کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۶۸۱۲
تاریخ خبر:

کنسل شد!

کنسل شد!

پیامدهای احساسی حذف رقبای بزرگ آمریکایی در انتخابی المپیک پاریس

هفت صبح| فضای عجیبی است. در حالیکه بین ایران و آمریکا شرایط بسیار خصمانه‌ای  وجود دارد، ‌مسابقات انتخابی کشتی آمریکا برای المپیک پاریس، ‌در ایران  با دقتی دیوانه‌وار پیگیری می‌شد. حتی در خود آمریکا هم این همه وسواس و کنجکاوی که در ایران برای نتایج این مسابقات وجود داشت، به چشم نمی‌خورد. چشم ایرانی‌ها به سمت شهر نیوآرک با 340 هزار نفر جمعیت در ایالت نیوجرسی بود.

جایی که شماری از نام آشناترین حریفان کشتی ایران در یک دهه گذشته بخت خودشان را برای ورود به المپیک محک می‌زدند. نام‌هایی افسانه‌ای.

 

جردن باروز هفت بار قهرمان جهان و المپیک و شکست دهنده 15 مصاف با کشتی‌گیران  ایرانی، ‌رابرت تیلور اعجوبه‌ای که در 5 ملاقات با نابغه کشتی ایران یعنی حسن یزدانی آمار 5 برد و یک باخت را رقم زده است و پنج طلای جهان و المپیک دارد، جیدن کاکس که دوبار طلای جهانی برده و دوبار به کامران قاسمپور باخته است، ‌کایل اسنایدر چهار بار قهرمان جهان و المپیک از جمله نام‌هایی بودند که سرنوشتشان برای کشتی‌گیرهای ایرانی مهم بودند.

 

اعجوبه‌هایی کهنه‌کار که در حضور رو به افول روس‌ها و محدودیت‌هایی که برای آنها به وجود آمده به بزرگ‌ترین ستاره‌های کشتی جهان بدل شده بودند و در یک دهه گذشته بارها و بارها با ایرانی‌ها ملاقات کرده بودند و با تکیه بر شیوه بدنسازی پیشرفته‌شان و قدرت بدنی اعجاب‌برانگیزشان آمریکا را به شکل پیاپی به سلطان کشتی جهان بدل ساخته بودند.

 

شگفت این‌جاست که این کشتی‌گیرهای فوق‌العاده آمریکایی همیشه با احترام و تحسین از رقبای ایرانی خود یاد کرده‌اند. چه تیلور که همیشه حسن یزدانی را ستایش کرده و چه جردن باروز که ستایشگر متعصب مکتب کشتی ایران و ‌تماشاگران ایرانی بوده است...

 

و خب انتخابی المپیک پاریس برای رقبای قدیمی ایرانی‌ها نتایج عجیبی به همراه داشت. تیلور در مقابل یک حریف جوان و تازه نفس به اسم آرون بروکس دوبار شکست خورد و المپیک را از دست داد.

 

او که شکست ناپذیر به نظر می‌رسید نتوانست هفتمین ملاقات خود با یزدانی را رقم بزند. فقدان تیلور در المپیک پاریس بخشی از افکار عمومی ایرانی‌ها را دچار سردرگمی خواهد کرد. مطمئنا همه ما برای ملاقات دوباره یزدانی و تیلور در المپیک پاریس لحظه‌شماری می‌کردیم. اصلا برای ما المپیک یک سری مراسم پرخرج و شلوغ بود که در میانه‌اش کشتی یزدانی و تیلور را ببینیم. وخب این برنامه کنسل شد.

 

جردن باروز نیز بالاخره قبول کرد که سنش برای رقابت با تازه نفس‌های دانشگاهی آمریکا زیادی بالا رفته است. مغلوب حریف جوان خود شد و از دور مسابقات کنار رفت. اما شگفتی‌ها ادامه داشت. جیدن کاکس حریف قدیمی کامران قاسمپور هم از دور مسابقات کنار رفت. او که به وزن 97 کیلو صعود کرده بود مغلوب کالین مور شد و المپیک را از دست داد.

 

به این ترتیب باروز و تیلور و کاکس یعنی مهم‌ترین ستارگان کشتی آمریکا در یک دهه گذشته و سرسخت‌ترین رقیبان کشتی گیران ایرانی در المپیک حاضر نخواهند بود. و از همه جالب‌تر پیام زیبایی بود که کامران قاسمپور برای جیدن کاکس رقیب قدیمی‌اش فرستاد.

 

قاسمپور در صفحه اینستاگرام خود (با 605 هزار فالوئر)خطاب به کاکس (که صفحه اینستاگرامش 132 هزار فالوئر دارد) نوشت:‌ «ما لحظات خوب و بدی را با هم تجربه کردیم. برای من کشتی گرفتن با تو باعث افتخار بود. تو یک مرد واقعی هستی. نمی‌دانستم اینقدر خوبی تا اینکه در اسلو و بلگراد با تو دیدار کردم. تو یکی از بهترین کشتی‌گیرانی هستی که من با او رقابت کردم. به‌خاطر هر کاری که برای کشتی کردی از تو ممنونم. اطمینان دارم هر جایی باشی تاثیرگذار خواهی بود. خداحافظ جیدن رقیب سخت و قدرتمند و انسان بزرگ و فروتن.»

متنی از این زیباتر خوانده بودید‌‌؟‌

 

کدخبر: ۵۵۶۸۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر