کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۴۹۵
تاریخ خبر:

وقتی میهمانی زود تمام می‌شود

وقتی میهمانی زود تمام می‌شود

مرور زودهنگام‌ترین و ناباورانه‌ترین حذف‌های سرخابی‌ها در تاریخ جام حذفی

روزنامه هفت صبح| حذف زودهنگام استقلال از جام‌ حذفی با شکست مقابل مس رفسنجان، شوک بزرگی به هواداران این تیم وارد کرد و شاید آنها را به یاد حذف‌های زودهنگام قبلی این تیم در جام‌حذفی هم انداخت؛ البته پرسپولیس هم سابقه دادن چنین شوک‌هایی را به هواداراش دارد. به بهانه این اتفاق، زودهنگام‌ترین حذف‌های این دو تیم از جام حذفی در دو دهه اخیر را مرور می‌کنیم.


فصل 82-83؛ پرسپولیس

این دوره از مسابقات با شرکت 16تیم شروع شد و پرسپولیس در همان مرحله اول یعنی یک‌هشتم، به‌مصاف استقلال اهواز رفت. تیم اهوازی در بازی رفت پرسپولیس را تهران با یک گل شکست داد و در بازی برگشت هم 3 بر 2 به پیروزی رسید و پرسپولیس در همان گام اول حذف شد. استقلال اهواز در مرحله بعد و در مجموع دو بازی رفت و برگشت 3 بر 2 به سپاهان باخت و از دور رقابت‌ها کنار رفت. در این دوره استقلال تا فینال رفت و مجموعا با نتیجه 5 بر 2 به سپاهان باخت.


فصل 83-84؛ پرسپولیس 

این دوره هم با شرکت 16 تیم آغاز شد. پرسپولیس در همان مرحله اول میزبان ابومسلم مشهد بود و با یک گل مغلوب این تیم شد و در همان مرحله یک‌هشتم نهایی حذف شد. ابومسلم در ادامه پیکان را با یک گل برد و در ضربات پنالتی بر فجرسپاسی پیروز شد و به فینال رسید اما در بازی نهایی، پس از دو تساوی یک - یک، در ضربات پنالتی مغلوب صباباطری شد و به نایب‌قهرمانی رضایت داد. استقلال در این دوره اصلا شرکت نکرده بود!


فصل 85-86؛ استقلال

در این دوره، استقلال با هدایت صمد مرفاوی در مرحله اول میهمان تیم مقاومت شیراز بود و در کمال شگفتی 2 بر یک باخت و حذف شد. در این بازی محمد نوازی یک ضربه پنالتی را در جریان بازی از دست داد. تیم شیرازی در مرحله بعد به مصاف پرسپولیس رفت و با شکست 2 بر صفر از دور رقابت‌ها کنار رفت. پرسپولیس هم در ادامه برق تهران را در ضربات پنالتی مغلوب و حذف کرد اما در مرحله نیمه‌نهایی 4 بر یک مغلوب مهمانش سپاهان شد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد. محمود کریمی در این بازی مقابل پرسپولیس هت‌تریک کرد. 


فصل 86-87؛ پرسپولیس

در این دوره پرسپولیس ابتدا پتروشیمی تبریز را با نتیجه 4 بر یک مغلوب و حذف کرد اما در مرحله یک‌هشتم نهایی با نتیجه عجیب 3 بر صفر مغلوب پاس همدان شد و کنار رفت. پاس همدان هم در مرحله بعد در ضربات پنالتی به فولاد باخت و حذف شد. در این دوره استقلال سرنوشت متفاوتی داشت. این تیم ابتدا تربیت بدنی یزد را 5 بر 3 مغلوب کرد، سپس به ترتیب ذوب‌آهن، راه‌آهن و فولاد را در ضربات پنالتی شکست داد و به فینال رسید. در رشت یک بر صفر به این تیم باخت اما در تهران 3 بر صفر پیروز و قهرمان شد. این بازی خداحافظی علیرضا منصوریان از فوتبال هم بود.


 فصل 87-88: استقلال

حدود 15 سال پیش، استقلال جام حذفی را از مرحله یک‌شانزدهم نهایی و بازی با مس در رفسنجان شروع کرد و پس از تساوی 2-2، در ضربات پنالتی مغلوب میزبان شگفتی‌سازش شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. مس در ادامه ملوان را هم حذف کرد اما در یک‌چهارم نهایی 3 بر 2 به صبا باخت و حذف شد. در این دوره پرسپولیس هم در مرحله یک‌چهارم نهایی 2 بر یک مغلوب مهمانش پاس همدان شد و از جام کنار رفت.


فصل 88-89: استقلال

در این دوره استقلال یکی از پرگل‌ترین پیروزی‌ها را مقابل ذرت‎کاران پارس‌آباد به دست آورد و این تیم را با نتیجه 13 بر صفر شکست داد. اما در مرحله یک‌هشتم نهایی به استیل‌آذین کهکشانی برخورد کرد و در یکی از زیباترین بازی‌های تاریخ جام حذفی 5 بر 4 مغلوب این تیم شد. استیل‌آذین مرحله بعد به ذوب‌آهن خورد و در پنالتی‌ها به این تیم باخت. در این دوره پرسپولیس به ترتیب ایران‌جوان بوشهر، آلومینیوم هرمزگان، پتروشیمی تبریز و صبا را مغلوب کرد و در فینال هم به تیم لیگ یکی گسترش فولاد خورد و در مجموع دو بازی رفت و برگشت  4 بر یک پیروز شد و به قهرمانی رسید.


فصل 95-96: پرسپولیس

این یکی از زودهنگام‌ترین حذف‌های یکی از سرخابی‌ها در جام حذفی بود. پرسپولیس در مرحله یک‌‌سی‌ودوم! میهمان تیم قشقایی شیراز بود و پس از اینکه بازی در وقت‌های معمول و اضافه  یک- یک مساوی شد، در ضربات پنالتی این تیم شیرازی بود که بهتر عمل کرد و پیروز شد! ستاره این بازی مهدی شیری بازیکن اسبق پرسپولیس و استقلال بود که در 38 سالگی درخشید. در این دوره استقلال هم به نیمه‌نهایی نرسید و در یک‌چهارم نهایی با شکست 3 بر 2 مقابل نفت تهران از دور رقابت‌ها کنار رفت.


فصل 97-98: استقلال 

استقلال در این دوره فقط از مرحله یک‌شانزدهم با پیروزی یک بر صفر مقابل نفت مسجدسلیمان بالا آمد. در مرحله بعد شاگردان وینفرد شفر مقابل سایپا به تساوی 2-2 رسیدند و در ضربات پنالتی مغلوب این تیم و حذف شدند. پرسپولیس اما در این دوره به ترتیب نود ارومیه، سپیدرود رشت، پدیده مشهد و سپاهان اصفهان را حذف کرد و در فینال هم یک بر صفر داماش گیلانیان را برد و به قهرمانی رسید.

 

کدخبر: ۵۵۴۴۹۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر