کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۷۸۰
تاریخ خبر:

این قهرمانان لیگ‌های اروپایی

این قهرمانان لیگ‌های اروپایی

نگاهی به وضعیت فعلی تا پایانی 5 لیگ معتبر اروپا

روزنامه هفت صبح، شهنام صفاجو | رقابت‌های لیگ فوتبال کشورهای اروپایی به مراحل حساس و پایانی خود نزدیک شده و بسیاری از بازی‌ها با فشردگی و تنش در حال پیگیری است. در فیفا دی پیش‌رو، تیم‌ها فرصت کوتاهی برای استراحت و ریکاوری دارند و بعد آن جنگ اصلی برای قهرمانی و بقا در لیگ آغاز خواهد شد که 9 تا 10 هفته هم به طول می‌انجامد. این مقاله نگاهی به وضعیت فعلی تا پایانی 5 لیگ معتبر اروپا به‌علاوه 3‌لیگ مورد توجه دوستداران ایرانی فوتبال اروپا دارد...

 

لیگ برتر

در انگلیس جنگ قهرمانی بین تیم‌های لیورپول، سیتی و آرسنال است. این سه تیم با کمترین فاصله از هم، رقابت فشرده‌ای در مسیر قهرمانی دارند و به‌نظر می‌رسد در 10‌هفته پایانی لیگ برتر، شاهد بازی‌های سخت و نفسگیری خواهیم بود تا تیم قهرمان از این جمع بیرون آید. شخصاً معتقدم آرسنال شانس زیادی برای قهرمانی ندارد و یکی از دو تیم لیورپول یا سیتی قهرمان این فصل لیگ جزیره خواهند شد. برخی معتقدند آخرین فصل یورگن کلوپ با چاشنی لطف و مهربانی می‌تواند به قهرمانی لیورپول منتهی شود؛ اما بعید است پپ و سیتی‌زن‌ها به این راحتی میدان را برای مرد آلمانی خالی کنند. ضمن اینکه آستون‌ویلا، تاتنهام و منچستریونایتد هم رقابت سختی برای رتبه چهارمی و کسب جواز صعود به لیگ قهرمانان اروپا را دارند.

 

لالیگا

امسال لالیگا در انحصار کارلتو و رفقا بوده و خیلی بعید است در 10هفته پایانی، رئال مادرید از صدر جدول به زیر کشیده شود. البته این تیم مدت‌هاست درگیر مصدومیت‌ها و محرومیت‌های زنجیره‌ای شده، اما آنچلوتی به‌خوبی تیمش را مدیریت کرده تا شانس اول قهرمانی باشد. از سوی دیگر جنگ برای نایب‌قهرمانی در لالیگا بسیار نزدیک و حیاتی است؛ از این منظر که تنها شانس خیرونا، بارسا و اتلتی برای حضور در سوپرجام عربستانی لالیگا، دوم شدن است؛ لذا جنگ سختی پشت جبهه رئالی‌ها شکل گرفته تا شاید برای اولین‌بار نایب قهرمانی هم معنای پیروزی بزرگ را پیدا کند.

 

سری آ

اینترمیلان قهرمان بلامنازع این فصل فوتبال ایتالیا است که در 10‌هفته پایانی سری‌آ با 75‌امتیاز بر صدر جدول تکیه زده است. تیم اینزاگی راه‌و‌رسم امتیاز جمع‌کردن را به‌خوبی می‌داند. از سوی دیگر جنگ برای نایب قهرمانی لیگ ایتالیا بین میلان و یووه داغ است و تیم شگفتی‌ساز بولونیا هم می‌تواند در رقابت با رم و آتلانتا، با کسب عنوان چهارمی شانس حضور در لیگ قهرمانان اروپا را پیدا کند. نکته عجیب این فصل سری‌آ قرار گرفتن ناپولی در رده هفتم است که شاید لیگ اروپا سهم ناچیز تیم محبوب شهر ناپل در فصل آتی باشد.

 

بوندس‌لیگا

همه اروپا صحبت از ژابی آلونسو و بایرلورکوزن است که بدون توقف در مسیر قهرمانی بوندس‌لیگا پیش می‌تازند تا بایرن را از سلطه 11‌ساله بر فوتبال آلمان به زیر بکشند. لورکوزن در 9‌هفته پایانی این رقابت‌ها با 67‌امتیاز در صدر است و فاصله 10امتیازی با مونیخی‌ها دارد. در رده بعدی اشتوتگارت، دورتموند، لایپزیش و فرانکفورت فقط در تلاش برای صعود به UCL هستند.

 

لیگ یک

پاری‌سن‌ژرمن با همه مشکلات موجود، امسال هم به قهرمانی لیگ یک دست پیدا می‌کند تا امباپه با خاطره‌ای خوش از این جمع دوست و دشمن جدا شود. برست نامی ناآشنا در رده دوم لیگ یک فرانسه است که طی 9هفته پایانی و در رقابت نزدیک با موناکو، عنوان نایب‌قهرمانی را هدف گرفته است. برای کسب سهمیه چهارم هم تیم‌های لیل، لانس، نیس، مارسی و رن رقابت سخت و فشرده‌ای دارند.

 

پریمیرا لیگا

در پرتغال اسپورتینگ با یک بازی کمتر در صدر جای گرفته و بنفیکا با یک امتیاز کمتر در تعقیب سبزپوشان شگفتی‌ساز است. 9هفته پایانی پریمیرالیگا نشان می‌دهد که کدام تیم شهر لیسبون قهرمان سال‌2024 فوتبال پرتغال خواهد شد. به‌نظر می‌رسد امسال روبن آموریم جزم خود را جزم کرده تا با قهرمانی اسپورتینگ، آماده رهبری یک تیم نامدار اروپایی شود. پورتو هم که تا صدر جدول فاصله 7‌امتیازی دارد (اگر 3 امتیاز بازی عقب افتاده اسپورتینگ را محاسبه نکنیم) شانسی برای قهرمانی ندارد و احتمالاً فصل را با همان مقام سومی به پایان می‌رساند.

 

اردیویسه 

در هلند آیندهوون با رهبری پیتر بوش فصل را کوبنده آغاز کرد و در فاصله 9هفته تا پایان مسابقات، با 10امتیاز اختلاف نسبت به فاینورد، در صدر جدول قرار گرفته و قطعاً قهرمان مطلق فوتبال هلند خواهد شد. تیم نگون‌بخت شهر آمستردام هم پس از چند تغییر و تحول روی نیمکت خود، فعلا بعد از توئنته و آلکمار در رده پنجم جای گرفته و برای اینکه همان آژاکس شود، کار زیادی دارد.

 

سوپرلیگ

در ترکیه رقابت قهرمانی در فاصله 9هفته تا پایان مسابقات بین گالاتاسرای و فنرباغچه است که به ترتیب با 78 و 76امتیاز در صدر جدول سوپرلیگ قرار گرفتند. در فاصله‌ای بعید هم ترابزون و بشیکتاش، دو تیم معروف استانبولی را دنبال می‌کنند.

 

لیگ قهرمانان اروپا

قهرمان UCL بستگی زیادی به قرعه‌کشی این مسابقات در مرحله یک-چهارم نهایی تا فینال دارد. رئال مادرید، سیتی نفتی و بایرن مونیخ 3شانس اصلی لیگ قهرمانان اروپا هستند که باید اینترمیلان را نیز به این جمع افزود تا مربع قهرمانی تکمیل شود.


لیگ اروپا

در لیگ اروپا یا همان جام یوفا سابق، دو تیم مطرح لیورپول و آ.ث.میلان بخت‌های اصلی قهرمانی هستند و در مرحله بعد، رم و لورکوزن و بنفیکا قرار دارند.

 

لیگ کنفرانس

در این رقابت‌های رده سومی اروپایی، فیورنتینا، فنرباغچه، آستون‌ویلا، لیل و آژاکس، مدعیان اصلی قهرمانی هستند و به‌نظر می‌رسد در نهایت یکی از این 5تیم قهرمان این مسابقات کم‌هیجان می‌شوند.

 

کدخبر: ۵۵۴۷۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر