کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۲۶۶
تاریخ خبر:
کاروان ایران در بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴

شب سیزدهم | از تاریخ سازی ناهید کیانی تا قهرمانی کشتی فرنگی / یزدانی در سودای شکست رکورد تختی

شب سیزدهم | از تاریخ سازی ناهید کیانی تا قهرمانی کشتی فرنگی / یزدانی در سودای شکست رکورد تختی

سیزدهمین روز بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ با قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی، تاریخ‌سازی ناهید کیانی و خیز یزدانی برای شکست رکورد غلامرضا تختی به پایان رسید.

ناهید کیانی در مسابقه فینال برابر کیم یوجین از کره‌جنوبی با نتیجه دو بر صفر شکست خورد و به مدال نقره رسید. او نخستین زن ایرانی است که توانست به فینال المپیک راه پیدا کند. 
 


مهمدی به نقره رسید

 

علیرضا مهمدی، کشتی‌گیر وزن ۸۷ کیلوگرم ایران در فینال رقابت‌های کشتی فرنگی المپیک پاریس ۲۰۲۴ برابر سمن نوویکوف بلغارستانی با نیتجه ۷ بر صفر شکست خورد و به مدال نقره این رقابت‌های رسید. 

 

اسماعیلی طلایی شد

سعید اسماعیلی کشتی فرنگی المپیک پاریس

مسابقه فینال وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی بازی های المپیک پاریس ۲۰۲۴ بین سعید اسماعیلی و پرویز نصیب اف از اوکراین برگزار شد و اسماعیلی در این مسابقه با نتیجه ۶ بر ۵ به پیروزی رسید و مدال طلای المپیک را کسب کرد. 

 

تیم ملی کشتی فرنگی قهرمان المپیک

 

در پایان رقابت‌های کشتی فرنگی المپیک پاریس ۲۰۲۴، تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب ۲ طلا یک نقره و یک برنز قهرمان المپیک شد. ژاپن، کوبا و استرالیا در رده‌های بعدی قرار گرفتند. 

 

حسن یزدانی به فینال رسید


حسن،‌ یزدانی امروز(پنجشنبه) در دیدار نیمه نهایی رقابت‌های وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ موفق شد مایلس آمینه از سن‌مارینو را با نتیجه ۷ بر یک شکست دهد و به فینال المپیک برسد.


فینال وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک پاریس فردا(جمعه) بین حسن یزدانی و رمضان ماگومدوف نماینده بلغارستان می‌رود.

 

ماگومدوف با شکست آرون بروکس امریکایی به فینال رسیده است. 

 

یزدانی در سودای شکستن رکورد غلامرضا تختی 


این سومین حضور حسن یزدانی در فینال المپیک است. او تا کنون یک طلا و یک نقره المپیک را از آن خود کرده است. در صورتی که فردا شب حسن یزدانی بتواند در فینال المپیک پاریس به مدال طلا دست پیدا کند رکورد تاریخی تختی را هم خواهد شکست. 

رکورد مدال‌های المپیک ایران با یک طلا و دو نقره به نام غلامرضا تختی ثبت شده است. 

 

ناهید کیانی، اولین زن فینالیست ایرانی در تاریخ المپیک 

 

ناهید کیانی پس از پیروزی برابر کیمیا علیزاده در مرحله یک چهارم نهایی چایما تومی از تونس را با نتیجه ۲ بر یک شکست داد. تکواندوکار وزن منفی ۵۷ کیلوگرم زنان ایران در نیمه نهایی لاتیتیا آون لبنانی را دو برصفر شکست داد و فینالیست شد.
 

فینال تکواندو منفی ۵۷ کیلوگرم زنان بازی های المپیک پاریس ۲۰۲۴ ساعت ۲۳:۰۷ دقیقه به وقت این بین ناهید کیانی و کیم یوجین از کره جنوبی برگزار می‌شود. 

صعود ناهید کیانی به فینال مسابقات تکواندوی المپیک پاریس و حضور به عنوان اولین زن فینالیست ایرانی در تاریخ المپیک


اکنون ناهید کیانی اولین زن ایرانی است که به فینال المپیک راه پیدا کرده است. 

 

صعود یزدانی به یک چهارم نهایی 

 

حسن یزدانی در دومین کشتی امروز خود در بازی های المپیک پاریس ۲۰۲۴ موفق شد در مرحله یک چهارم نهایی کوروگلیف، نماینده روسی‌الاصل یونان را با نتیجه ۹ بر ۴ شکست دهد و به نیمه نهایی برسد. 

او در دیدار بعدی باید امشب ساعت ۱۹:۴۵ دقیقه برای کشتی با مایلس آمنه روی تشک برود. 

آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم ایران با کسب پیروزی مقابل کشتی‌گیر روسی الاصل یونان راهی دیدار نیمه نهایی المپیک‌پاریس شد.

دست علیپور از مدال کوتاه ماند 

رضا علیپور سنک نوردی

رضا علیپور، سنگنورد ایرانی امروز در ماده سرعت سنگنوردی المپیک پاریس ابتدا در مرحله یک چهارم نهایی برابر مایموراتوف قزاقستانی با ثبت زمان ۵.۵۷ ثانیه به پیروزی برسد و به نیمه نهایی مسابقات راه پیدا کند. 

رضا علیپور در مرحله نیمه نهایی اما در رقابت با لئوناردوی اندونزیایی رکورد ۴.۸۴ را به ثبت رساند. با این حال اما حریف او ۶ صدم ثانیه سریع‌تر کار را به پایان رساند و به فینال راه پیدا کرد.

رضا علیپور در مرحله رده‌بندی نیز برای کسب مدال برنز با واتسون از امریکا رقابت کرد. علیپور در این مسابقه رکورد ۴.۸۸ ثانیه را به ثبت رساند اما باز هم این حریف او بود که با ۱۴ صدم ثانیه عملکردی بهتر از خود به جا گذاشت و به مدال برنز دست پیدا کرد و علیپور چهارم شد. 

شروع طوفانی حسن یزدانی 

حسن یزدانی کشتی‌گیر کاروان ایران در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ در اولین مسابقه خود برابر لاورنس از استرالیا یک پیروزی قاطع به دست آورد و به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات کشتی آزاد المپیک پاریس راه یافت. 

او حریف خود را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد و در مرحله یک چهارم نهایی باید به مصاف کوروگلیف از یونان برود. 

 

ببینید:
حسن یزدانی چطور حریفش را شکست داد

 

پیروزی ناهید کیانی برابر کیمیا علیزاده در رقابتی نزدیک 

کیمیا علیزاده ناهید کیانی تکواندو المپیک پاریس ۲۰۲۴

ناهید کیانی، تکواندوکار وزن منفی ۵۷ کیلوگرم ایران امروز(پنجشنبه) در اولین مبارزه خود به مصاف کیمیا علیزاده که به عنوان نماینده بلغارستان در بازی‌های تکواندو المپیک ۲۰۲۴ پاریس شرکت کرده به پیروزی رسید.

این مبارزه با نتیجه ۲ بر یک به سود ناهید کیانی به پایان رسید و نماینده ایران به مرحله یک چهارم نهایی رسید. 
 

نتیجه مبارزه این دو ورزشکار ایرانی در المپیک پاریس با نتیجه ۱۰ بر ۷ به سود کیمیا علیزاده به پایان رسید. در راند دوم اما ناهید کیانی با نتیجه ۶ بر ۵ برتری پیدا کرد. 

راند سوم مسابقه کیمیا علیزاده و ناهید کیانی با تساوی ۷ بر ۷ به پایان رسید اما با توجه به اینکه نماینده ایران آخرین امتیاز این راند را کسب کرده بود، پیروز مبارزه شد.

ببینید: ویدئوی مبارزه ناهید کیانی و کیمیا علیزاده

طبق برنامه روز امروز(پنجشبنه) بازی‌های المپیک پاریس ناهید کیانی در مرحله یک چهارم نهایی از ساعت ۱۶ باید به مصاف برنده مبارزه مبارزه فیث دیلون از آمریکا و چایما تومی از تونس برود.
 

برنامه مسابقات ورزشکاران ایران در روز سیزدهم بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴

مبارزه ناهید کیانی و کیمیا علیزاده در المپیک ۲۰۲۴ پاریس


بر اساس برنامه مسابقات امروز(پنجشنبه ۱۸ مرداد) بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴، ۶ نماینده ایران در رشته‌های کشتی فرنگی، کشتی آزاد، تکواندو و سنگ‌نوردی کار خود را آغاز می‌کنند.



مصاف ناهید کیانی از ایران با کیمیا علیزاده از بلغارستان

بازی‌های روز سیزدهم المپیک پاریس ۲۰۲۴ برای کاروان ایران با تکواندو آغاز می‌شود. در مرحله یک هشتم نهایی وزن منفی ۵۷ کیلوگرم تکواندو زنان، ناهید کیانی از ساعت ۱۲:۱۷ دقیقه به وقت ایران باید به مصاف کیمیا علیزاده برود که به عنوان نماینده بلغارستان در المپیک پاریس حضور دارد. 

پیروز این رقابت در مرحله یک چهارم نهایی با برنده مبارزه فیث دیلون از آمریکا و چایما تومی از تونس می‌رود. 

زمان دیدار یک چهارم نهایی ساعت ۱۶ به وقت ایران است. 

مرحله نیمه نهایی مسابقات تکواندو این وزن نیز ساعت ۱۷:۱۴ دقیقه برگزار می‌شود. 

کشتی آزاد و شروع رقابت حسن یزدانی

تیم ملی کشتی آزاد ایران امروز دو نماینده روی تشک خواهد داشت. 

در وزن ۵۷ کلیوگرم علیرضا سرلک در مرحله یک هشتم نهایی باید به مصاف هیگوچی ژاپنی برود. این مسابقه ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه برگزار می‌شود.

همچنین در یکی از مهمترین رقابت‌های المپیک پاریس، حسن یزدانی کشتی‌گیر وزن ۸۶ کیلوگرم ایران مسابقه یک هشتم نهایی خود را برابر لاورنس استرالیایی برگزار می‌کند.

کشتی‌های این وزن از ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه آغاز می‌شود.

رضا علیپور و سنگ‌نوردی 

در ادامه رقابت‌های نمایندگان ایران در المپیک رضا علیپور، سنگ‌نورد ایرانی در ماده سرعت مسابقه می‌دهد. 

علیپور امروز از ساعت ۱۴:۰۵ دقیقه در مرحله یک چهارم نهایی رشته سنگ‌نوردی، ماده سرعت رقابت خود را با مایموراتوف از قزافستان آغاز می‌کند. 

کشتی فرنگی و دو فینالیست ایرانی

 

امروز کشتی فرنگی المپیک با دو فینالیست ایرانی پیگیری می‌شود. 

سعید اسماعیلی کشتی‌گیر وزن ۶۷ کلیوگرم از ساعت ۲۱:۲۰ دقیقه به مصاف پرویز نصیب اف از اوکراین می رود و علیرضا مهمدی کشتی‌گیر وزن ۸۷ کیلوگرم نیز برای کسب مدال طلا با سمن نوویکوف از بلغارستان کشتی می‌گیرد. این مسابقه ساعت ۲۱:۵۰ آغاز می‌شود. 

کدخبر: ۵۶۴۲۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر