کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۵۵۰
تاریخ خبر:

مسعود ده‌نمکی دنباله «اخراجی‌ها» را جلوی دوربین می‌برد

مسعود ده‌نمکی دنباله «اخراجی‌ها» را جلوی دوربین می‌برد

مسعود ده‌نمکی باز هم سراغ «اخراجی‌ها» می‌رود. این قسمت چهارم «اخراجی‌ها»ست

صحبت از «اخراجی‌ها صفر» و «اخراجی‌ها ۴» است. اگر «اخراجی‌ها صفر» ساخته شود، مجید سوزوکی و بایرام لودر و بیژن را پیش از ماجرای حضور در جبهه و احتمالا در روزهای پیروزی انقلاب خواهیم دید و اگر «اخراجی‌ها ۴» ساخته شود، شخصیت‌ها در حال و هوایی معاصر قرار خواهند گرفت.

 

«اخراجی‌ها صفر» یا «اخراجی‌ها ۴»؟

چندی پیش، اکبر عبدی با حضور در برنامه «شب‌خوش» و در گفت‌وگو با مهران غفوریان گفته بود که قرار است «اخراجی‌ها صفر» که قبل از فصل اول این فیلم را روایت می‌کند ساخته شود. به این ترتیب، ماجرا باید قبل از حضور مجید سوزوکی و بچه‌محل‌هایش در جبهه رخ دهد.

 

فیلم «اخراجی‌ها» سال ۱۳۸۵ ساخته شد و با گذشت ۱۸ سال، برخی بازیگرانش در دسترس نیستند و برخی هم با افزایش سن و سال تغییرات قابل‌توجهی کرده‌اند که شاید نشود با چهره‌پردازی هم آن را جبران کرد. این روزها که استفاده از هوش مصنوعی به امکانات سینمایی اضافه شده، شاید دست‌اندرکاران «اخراجی‌ها» بخواهند چهره بازیگران این فیلم را با استفاده از این تکنولوژی جوان کنند. البته شاید به دلیل نبود تجهیزات لازم در ایران یا هزینه بالای این کار، در نهایت از بازیگران جوان‌تر استفاده کنند که قاعدتا این بازیگران محبوبیت چهره‌هایی مثل امین حیایی و اکبر عبدی را در میان عامه تماشاگران ندارند.

 

ابوالفضل‌ همراه (بازیگر قسمت‌های قبلی «اخراجی‌ها») با اعلام اینکه فیلمنامه «اخراجی‌ها ۴» نوشته شده، درباره ساخت نسخه جدید این فیلم سینمایی‌ گفته است: با مسعود ده‌نمکی کارگردان و نویسنده این فیلم که صحبت کردم، به من گفت اگر خدا بخواهد امسال «اخراجی‌ها ۴» را شروع می‌کنیم. ‌

 

مفهوم موفقیت با «اخراجی‌ها»

واقعیت این است که مفهوم موفقیت سینمایی برای مسعود ده‌نمکی بیش از هر چیز با سری «اخراجی‌ها» معنا می‌یابد، به‌خصوص «اخراجی‌ها ۱ و ۲» که دومی یکی از ۱۰ فیلم پرتماشاگر سینمای پس از انقلاب نیز هست و «اخراجی‌ها ۱» هم اگر قاچاق نشده بود، می‌توانست به فهرست پربیننده‌ترین فیلم‌های سینمای ایران راه یابد. ده‌نمکی پس از «اخراجی‌ها» فقط با «رسوایی» طعم موفقیت در گیشه را چشید و دیگر فیلم‌هایش نه موجی آفریدند و نه به موفقیت فوق‌العاده‌ای در گیشه رسیدند. ده‌نمکی در این سال‌ها چند سریال هم ساخته است که آنها هم توفیق قابل‌توجهی نداشته‌اند.

 

بازگشت به «اخراجی‌ها» پس از ۱۳ سال می‌تواند حکم بازگشت به برندی محبوب و امتحان پس‌داده را داشته باشد؛ فرصتی برای تجدید موفقیت‌های دهه ۱۳۸۰ که با مجید سوزوکی، بایرام لودر و بیژن و حاجی گرینوف به‌ دست آمد.

 

منبع: همشهری
کدخبر: ۵۶۳۵۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر