کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۴۵۸
تاریخ خبر:

حذف سزاوارانه استقلال

حذف سزاوارانه استقلال

با نمایشی ضعیف در رفسنجان، شاگردان نکونام در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی، از این مسابقات کنار رفتند

روزنامه هفت صبح| استقلال دیروز در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی میهمان تیمی بود که در نیم‌فصل اول، در همین ورزشگاه شکستش داده بود. در آن مقطع ساکت الهامی روی نیمکت مس رفسنجان می‌نشست اما این بار محرم نویدکیا سرمربی مس بود و طبیعتا آبی‌ها با حریفی متفاوت از لحاظ شکل بازی روبرو می‌شدند.
 

جواد نکونام دیروز تیمش را با ترکیب حسین حسینی، رافائل سیلوا، محمدحسین مرادمند، آرمین سهرابیان، صالح حردانی، جعفر سلمانی، روزبه چشمی، امید حامدی‌فر، آرش رضاوند، جلال‌الدین ماشاریپوف و آرمان رمضانی به زمین فرستاد. ابوالفضل جلالی، مهدی مهدی‌پور، مهرداد محمدی و گوستاوو بلانکو مهم‌ترین نیمکت‌نشینان استقلال در بازی دیروز بودند. نکته منفی برای نکونام اینکه در این بازی هم خبری از بازی دادن به جوانان نبود و سوالی که پیش می‌آید این است که یکی مثل محمدرضا خالدآبادی که هزینه زیادی هم بابت جذب او شده، در کدام بازی قرار است مورد آزمایش قرار بگیرد؟
 

در سوی دیگر تیم میزبان با ترکیب حامد لک، محمد نژادمهدی، رامتین سلیمان‌زاده، حسن جعفری، میثم تیموری، فرشید باقری، جلال‌الدین علی‌محمدی، منتظر محمد، محمدمهدی محبی، سعید واسعی و سجاد شهباززاده به مصاف استقلال آمده بود و محرم نویدکیا همه بازیکنانش را که سابقه بازی در استقلال داشتند، در ترکیب اصلی تیمش قرار داده بود.


جای یامگا خالی بود!

اولین موقعیت بازی نصیب شهباززاده‌ای شد که انگار با آمدن نویدکیا جان دوباره‌ای گرفته است. شوت زمینی او از کنار دروازه حسینی به بیرون رفت و چند دقیقه بعد استقلال به یک ضربه پنالتی دست یافت. خروج حامد لک روی ارسال جعفر سلمانی و برخورد او با مرادمند که ضربه سر را زده بود، با اعلام پنالتی به سود استقلال همراه شد و در تصمیمی عجیب، صالح حردانی پشت این ضربه ایستاد. قابل پیش‌بینی بود که او نتواند این ضربه را تبدیل به گل کند و همین اتفاق هم افتاد. ضربه زمینی و آرام او که خیلی هم زاویه نداشت، با شیرجه و دفع توپ حامد لک از دست رفت. در غیاب کوین یامگا بعد از مدت‌ها این اولین پنالتی استقلال در جریان بازی بود که از دست می‌رفت.


گل تاکتیکی مس

چند دقیقه بعد مس دو بار دروازه استقلال را تهدید کرد. اولی را حسین با خروج به موقع و دفع توپ با پا دفع کرد و دومی با خوش‌شانسی آبی‌ها و تعلل مهاجمان مس در روی خط دروازه استقلال از دست رفت. در دقیقه 24 پس از یک و دوی سعید واسعی با فرشید باقری، واسعی وارد محوطه جریمه شد و با یک پاس در عرض، محبی را صاحب توپ کرد و این بازیکن به راحتی دروازه آبی‌ها را باز کرد.


در ادامه بهترین موقعیت استقلال در نیمه اول را رامتین سلیمان‌زاده مدافع مس ایجاد کرد. او روی پاس عمقی صالح حردانی و به قصد قطع پاس تکل زد اما ضربه او با کمترین فاصله از دروازه تیم خودی به بیرون رفت. چند دقیقه بعد سوت پایان نیمه اول به صدا درآمد.


استقلال بازنده به میدان آمده بود

با بازنده به رختکن رفتن استقلال، جواد نکونام یک تغییر را در شروع نیمه دوم در ترکیب تیمش ایجاد کرد و مهرداد محمدی به جای ماشاریپوف به زمین رفت. شاگردان نکونام که از میزبان عقب افتاده بودند سعی کردند توپ و میدان را در اختیار بگیرند و موقعیت گلزنی ایجاد کنند اما تصاحب توپ باعث نشد تا آنها فرصت خوبی برای گلزنی به دست بیاورند.


حامد لک هم هر چند دقیقه یک بار بی‌دلیل یا با دلیل به زمین می‌افتاد و بازی را از جریان می‌انداخت. ارسال‌های استقلالی‌ها از جناحین هم فایده چندانی نداشت و تقریبا هیچ موقعیت خطرناکی ساخته نشد اما مس در ضد حملات زهردار بود. در دقیقه 62 محبی بهترین فرصت ممکن برای رسیدن به گل دوم را از دست داد. حسن جعفری از زمین خود یک ضربه کاشته را به پشت مدافعان استقلال انداخت که محبی با استفاده از تعلل سیلوا ضربه‌اش را زد که سیدحسین حسینی با پا و به زیبایی دروازه تیمش را نجات داد.


اما 5 دقیقه بعد میزبان به گل دوم رسید. روی یک پاس عمقی از نیمه زمین خودی و با اشتباه کمک داور، محمد منتظر که بازیکن استقلال است و به صورت قرضی در مس بازی می‌کند، از میانه زمین فرار کرد و پس از ورود به محوطه جریمه و فریب دادن حسینی، با یک ضربه چیپ تکنیکی توپ را از بالای سرو دروازه‌بان استقلال عبور داد و گل دوم مس را به ثمر رساند.


تیمی که بوی گل نمی‌داد

بعد از این گل فشار استقلال بیشتر شد و چند موقعیت نصفه و نیمه هم ایجاد کرد. بهترین فرصت را مهرداد محمدی روی پاس با سینه فوق‌العاده سیلوا به داخل محوطه جریمه مس داشت که ضربه نه‌چندان خوب او را حامد لک با واکنشی خوب به کرنر فرستاد.


روی همین کرنر ضربه سر آرمین سهرابیان هم از بالای دروازه به بیرون رفت. در ادامه مس دو فرصت خوب را از دست داد. اولی را حسینی با واکنشی خوب مهار کرد و دومی ضربه خوب محبی بود که به شکلی نفسگیر از کنار دروازه حسینی به بیرون رفت. شوت خوب محمدی از فاصله دور که با واکنش لک به کرنر رفت، آخرین فرصت استقلال بود و لحظاتی بعد، داور سوت پایان بازی را زد و استقلال در کمال ناباوری در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

 

 

 

 

کدخبر: ۵۵۴۴۵۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر