کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۳۷۸
تاریخ خبر:

نتایج امروز ورزشکاران ایران در المپیک؛ دو نماینده در نیمه‌نهایی

نتایج امروز ورزشکاران ایران در المپیک؛ دو نماینده در نیمه‌نهایی

در کشتی عموزاد و در تکواندو سلیمی به نیمه نهایی رسیدند

امروز رقابت های کشتی آزاد در دو وزن دیگر شروع شد. رحمان عموزاد که در دور اول رقابت‌های وزن 65 کیلوگرم کشتی آزاد المپیک 8-صفر زین رترفورد آمریکایی را شکست داده بود در دور دوم به مصاف اسلام دودایف کشتی‌گیر روسی‌الاصل آلبانی رفت. قهرمان سال 2022 وزن 65 کیلوگرم جهان این کشتی را هم هجومی آغاز کرد و خیلی زود از حریف امتیاز گرفت. او قهرمان اروپا از آلبانی را به راحتی و با امتیاز عالی 11-صفر از پیش رو برداشت و به نیمه‌نهایی صعود کرد.

 

باتوجه به برتری اسماعیل موسکائف مقابل حاجی علی‌یف آذربایجانی، امشب رحمان عموزاد و کشتی‌گیر روسی‌الاصل مجارستان برای رسیدن به فینال مقابل هم قرار خواهند گرفت. سال 2022 عموزاد این حریف را شکست داد اما موسکائف سال 2023 از حریف ایرانی‌اش انتقام گرفت و درنهایت نیز قهرمان جهان شد.

 

بعد از برتری رحمان عموزاد مقابل زین رترفورد آمریکایی در رقابت‌های وزن 65 کیلوگرم کشتی آزاد المپیک، امیرعلی آذرپیرا مقابل اخمد تاج‌الدینوف قرار گرفت و در حالی که 3 بر صفر پیش بود 4-3 شکست خورد. کشتی‌گیر روسی‌الاصل تیم ملی بحرین سال گذشته صاحب سه نشان طلا از مسابقات قهرمانی آسیا، قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی در وزن 97 کیلوگرم شد. در این مبارزه، اخطار کم‌کاری 30 ثانیه اول به تاج‌الدینوف تعلق گرفت که کشتی‌گیر بحرینی موفق به کسب امتیاز نشد تا یک امتیاز به آذرپیرا داده شود. امتیاز دوم را هم آذرپیرا با هل دادن حریف از تشک گرفت و نتیجه را 2-صفر به سود خود کرد تا 3 دقیقه اول 2-صفر به سود آذرپیرا تمام شود.

 

در حالی که تاج‌الدینوف از آمادگی سال گذشته‌اش دور بود، امتیاز سوم را هم در پی زیرگیری خودش از دست داد و پایش از تشک بیرون رفت. کشتی‌گیر بحرینی با خاک کردن آذرپیرا به امتیاز رسید و دو امتیاز بعدی‌اش را هم از همین راه به دست آورد و کشتی را 4-3 به سود خود کرد و این کشتی با همین نتیجه تمام شد.

 

تاج‌الدینوف در مرحله بعد علیشیر یرگالی از قزاقستان را 14 بر دو شکست داد و امشب در مرحله نیمه نهایی مقابل کایل اسنایدر از آمریکا قرار خواهد گرفت. در صورت پیروزی تاج الدینوف، آذرپیرا دوباره به جدول رقابت ها برمی گردد و شانس کسب مدال برنز را خواهد داشت.

 

همچنین در ادامه رقابت‌های تکواندوی مردان المپیک ۲۰۲۴ پاریس، از ساعت ۱۷:۱۰ امروز (شنبه - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳) آرین سلیمی، ملی‌پوش سنگین وزن ایران در دومین مبارزه خود  مقابل حریفی از مکزیک به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات شد.

 

ملی‌پوش وزن مثبت ۸۰ کیلوگرم ایران، در مرحله یک چهارم نهایی مقابل کارلوس سانسورس مکزیکی (رنک ۲ جهان) به روی شیاپ‌چانگ رفت که در پایان، با نتیجه ۲ بر یک حریف خود را شکست داد و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.

 

سلیمی در گام نخست به مصاف نیکیتا رافالوویچ از ازبکستان (رنک ۷ جهان) رفت که با ارائه مبارزه‌ای دیدنی، حریف قدرتمند خود را به راحتی و با حساب ۲ بر صفر شکست داد. سلیمی در نیمه‌نهایی ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف برنده دیدار نروژ و کرواسی می‌رود.

 

کدخبر: ۵۶۴۳۷۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر