کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۳۲۳
تاریخ خبر:

۳۸ درصد از اعضای تیم پناهندگان المپیک، ایرانی هستند

۳۸ درصد از اعضای تیم پناهندگان المپیک، ایرانی هستند

ورزشکاران ایرانی ۳۸ درصد از تیم پناهندگان المپیک در این دوره از مسابقات را تشکیل می‌دهند

این سومین دوره‌ای از بازی‌های المپیک است که در آن علاوه بر کشورهای شرکت کننده، یک تیم و کاروان دیگر هم که تحت پرچم المپیک بازی می‌کند هم در مسابقات وجود دارد. این کاروان با نام تیم پناهندگان المپیک وارد بازی‌ها می‌شود و اعضای آن را افرادی تشکیل می‌دهند که به هردلیلی نمی‌توانند تحت پرچم کشوری که تابعیت آن را دارند به‌میدان بروند.

 

تیم پناهندگان المپیک ۲۰۲۴ با ۳۷ ورزشکار از ۱۱ کشور جهان در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس شرکت می‌کند. در فهرست ارائه شده از سوی کمیته بین‌المللی المپیک، نام ۱۴ ورزشکار ایرانی دیده می‌شود.

 

امید احمدی‌صفا (بوکس)، متین بالسینی (شنا)، محبوبه ژرفی (جودو)، سعید فضل‌الله (کانوی سرعت)، یکتا جمالی (وزنه‌برداری)، ایمان مهدوی (کشتی آزاد)، کسری مهدی‌پورنژاد (تکواندو)، دینا پوریونس (تکواندو)، امیر رضانژاد (کانو اسلالوم)، محمد رشنونژاد (جودو)، سمن سلطانی (کانو سرعت)، هادی تیران‌ولی‌پور (تکواندو)، جمال ولی‌زاده (کشتی فرنگی) و درسا یاوری‌وفا (بدمینتون)، ورزشکاران ایرانی عضو تیم پناهندگان در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس هستند که در مجموع ۳۸ درصد از اعضای کاروان تیم پناهندگان را تشکیل می‌دهند، بیشتر از هر کشور دیگر!

 

کدخبر: ۵۶۳۳۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر