کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۸۹۵
تاریخ خبر:

لبخند یحیی پس از چند هفته بحرانی

لبخند یحیی پس از چند هفته بحرانی

استقلال مساوی کرد و سپاهان در خانه باخت؛ پرسپولیس با استفاده از این فرصت، شمس‌آذر را برد و خودش را به صدر جدول نزدیک کرد.

روزنامه هفت صبح| در هفته‌ای که به نظر می‌رسید اوضاع برای پرسپولیس بحرانی‌تر شود، همه اتفاقات به سود این تیم رقم خورد تا یحیی پس از مدت‌ها لبخند بزند. تیم او از یک بازی سخت 3 امتیاز مهم و باارزش را به چنگ آورد و حالا یحیی می‌تواند نفسی به راحتی بکشد.

 

توقف استقلال با گل‌های جنجالی 
از قبل هم می‌شد پیش‌بینی کرد که کار استقلال در سیرجان گره بخورد. دو تیم در دقایق ابتدایی مسابقه نمایش نزدیک و پایاپایی داشتند تا اینکه سرانجام روی یک ضربه ایستگاهی سرمه‌ای‌پوشان موفق به گلزنی شدند.

 

روی ارسال ابوالفضل رزاق‌پور، مسیح زاهدی موفق شد دروازه استقلال را باز کند که البته او در موقعیت آفساید دروازه استقلال را باز کرد که همین مسئله باعث اعتراض استقلالی‌ها شد. بعد از گلزنی زاهدی، آبی‌پوشان پایتخت امید داشتند که به گل تساوی برسند که در دقیقه 45، داور در تصمیمی جنجالی نقطه پنالتی را به سود آبی‌ها نشان داد که کوین یامگا موفق به گلزنی برای استقلال شد تا نیمه نخست با تساوی 1-1 به پایان برسد.

 

دو تیم در نیمه دوم به دنبال آن بودند تا با خلق موقعیت گلزنی به گل برتری برسند. درخشش محمدرضا اخباری و حسین حسینی در خط دروازه گل‌گهر و استقلال باعث شد تا موقعیت‌های ایجاد شده روی دروازه 2 تیم به گل تبدیل نشود. در دقایق پایانی مسابقه، آبی‌پوشان تلاش زیادی برای رسیدن به گل برتری انجام دادند اما تلاش‌شان بی‌سرانجام بود تا بازی با تساوی 1-1 خاتمه یابد. استقلال با این تساوی، 29 امتیازی شد و در صدر جدول باقی ماند. 

 

آنچه ‌ در بازی دیروز استقلال به چشم آمد، تعویض‌های نه‌چندان مثمرثمر جواد نکونام بود. تعویضی‌های نکونام در بازی قبل مقابل نساجی درخشیدند و نتیجه را رقم زدند اما دیروز پیمان بابایی، سعید مهری و جعفر سلمانی نتوانستند گره از کار استقلال باز کنند. بلانکو هم در دقیقه 86 به میدان رفت و فرصت زیادی برای گلزنی پیدا نکرد.

 

این نتیجه، یک واقعیت تلخ را دوباره به استقلال و هوادارانش یادآوری کرد. از دست رفتن 2 امتیاز برابر گل‌گهر سیرجان، روند ضعیف استقلال در دیدارهایی که میهمان بوده را ادامه داد. استقلال پس از غلبه بر مس رفسنجان در هفته هفتم با نتیجه یک بر صفر، دیگر رنگ برد در مسابقاتی که میهمان بوده را به چشم ندیده است.

 

آن‌ها در پنج مسابقه پیاپی برابر شمس‌آذر، ذوب‌آهن، فولاد، پرسپولیس و گل‌گهر پنج تساوی نصیب‌شان شده است. تیم تحت هدایت جواد نکونام به جز این پنج تساوی و برد برابر مس رفسنجان، پیروزی 3 بر صفر مقابل صنعت‌نفت را در هفته نخست تجربه کرد که بهترین پیروزی خارج از خانه جواد نکونام در دوران سرمربیگری‌اش به حساب می‌آمد. آبی‌ها همچنین تنها باخت این فصل خود را در یک مسابقه بیرون از خانه متحمل شدند و با یک گل به سپاهان باختند.


پیروزی سخت و دلچسب 
با توقف استقلال و باخت خانگی غیرمنتظره سپاهان در برابر آلومینیوم اراک، همه چیز مهیا بود تا پرسپولیس با پیروزی بر شمس‌آذر اختلافش را با این دو تیم کمتر کند. یحیی گل‌محمدی در اقدامی عجیب نام محمدحسین کنعانی‌زادگان را حتی از لیست تیمش هم خط زده بود تا شایعات درباره اختلاف او با بعضی از همبازیانش پررنگ‌تر شود.

 

به جای او گولسیانی از ابتدا در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار گرفته بود. نبیل باهویی هم به جای شهاب زاهدی فیکس بازی می‌کرد. باوجود ترکیب تهاجمی 2 تیم، خبری از ارائه نمایش پرموقعیت در نیمه نخست نبود و تنها شوت در چارچوب مسابقه تا پیش از دقیقه 45 را علیرضا بیرانوند مهار کرد و اجازه گلزنی به عیسی مرادی نداد. در وقت‌های تلف شده نیمه نخست گئورگی گولسیانی موفق شد روی ارسال ضربه کرنر توسط سعید صادقی، گل برتری تیمش را به‌ثمر برساند تا سرخ‌پوشان با پیروزی به رختکن بروند.

 

شمس‌آذری‌ها نیمه دوم را تهاجمی آغاز کردند و در همان دقیقه اول نیمه دوم روی خطای هند علی نعمتی موفق به کسب پنالتی شدند تا فرصتی ایده‌آل نصیب شاگردان سعید دقیقی شود که پنالتی پوریا سرآبادانی را علیرضا بیرانوند مهار کرد اما در ریباند حسین گودرزی موفق به گلزنی شد.

 

15 دقیقه بعد از خطای پنالتی، علی نعمتی به دلیل خطا روی بازیکن شمس‌آذر از داور مسابقه دومین کارت زرد خود را دریافت کرد و از زمین مسابقه اخراج شد تا پرسپولیسی‌ها با 10 بازیکن کار خود را دنبال کنند.

 

شاگردان یحیی گل‌محمدی در تلاش برای رسیدن به گل برتری بودند که بعد از چند واکنش زیبای علیرضا جعفرپور و ایستادگی خط دفاعی شمس‌آذر، سرانجام گئورگی گولسیانی از روی نقطه پنالتی توانست در دقیقه 81 گل دوم تیمش را به‌ثمر برساند و درخشش خود را تکمیل کند؛ آن‌هم در حالی‌که پنالتی پرسپولیس با خطای مدافع شمس‌آذر روی نبیل باهویی به‌دست آمده بود تا مهاجم سوئدی روی گل دوم تیمش نقش‌آفرین بوده باشد.

 

در دقایق پایانی مسابقه، شاگردان دقیقی به دنبال جبران گل خورده بودند و موقعیت‌های خطرناکی را هم ایجاد کردند اما خبری از تغییر نتیجه نبود تا بازی با برتری 2 بر یک پرسپولیس به پایان برسد.

 

کدخبر: ۵۵۱۸۹۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر