کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۷۹۵۵
تاریخ خبر:

ترکیب طلایی وحید و المیرا | ‌مجریان برتر برنامه‌های صبحگاهی تلویزیون

ترکیب طلایی وحید و المیرا | ‌مجریان برتر برنامه‌های صبحگاهی تلویزیون

درباره وحید رونقی، المیرا شریفی‌مقدم، زهرا محمودوند و فریبا باقری

هفت صبح| مدتی بود که کاری به برنامه‌های صبح تلویزیون نداشتیم! البته که حسب وظیفه آنها را رصد می‌کنیم و به زودی گزارشی درباره کیفیت هر کدام خواهیم نوشت. فعلا سوژه، عملکرد مجریان صبحگاهی است که خود می‌دانید نقشی بسزا در موفقیت یا ناکامی هر برنامه دارند. مثلا در سال‌های دورتر محمدرضا شهیدی‌فرد در این بازه زمانی می‌درخشید و بعدا نوبت به رضا رشیدپور رسید. برنامه‌ای مثل «سلام صبح بخیر» در فصل اول به دلیل رویکرد متفاوت به سوژه‌ها و نیز روش خاص حسین کلهر در اجرا، سر زبان‌ها افتاد. حالا اما عدد برنامه‌های شاخص کم است و خیلی از مجریان معمولی هستند. در این میان اما نمی‌توان چشم به موفقیت چهار مجری بست.

 

مورد اول| وحید رونقی

متانت، مهم‌ترین شاخصه وحید رونقی هنگام اجرای برنامه «صبحانه ایرانی» شبکه دو است. او در روشی تحسین‌آمیز، حواسش هست که ضمن تزریق انرژی به مخاطبان تازه بیدار شده از خواب، برای دیده شدن خود را به در و دیوار نکوبد! رونقی صدایی دلنشین و تربیت شده دارد که حاصل سال‌ها تجربه گویندگی و دوبله است و به‌راحتی می‌تواند بسته به هر موقعیت و موضوع، آن را تغییر دهد. او پس از اجرای متمادی در «صبحانه ایرانی» تبدیل به شناسنامه برنامه شده و همچنان در فرآیند ایجاد صمیمیت با مخاطبان موفق عمل می‌کند. ظاهرا اینگونه است که رونقی یک مجری جدی محسوب می‌شود؛ شاید دلیل آن به برنامه‌های قبلی او مثل «سینما ملت» برمی‌گردد که جنسی متفاوت می‌طلبید.

وحید

او اما بلد است به اجرای صبحگاهی خود رنگی از جذابیت ببخشید و چاشنی طنز را به وقت نیاز به کلام بیفزاید. این مسئله در بخش پیامک‌خوانی و نیز مراوده با همکاران کاملا مشهود است. او در مواجهه با مهمان نیز آداب میزبانی را به درستی رعایت می‌کند و البته تسلطی خوب بر هر موضوع دارد. این را هم از یاد نبریم که وحید رونقی همیشه تلاش کرده جانب انصاف را رعایت کند.

 

مثلا وقتی یک خبر درباره یک چهره خوانده می‌شود، نیمه پر لیوان را هم می‌بیند. نمونه‌اش ماجرای پست جنجالی سردار آزمون که چندی پیش می‌رفت او را گرفتار حاشیه‌ای بی‌مورد و خطرناک کند. رونقی به جای تقبیح کامل ملی‌پوش کشورمان، گفت باید حرف خود آزمون را هم شنید و چه بسا پشیمان است. اتفاقی که در نهایت با حذف پست اینستاگرامی این فوتبالیست نیز محقق شد. وحید رونقی در ویژه برنامه‌های شاد شبکه دو هم موفق است که فعلا موضوع گزارش امروز نیست. 

 

مورد دوم| المیرا شریفی‌مقدم

شبکه دو سال‌ها فاقد یک برنامه مستمر و با هویت صبحگاهی بود. «صبحانه ایرانی» اما به این اتفاق بد پایان داده است و با کنار هم قرار دادن مجریان موفق، تبدیل به برنامه‌ای قابل قبول شده. از جمله نکات مثبت برنامه، دعوت از المیرا شریفی‌مقدم است که سال‌ها در شبکه خبر گوینده و مجری بود و به خوبی توانست خود را در قامت یک چهره موفق اثبات کند.

المیرا

جنس اجرای صبحگاهی اما متفاوت است و برنامه‌ای چون «چاپ اول» شبکه خبر آنقدر عمر نداشت که شریفی‌مقدم در آن جا بیفتد. او در آغازین قسمت‌های «صبحانه ایرانی» چندان موفق نبود اما رفته‌رفته فاصله‌ای معنادار از شمایل گویندگی گرفت. حالا می‌توان او را یکی از بهترین مجریان صبحگاهی دانست که هم در مصاحبه‌های صمیمانه و جدی و هم در مراوده با مخاطبان و همکاران، اصولی رفتار می‌کند. ترکیب المیرا شریفی‌مقدم و وحید رونقی و البته مجید یحیایی در «صبحانه ایرانی» برنده است.

 

مورد سوم| زهرا محمودوند

سابقه اجرا دارد ولی این «دست اول» شبکه ورزش بود که نام زهرا محمودوند را سر زبان‌ها انداخت. او مسئولیت‌های اجرایی در حوزه ورزش هم دارد که جمع اینها باعث می‌شود موقع حضور مقابل دوربین، مسلط و مطمئن باشد. از این رو است که سازندگان «صبح بخیر ایران» شبکه یک، بخش ورزشی این برنامه را به محمودوند سپرده‌اند. او صاحب صدا و بیانی خوب است و اطلاعات فرامتن مفیدی از دنیای ورزش در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. پرانرژی و سرحال است و کنایه‌هایی درست به ضعف‌ها و ایرادات حوزه ورزش نیز می‌زند. 

2477175_810

مورد چهارم | فریبا باقری

در دور جدید «سلام تهران» مجری اصلی برنامه است و حالا می‌توان اذعان کرد به خوبی از پس ماموریت برآمده. فریبا باقری سابقه گویندگی دارد و در تلویزیون برنامه‌هایی مختلف اجرا کرده. او تجربیات پیشین را به کار بسته و به مدلی متناسب برای یک برنامه صبحگاهی دست یافته. باقری صاحب انرژی کافی در اجراست اما داد و فریاد نمی‌زند و نشاط صبحگاهی را با قاعده و اصول، به مخاطب تزریق می‌‌کند. در بخش مصاحبه‌ها نیز موفق است و خوشبختانه اسیر اجراهای کلیشه‌ای نیست. مراوده خوب او با عروسک «سلام تهران» و بهره‌مندی از قواعد بازیگری مقابل دوربین هم از دیگر امتیازات بارز فریبا باقری است.

عکس سه

کدخبر: ۵۶۷۹۵۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر