کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۳۷۱
تاریخ خبر:

ایران- ژاپن؛ به‌دنبال شکستن طلسم ۱۸ ساله!

ایران- ژاپن؛ به‌دنبال شکستن طلسم 18 ساله!

ایران و ژاپن، فردا ساعت 15 مقابل هم قرار می‌گیرند؛ دیداری شایسته عنوان مسابقه مرگ و زندگی!

ایران و ژاپن برای هشتمین مرتبه متوالی حضور در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌ها را تجربه می‌کنند. 

ایران در چهار بازی قبلی خود تنها یک‌بار از این مرحله عبور کرده که به دور قبل برمی‌گردد که شاگردان کی‌روش، چین را با نتیجه سه بر صفر در سال ۲۰۱۹ شکست دادند.

تیم ملی ایران از مارس ۲۰۲۲  و پس از شکست دو بر صفر مقابل کره جنوبی، دیگر برابر تیم‌های آسیایی شکست نخورده است و در ۱۲ بازی از ۱۳ بازی اخیر خود مقابل تیم های آسیایی  در زمان عادی پیروز شده است اما برای به‌یادآوردن آخرین پیروزی ایران جلوی ژاپن باید 18 سال به‌عقب برگردیم؛ جایی که ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی در سال ۲۰۰۵ در ورزشگاه آزادی توانست دو بر یک ژاپن را شکست دهد.

ژاپن همین تازگی‌ها شکستی شوکه‌کننده را مقابل عراق تجربه کرده.  این تنها باختی است که مردان هاجیمه موریاسو در 12 دیدار قبلی خود متحمل شده‌اند. سامورایی ها در ۱۳ بازی از ۱۴ بازی اخیر خود در تمامی رقابت ها بیش از یک‌بار گلزنی کرده‌اند.

ژاپن در هشت دوره اخیر جام ملت های آسیا به این مرحله رسیدند و تنها دو بار در سالهای ۱۹۹۶ و ۲۰۱۵ از رسیدن به دور بعدی بازماندند و در شش دوره دیگر به سلامت از این مرحله عبور کردند. آنها در شش بازی از هفت بازی اخیر خود مقابل ایران شکست نخورده‌اند، از جمله پیروزی سه بر صفر در نیمه نهایی جام ملت های آسیا چهار سال پیش و باید دید ایران انتقام شکست آن سال را خواهد گرفت یا خیر.

سرمربی ژاپن می‌گوید برای بازی فردا با ایران به تیمش «اطمینان» دارد. هاجیمه موریاسو درباره غیبت مهدی طارمی گفت: او بازیکن خیلی قدرتمند و باکیفیتی است اما تمام بازیکنان ایران قدرتمند هستند. آنها بازیکنان خوب دیگری چون سردار آزمون دارند

از مهمترین حاشیه‌‌های قبل بازی تصمیم فدراسیون فوتبال ژاپن مبنی بر اخراج جونیا ایتو، به‌خاطر شکایت دو زن از این بازیکن به اتهام تجاوز و آزار جنسی در جریان اردوی ژوئن سال گذشته میلادی است. اتفاقی که به حاشیه‌ها پیرامون اردوی ژاپن دامن می‌زند.

هواداران تیم ملی عراق که ظاهرا هنوز از عملکرد علیرضا فغانی ناراحت هستند و تصمیم جنجالی او را عامل حذف تیم شان از جام ملت های آسیا می دانند با حمله به پیج اینستاگرام فوتبال ژاپن از آنها درخواست کرده اند تا مقابل ایران عملکرد خوبی داشته باشند.آنها نوشته اند که طرفدار ژاپن هستند و دوست دارند تیم ملی این کشور در بازی مقابل ایران برنده باشد.

عکس | حمله عراقی‌ها به اینستاگرام ژاپنی‌ها/ ایران را ببرید

 

 

 

 

 

 

 

کدخبر: ۵۵۳۳۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر