنگی‌ها در سودای جبران گل خورده و کامبک بودند. مصدومیت سارا دیدار در آغاز نیمه دوم، باعث ایجاد وقفه در جریان بازی شد اما مهاجم جوان خاتون به ترکیب تیمش بازگشت. با وجود برتری یک‌گله، شاگردان مرضیه جعفری در تلاش برای رسیدن به گل دوم هم بودند که مونا حمودی در دقیقه 57 با یک حرکت انفرادی زیبا خود را به محوطه جریمه کیچه رساند و اقدام به شوت‌زنی کرد که ضربه او را دروازه‌بان تیم هنگ‌کنگی مهار نمود.

 

زهرا قنبری در نیمه دوم، عملکردی چشم‌نواز داشت و در میانه‌های زمین با حرکات نمایشی خود سعی داشت تا هم به لحاظ روحی‌روانی شرایط به سود تیمش تغییر بدهد و هم موقعیت‌سازی کند. بعد از چند حمله ناموفق، سرانجام دفع توپ اشتباه خط دفاعی کیچه و تیزهوشی مونا حمودی به کمک نماینده ایران آمد و حمودی با شوتی زیبا توپ را به گوشه دروازه کیچه فرستاد تا در دقیقه 65 بازی 2 بر صفر شود. بعد از ثبت این گل، مرضیه جعفری برای حفظ نتیجه به سراغ تعویض در ترکیب تیمش رفت و فاطمه پسندیده را به جای فاطمه گرائیلی به میدان فرستاد.

 

بازیکنان خاتون بعد از ثبت گل دوم در سودای آن بودند تا نتیجه بازی را حفظ کنند و در طرف مقابل، هنگ‌کنگی‌ها با تعویض‌های سریالی هدف‌شان تغییر نتیجه بود. البته که مرضیه جعفری هم در ادامه تغییرات دفاعی خود، ملیکا متولی را جانشین سمانه چهکندی کرد تا خاتون با دفاعی چندلایه مقابل کیچه کار خود را دنبال کند. در دقیقه 80، زهرا قنبری با فرصت‌طلبی در آستانه ثبت گل سوم بود که با بدشانسی ضربه او جایی در چارچوب دروازه کیچه نداشت. او در دقیقه 84 بازهم صاحب موقعیت شد که این‌بار دروازه تیم هنگ‌کنگی سد راه گلزنی شد و دقایق پایانی در حالی سپری شد که بازیکنان خاتون صاحب توپ‌ومیدان بودند و با وجود خلق موقعیت‌های گلزنی، خبری از ردوبدل‌شدن گل نبود تا با نتیجه 2 بر صفر بازی به سود خاتون پایان پذیرد.

 

صعود تاریخی خاتون؛ پیش به سوی شگفتی‌سازی در تایلند

خاتون با این پیروزی، 6 امتیازی شد و توانست مقتدرانه از مرحله انتخابی گذر کند و به جمع 12 تیم برتر قاره آسیا در مرحله گروهی نخستین دوره لیگ قهرمانان زنان راه پیدا کرد. شاگردان مرضیه جعفری بعد از این صعود تاریخی، باید در مرحله گروهی در گروه دوم با تیم‌های کالج اسکالرز تایلند، کایا ایلویلو فیلیپین و ملبورن‌سیتی استرالیا رقابت کنند. گفتنی است که طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی (AFC)، مسابقات گروه دوم به صورت مجتمع در کشور تایلند و شهر خون‌کائن برگزار خواهد شد و زمان برگزاری آن‌هم از 15 تا 21 مهرماه است.

 

برنامه خاتون در مرحله گروهی لیگ قهرمانان زنان آسیا

15 مهرماه

خاتون ایران - ملبورن‌سیتی استرالیا

کالج اسکالرز تایلند - کایا ایلویلو فیلیپین

 

18 مهرماه

کایا ایلویلو فیلیپین - خاتون ایران

ملبورن‌سیتی استرالیا - کالج اسکالرز تایلند

 

21 مهرماه

کایا ایلویلو فیلیپین - ملبورن‌سیتی استرالیا

خاتون ایران - کالج اسکالرز تایلند

 

منبع: فوتبال 360
کدخبر: ۵۶۵۵۹۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر