کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۵۸۴۹
تاریخ خبر:

جذاب‌ترین شب لیگ قهرمانان اروپا را از دست ندهید

جذاب‌ترین شب لیگ قهرمانان اروپا را از دست ندهید

از امشب مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری دو بازی آغاز می شود

از امشب مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری دو بازی آغاز می شود و به صورت همزمان ساعت 22:30 رئال مادرید با منچسترسیتی و آرسنال با بایرن مونیخ روبرو می شوند.

رئال مادرید-منچسترسیتی

انتظارها به سر رسید و امشب از ساعت 22:30 در تقابل مهم، حساس و تماشایی رئال مادرید در ورزشگاه برنابئو به مصاف منچستر سیتی می‌رود.  خود آنچلوتی هم تایید کرد که این بازی جذاب‌ترین مسابقه فوتبال است و همچنین گفت که همه چیز نسبت به پارسال فرق کرده و به نوعی برای گواردیولا رجز خواند.

2 فصل گذشته رئال مادرید در اتفاقی باورنکردنی، در حالی که درصد شانسش حتی به یک درصد تقلیل یافته بود، در 2 دقیقه 2 گل زد تا یک بازگشتی باشکوه در لیگ قهرمانان اروپا به ثبت برسد. سال گذشته منچستر سیتی اصلا نگذاشت کار به اما و اگر کشیده شود و با 4 گل رئال را در خانه تحقیر کرد و صعودی مقتدرانه داشت.

سومین جنگ اما کاملاً غیرقابل پیش بینی است زیرا هم رئال متفاوت شده و هم سیتی آسیب پذیر نشان داده است.  با این حال این 2 تیم طبق گزارش سوپرکامپیوترهای اوپتا، 2 مدعی اصلی قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا هستند و برنده بیش از هر تیمی شانس جام دارد!

ترکیب احتمالی رئال مادرید: لونین- کارواخال، شوامنی، رودیگر، مندی- والورده، کروس، کاماوینگا، بلینگام- وینیسیوس و رودریگو

ترکیب احتمالی منچستر سیتی: ادرسون – لوئیس، استونز، دیاز، آکانجی – رودری – برناردو سیلوا، دی بروینه، فودن، گریلیش – هالند

 

آرسنال-بایرن مونیخ

آمار به سمت بایرنی‌هاست. نتایج می‌گوید آرسنال هیچ وقت مقابل بایرن حرفی برای گفتن نداشته؛ 17-3 مجموع 4 تقابل آخر آنها در لیگ قهرمانان اروپاست. همه این‌ها درست ولی این بار فرق می‌کند.

آرسنال با آرتتا در قامت یک قهرمان ظاهر شده؛ بالاتر از کلوپ و گواردیولا صدرنشین لیگ برتر است و اگر در آخر هم نتواند فاتح لیگ برتر شود، قطعاً کاری شگفت‌انگیز انجام داده است. تیم آرتتا 75 گل در لیگ برتر زده؛ بیشتر از لیورپول و سیتی. بیشتر از آنها طعم برد را هم چشیده. در سال 2024 شکستی در لیگ برتر تجربه نکرده و در 11 بازی آمار 38 گل زده و 4 گل خورده را به ثمر رسانده است.

همه این آمارها نشان می‌دهد حریف بایرن، بسیار سخت است و آرسنال شاید بتواند کار توخل را تا پیش از پایان فصل به اتمام رساند زیرا گفته می‌شود که بایرن به توخل اولتیماتوم داده و شاید در بازی رفت حتی میروسلاو کلوزه را جایگزین توخل کند! آرسنال تنها یورین تیمبر را در اختیار ندارد ولی رایس و هاورتز اگر کارت بگیرند، بازی برگشت را از دست خواهند داد.

ترکیب احتمالی آرسنال: دیوید رایا – وایت، سالیبا، گابریل، تومیاسو – رایس، اودگارد، هاورتز – ساکا، ژسوس، مارتینلی

 

آمار منفی دیگری نمانده که بایرنِ توخل آن را به ثبت نرساند. اوضاع آنقدر وخیم است که حتی ممکن است بایرن رتبه دوم را به اشتوتگارت تحویل دهد و سوم شود! بایرن در 6 بازی اخیر خود تنها 3 بار برده، یک بار مساوی کرده و 2 بازی اخیر خود را باخته است. ابتدای هفته این تیم مقابل هایدنهایم تازه صعود کرده در حالی که 2 بر صفر جلو بود، 3 بر 2 باخت تا نشان دهد چقدر از لحاظ روحی متزلزل و آسیب پذیر است.

توخل در 28 سال اخیر پس از کیلنزمن به ضعیف‌ترین مربی تاریخ بدل شده ولی تنها یک رقابت دارد تا همه این اوضاع را ترمیم کند. بایرن مونیخ در بازی برگشت با لاتزیو نشان داد که در لیگ قهرمانان اروپا می‌تواند تیمی متفاوت باشد و برای همین نیز مدیران بایرن به توخل اعتماد کردند که در دور رفت هم که شده عیار بایرن را به نمایش گذارد. برای این کار تمام مهره‌ها نیز حاضر هستند و مهمتر از هر چیزی الکساندر پاولوویچ به تمرینات بازگشته که می‌تواند مهره‌ای موثر در میانه میدان باشد.

ترکیب احتمالی بایرن مونیخ: نویر – کیمیش، دلیخت، دایر، گوریرو- گورتزکا، لایمر – سانه، موسیالا، کومان؛ کین

 

کدخبر: ۵۵۵۸۴۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر