کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۵۳۳
تاریخ خبر:

اعلام جزییات جدید از پرونده فساد در فوتبال

اعلام جزییات جدید از پرونده فساد در فوتبال

رئیس کل دادگستری استان کرمان اطلاعات جدید و دست‌اولی منتشر کرده است

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در رابطه با پرونده فوتبال مس رفسنجان گفت: تاکنون مجموعاً ۱۸ نفر تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند که از این تعداد ۹ نفر به دستگاه قضایی مراجعه کرده‌اند و از آنان تحقیقات لازم بعمل آمده است.

 

از این ۹ نفر احضار شده در حال حاضر دو نفر مسئولین سابق فدراسیون فوتبال هستند که در بازداشت بسر می‌برند و ۷ متهم دیگر با قرارهای متناسب آزاد شده‌اند که در دسترس دستگاه قضایی هستند، همچنین برای ۹ نفر دیگر مهلت زمانی چند روزه تعیین شده است تا برای ارائه توضیحات و انجام تحقیقات بیشتر به دستگاه قضایی مراجعه کنند.
 
 
برخی از افراد پرونده ساکن تهران هستند و درخواست داشتند که نیابت قضایی به تهران داده شود و اعطای نیابت به شهر دیگری طبق نظر قاضی رسیدگی کننده عمل خواهد شد.
 
شش نفر از متهمین مربوط به اهالی رسانه و از رسانه‌های مجازی، مکتوب و مباحث و موضوعات ورزشی فعال هستند و در حال حاضر از رسانه ملی کسی به عنوان متهم در این پرونده نیست.
 
سه نفر از اصحاب رسانه تا امروز به دستگاه قضایی مراجعه کرده اند و پس از ارائه توضیحات وبا قرارهای قضایی مناسب آزاد شده‌اند و سه نفر دیگر از اهالی رسانه نیز به عنوان مطلع به دستگاه قضایی دعوت شده‌اند.
 
تاکنون پای سه باشگاه لیگ برتری به این پرونده باز شده است و در حال حاضر دو نفر از مسئولین سابق باشگاه مس رفسنجان نیز تحت تعقیب قضایی قرار دارند که با قرار تامین مناسب آزاد هستند. دو نفر از مدیران عامل سابق و فعلی باشگاه‌های لیگ برتری نیز از متهمان این پرونده هستند که آنان نیز با قرار متناسب آزاد شده‌اند.
 
دو نفر از مسئولان سابق فدارسیون فوتبال در بازداشت به سر می‌برند. در این پرونده هشت نفر از مسئولان فعلی و سابق فدراسیون فوتبال متهم هستند که از برخی از آنان تحقیقات انجام شده و برخی دیگر قرار است طی روزهای آینده به دستگاه قضایی مراجعه کنند.
 
 
رئیس کل دادگستری استان کرمان همچنین از تشکیل کمیته‌ای قضایی برای بررسی دقیق پرونده فساد در فوتبال خبر داد و گفت: امروز صبح در جلسه شورای معاونین دادگستری استان مصوب شد یک تیم پنج نفره شامل مسئولان قضایی استان و قضات با تجربه مامور شدند که به رفسنجان اعزام و این پرونده را با دقت لازم بررسی کنند، و در این رابطه هم دقت در رسیدگی و هم عناوین اتهامی و دلایل و مدارک کاملاً مورد نظارت و بررسی قرار می‌گیرد.
کدخبر: ۵۶۳۵۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر