کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۵۴۹۱
تاریخ خبر:

این‌ها چه بی‌معرفت‌ هستند، پسر!

این‌ها چه بی‌معرفت‌ هستند، پسر!

براهیم دیاز همشهری‌های بسیار مشهوری در حوزه هنر دارد که در صدر همه پابلو پیکاسو قرار دارد

هفت صبح| ‌براهیم دیاز مورد خاص لالیگا و فوتبال اروپا است که با وجود همه شایستگی‌ها در گلزنی و گلسازی، روی نیمکت رئال مادرید پُرستاره می‌نشیند تا در جستجوی دقایق اندکش، نقشی مهم بازی کند؛ درست مثل یک بازیگر نقش دوم که بعضی وقت‌ها ستاره یک فیلم هالیوودی می‌شود. تیم فنی کهکشانی‌ها به این بازیکن 25 ساله در حکم پلن بی نگاه می‌کند تا زمانی که بازی گره خورد، او مشکل‌گشای مادریدی‌ها شود؛

 

پسر جوان مالاگایی که سال قبل با بی‌توجهی لوئیس دلافوئنته سرمربی بارسادوست تیم ملی اسپانیا هم مواجه شد تا به اجبار در جمع ملی‌پوشان زادگاه پدری‌اش مراکش توپ بزند. براهیم هافبک تهاجمی برجسته‌ای است که سال قبل 12 گل و 9 پاس گل را در 2066 دقیقه بازی ثبت کرد تا از نظر میانگین آماری، یکی از بهترین‌های قهرمان اروپا باشد؛ اما در فصل جدید هم به او نگاه دوسویه‌ای شده تا بازی را از روی نیمکت شروع کرده و در لحظه اضطرار، منجی رئال مادرید شود!

 

مالاگا

مالاگا زادگاه براهیم دیاز، مرکز ایالت خودمختار آندلس در جنوب اسپانیا است که در دوره خلافت اسلامی مَلقَه خوانده می‌شد؛ شهری بندری در مسیر گردشگری و خدمات فناوری که باعث جلب‌نظر گردشگران خارجی شده است. این شهر با قدمت 2900 سال خود، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای اروپا محسوب می‌شود و پس از مادرید، بارسلون و والنسیا، چهارمین شهر بزرگ اسپانیا است. مالاگا شهری تاریخی و فرهنگی است که قلعه «جبل‌الفارو» دوره قرون وسطایی، کلیسای «بانوی پیروزی ما» قدیس حامی شهر و خیابان سوهو (Soho) با نقاشی‌های دیواری هنرمندان مشهور گرافیتی، از جاذبه‌های توریستی این شهر به حساب می‌آید. مالاگا به دلیل برپایی جشن‌های شگفت‌انگیز «هفته مقدس» هم معروف است.

 

پیکاسو و باندراس

براهیم دیاز همشهری‌های بسیار مشهوری در حوزه هنر دارد که در صدر همه پابلو پیکاسو قرار دارد؛ نقاش نابغه مکتب کوبیسم و خالق تابلوی «گرنیکا» که یک جهان طرفدار دارد. آنتونیو باندراس بازیگر مشهور اسپانیایی هم اهل شهر مالاگا است؛ ستاره‌ای که با «دسپرادو» طلوع کرد و به یکی از چهره‌های تاثیرگذار هالیوود بدل شد. امیلیو پرادوس شاعر و مدیر مجله ادبی  Litoralهم از هنرمندان مشهور مالاگا بوده است.

 

مالاگا اف.سی.

تیم فوتبال مالاگا که سال 1948 تاسیس شده، هم‌اینک در رده دوم فوتبال باشگاهی اسپانیا موسوم به سوگوندا دیویژن قرار دارد و در پایان هفته دوم فصل 25-2024 با دو مساوی، تیم سیزدهم جدول است. مالاگا با وجود رقبایی چون ساراگوسا، آلمریا، لوانته، آلباسته، ایبار، گرانادا، کادیز، لاکرونیا و تنریف، کار دشواری برای صعود به لالیگا دارد. سرمربی این تیم سرخیو پلیسیه گارسیا، 50 ساله و اسپانیایی است.

 

براهیم دیاز

به ستاره این روزهای رئال مادرید برگردیم؛ براهیم دیاز که قهرمان لیگ‌های انگلیس، ایتالیا و اسپانیا شده و در اوج فوتبال خود، بیشتر اوقات روی نیمکت کهکشانی‌های مادریدی می‌نشیند. او تکنیک خاصی در پا به توپ شدن دارد و به دلیل کوتاهی قامت خود، تسلط عجیبی روی توپ داشته و خیمه‌زنان روی توپ، با سرعتی بالا از میانه زمین به قلب خط دفاعی حریف می‌زند تا هم فرصت گلزنی پیدا کند، هم یار کناری خود را صاحب موقعیت گلزنی نماید. براهیم در زدن ضربه نهایی بسیار خونسرد است و به همین دلیل بازی او حتی در 10 دقیقه پایانی هم خیلی به چشم می‌آید تا ناجی تیمی شود که ستاره‌های نامداری در خط حمله خود دارد. 

 

براهیم دیاز در آ.ث.میلان چهره شد و با همین سبک بازی منحصربه‌فرد در کنار چهره‌هایی چون زلاتان ابراهیموویچ، ژیرو، لیائو، اوریگی و مسیاس درخشید و شماره 10 روسونری شد. او زیر نظر استفانو پیولی بسیار پیشرفت کرد و همین سبک انتقال توپ را در سری آ به نمایش گذاشت و با وجود این که در شهر مُد ایتالیایی هم صاحب دقایق کافی نبود، محبوب میلانی‌ها شد؛ اما پس از 3 سال بازی در میلان، مدیران تیم بند 22 میلیون یورویی قرارداد او را فعال نکردند تا براهیم به رئال برگردد و نقشی کلیدی در پلن بی این تیم ایفا نماید و شاید در کوتاه مدت، یکی از 11 عضو اصلی لوس‌بلانکوس شود. 

 

سبک خوشحالی کنایه‌آمیز براهیم بعد هر گلی که می‌زند، حامل پیام مهمی است؛ این که از او انتظاری نمی‌رود و این که گل زده، شاید از دستش در رفته است! جالب است ارزش‌گذاری براهیم در ترانسفرمارکت با این همه پتانسیل فردی و گروهی، 40 میلیون یورو است!

 

EGB vs. BMV

دو هفته ابتدایی لالیگا با مشکل تاکتیکی رئال مادرید در خط حمله همراه بوده است. کارلتو بعد از بازگشت به سیستم 3-3-4 با تداخل پست 4 مهره تهاجمی خود بویژه بلینگام، وینیسیوس و امباپه مواجه شده که مثلث جدید BMV را در کنار یار چهارم تیم «رودریگو» تشکیل می‌دهند.

 

به نظر می‌رسد که تمایل هر یک از این بازیکنان به بازی در پست وینگر چپ باعث نوعی ابهام تاکتیکی و سردرگمی در خط حمله رئال شده و کنار رفتن هر یک از این چهار نفر، باعث هماهنگی بیشتر تیم و ایجاد فرصت‌های گلزنی می‌شود؛ مثل بازی با وایادولید که در غیاب بلینگام و تعویض وینیسیوس و امباپه، کار به مثلث EGB سپرده شد و اندریک و براهیم و گولر نقش اول این بازی سه‌گله شدند. رودریگو هم که تبدیل به سوگلی کارلتو شده، در نقشی جدید به عنوان رابط خط میانی و حمله بازی می‌کند تا نفر چهارم این دو مثلث تهاجمی باشد.

 

فلورین ویرتز

مشکل اصلی این تغییر تاکتیک در خط حمله رئال به محافظه‌کاری بیش از حد کارلو آنچلوتی بازمی‌گردد که در تعویض‌ها بسیار دیر عمل می‌کند و اگر فشار دستیارش داویده آنچلوتی نباشد، شاید او بازی را با همان 11 نفر اصلی به پایان برساند. در بازی با وایادولید کارلتو کمی از این پوسته خود خارج شد و فرصت بیشتری به براهیم داد تا او ارزش‌های خود را نشان دهد؛ پس بی‌سبب نیست که بگوییم «این‌ها چه بی‌معرفت‌ هستند، پسر!» اگر هر تیم یا مربی دیگری بود، جایی برای براهیم در فهرست 11 نفر اصلی باز می‌کرد؛

 

اما بی‌تعارف باید بگوییم ترکیب رئال مادرید بالانس نیست و تداخل پست مانع شکل‌گیری یک سیستم درست برای مقابله با حریفان، بویژه در لیگ قهرمانان اروپا شده است. رئالی‌ها در دفاع میانی و پست شماره 9 دچار کمبود مهره هستند و با وجود بازی خوب فده والورده در برابر وایادولید و نیمکت‌نشینی مودریچ، معتقدم این تیم به یک بازیساز زبده برای جایگزینی مهره تمام‌عیاری چون تونی کروس نیاز مبرم دارد. شاید فلورین ویرتز مهره گمشده این روزهای کهکشانی‌ها باشد تا سال بعد همراه با ژابی آلونسو به مادرید بیاید.

 

کدخبر: ۵۶۵۴۹۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر