کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۵۱۱۰
تاریخ خبر:

کارشناسی داوری تراکتور – پرسپولیس؛ دو صحنه مشکوک

کارشناسی داوری تراکتور – پرسپولیس؛ دو صحنه مشکوک

صحنه‌های مشکوک دیدار تراکتور - پرسپولیس مورد بررسی کارشناسان داوری قرار گرفته است.

دیدار حساس تراکتور و پرسپولیس در هفته دوم لیگ برتر در تبریز با تساوی ۱-۱ به پایان رسید. این مسابقه که با سیستم کمک داور ویدئویی برگزار می‌شد، با چند صحنه مشکوک همراه بود که اعتراض هواداران پرسپولیس را به دنبال داشت.

 

در دقیقه ۶۰ مسابقه، پس از یک برخورد مشکوک، وحید کاظمی، داور مسابقه، در سوت خود دمید و یک خطا به سود تراکتور اعلام کرد تا همین ضربه تبدیل به گل شود و تیم میزبان با یک گل از حریف پیش بیفتد. همچنین در دقیقه ۷۴ بازی سروش رفیعی برخوردی با بازیکن حریف داشت که داور پس از بازبینی صحنه تصمیم به اخراج او گرفت تا پرسپولیس ده نفره به بازی ادامه بدهد. این صحنه‌ها مورد بررسی کارشناسان داوری قرار گرفته است:

 

برخورد سینا اسدبیگی و ایگور پستونسکی (خطا - دقیقه ۶۰)

محمدرضا ابوالفضلی: در این صحنه در ابتدا هیچ خطایی بر روی بازیکن پرسپولیس رخ نمی‌دهد ولی در ادامه بازیکن شماره ۸۸ پرسپولیس با پای راستِ خود، پای چپِ مهاجم را بدون اینکه به توپ ضربه‌ای بزند، مورد اصابت قرار داده و سرنگون می‌کند، لذا خطا به درستی توسط داور اعلام گردید.

محمدحسین ترابیان: بازیکن مشکی مچ پای چپ بازیکن قرمز را می‌زند. اعلام خطای ضربه آزاد مستقیم تصمیم درست داور در این صحنه بود. لازم به توضیح است قبل از این خطا، به روی بازیکن مشکی خطایی صورت نگرفت و ادامه بازی تصمیم صحیح داور بود.

مهدی عالیقدر: جایگیری داور خوب است و خطای گرفته شده به درستی اعلام شده است. مدافع به وضوح مچ پای مهاجم را میزند.

ابراهیم میرزابیگی: خطا به درستی اعلام شد.

تورج حق‌وردی: اعلام خطا روی بازیکن تراکتور درست بود.

حسین عسگری: بازیکن پرسپولیس مرتکب خطا شد و تصمیم داور درست بود

سعید علینژادیان: بر روی بازیکن پرسپولیس (وحید امیری) خطایی رخ نداد و در ادامه داور به درستی خطا بر روی بازیکن تراکتور را تشخیص داد.

 

گل تراکتور (مشکوک به آفساید - دقیقه ۶۱)

محمدرضا ابوالفضلی: قبل از ارسال توپ، سه نفر از مهاجمینِ تراکتور در وضعیت آفساید قرار داشتند (قرار داشتن در موقعیت آفساید، به خودی ‌خود و تا زمانی که منفعتی کسب نشود، جریمه‌ای در پی نخواهد داشت) اما در لحظه ضربه، تمامی مهاجمین از وضعیت آفساید خارج شدند و گل به ثمر رسیده کاملا صحیح بود.

محمدحسین ترابیان: با وجود سیستم کمک داور ویدئویی VAR، تشخیص صحنه های آفساید توسط این سیستم تایید یا رد می‌شود. احترام به تصمیم تیم داوری و VAR.

مهدی عالیقدر: به هیچ عنوان آفساید رخ نداد و مدافعین هنگام ضربه وضعیت آفساید را کاملا پوشش دادند و به درستی گل به ثمر رسیده است.

ابراهیم میرزابیگی: شجاع خلیل‌زاده در هنگام ضربه در موقعیت آفساید قرار نداشت و گل سالم بود.

تورج حق‌وردی: گل سالم بود.

حسین عسگری: بازیکنان تراکتور قبل از ضربه در آفساید بودند اما زمان ضربه به سمت وسط زمین رفتند و بازیکنان پرسپولیس آفساید را پر کرده بودند.

سعید علینژادیان: گل کاملا سالم به ثمر رسید. کمک داور با جای‌گیری بسیار خوبی که داشت، دستور به ادامه بازی داد.

بابک وسیله‌بر: زمان لمس توپ توسط همدسته زننده گل یکی از مدافعین آفساید را پر کرده است، بنابراین ادامه بازی صحیح و گل سالم به ثمر رسیده است.

 

 

 

منبع: ورزش3
کدخبر: ۵۶۵۱۱۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر