کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۲۸۶
تاریخ خبر:

ابوطالب «گوله نمک» است؛ درباره فان‌لایت برنامه اینترنتی فوتبال ۳۶۰

ابوطالب «گوله نمک» است؛  درباره فان‌لایت برنامه اینترنتی فوتبال 360

همزمان با مسابقات یورو 2024 بار دیگر شاهد آیتم‌های طنز ابوطالب حسینی هستیم

هفت صبح| ‌‌عادل فردوسی‌پور این بار به مناسبت جام ملت‌های اروپا 2024‌، برنامه اینترنتی فوتبال 360 را به شکل ویژه آماده می‌کند. هفته پیش درباره این برنامه و کیفیت بالای آن نوشتیم و صرفا یادآوری می‌کنیم که در این فاصله اتفاقات جالب‌تری رقم خورد و فوتبال 360 با حضور مهمانانی چون سیروان و زانیار خسروی، رامبد جوان و ... رنگ و جلایی تازه‌تر گرفت. یکی از ارکان ثابت برنامه، بخشی است که ابوطالب حسینی با عنوان فان‌‌لایت اجرا می‌کند. او از منظر متفاوت و با زبان طنز سراغ بازی‌ها می‌رود که نتیجه جذاب است و طرفداران زیادی به دست آورده. بهانه گزارش امروز هفت‌صبح همین آیتم‌هاست.

 

مورد اول| شیوه اجرا

ابوطالب حسینی در آیتم فان‌لایت‌، چشم در چشم مخاطب استندآپ اجرا می‌کند. او از همان ابتدا سراغ شوخی می‌رود؛ چون می‌داند آیتم کوتاه است و باید در فرصتی اندک، به‌طور رگباری شوخی‌ها را به زبان بیاورد. حسینی گام به گام در استندآپ کمدی پخته‌تر شده است و حالا در فوتبال 360 با تسلط کامل از شیوه بیان و زبان بدن بهره می‌برد.

 

او می‌داند کجا باید سکوت کند، لبخند بزند، لحن صدا را تغییر دهد، از دست و صورت استفاده کند و ... . حسینی بر‌خلاف تجربه‌ای چون فوتبال 120‌، بیش از همه متکی به خود است و جز تصاویری که به فراخور پشت سرش قرار می‌گیرد، خبری از ویدئوهای پیوسته یا اجرای نمایشی خارج از استودیو نیست. این کمدین در چارچوب تعریف شده فوتبال 360 کاری را که باید انجام می‌دهد و نتیجه جذاب و توام با خنده مخاطب است.

 

مورد دوم| متن اجرا

حسینی، ذاتا «شیرین» است اما آنچه موفقیت او در استندآپ کمدی را باعث شده، تسلط بر شوخی‌‌نویسی و ارائه ظریف آن از طریق لحن منحصر به‌‌فرد و ابزار چهره است. کاری که حالا در فوتبال 360 با پختگی از او شاهد هستیم. نمی‌دانیم تیم نویسنده آیتم فان‌لایت چه کسانی هستند اما مشخص است که اشرافی کامل بر فوتبال و اتفاقات روز دارند و حسینی متن را با ظرافت اجرا می‌کند.

 

مثلا او در آیتم روز چهارشنبه از کلمه «آلترناتیو» استفاده کرد و رو به مخاطبان گفت: «می‌دانید آلترناتیو یعنی چه؟» اینها از مناظره ‌‌ نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری عاریت گرفته شده بود. یا در همین آیتم بعد از سلام عبارت «مردم عزیز ایران» را به زبان آورد که این جمله هم از مناظره‌ها می‌آید. شوخی با گزارش‌های جواد خیابانی، صحبت‌های امیر‌مهدی ژوله در فوتبال 360 و‌... از جمله موارد دیگری است که نشان از تیزهوشی تیم نویسنده آیتم دارد. هنر حسینی این است که می‌داند متن‌ها را چگونه اجرا کند که «بامزه» و «دلنشین» و «خنده‌آور» شوند. مگر خیلی از کمدین‌ها چنین نمی‌کنند ولی نتیجه نمی‌گیرند؟ تفاوت استندآپ کمدین خوب و مسلط اینجا مشخص می‌شود.

 

مورد سوم| سابقه

ابوطالب حسینی، کمدین محبوب سال‌‌های اخیر است که در خنداننده‌شو شبکه نسیم به شهرت رسید و در ادامه تبدیل به همکار تیم سازنده خندوانه شد و اجراهای موفقی هم داشت. او به ‌عنوان نویسنده و مجری با عادل فردوسی‌پور در فوتبال 120 نیز همکاری داشت و آیتم «فان» را تبدیل به بخش محبوب و پرطرفدار این برنامه کرد. در طول پخش بارها به این آیتم اشاره داشتیم و ذکاوت حسینی و تیم نویسنده را ستودیم.

 

حسینی چندی پیش و همزمان با جام ملت‌‌های آسیا ویژه‌برنامه اینترنتی گیتی اسپورت را اجرا کرد. او آنجا هم با زبان طنز سراغ هایلایت (اتفاقات مهم) هر بازی می‌رفت و مواردی مثل پیشگویی مسابقات و مسائلی از این دست را هم از یاد نمی‌برد. نتیجه نیز مورد توجه قرار گرفت. در کارنامه حسینی اجرای برنامه اینترنتی آنساید هم دیده می‌‌شود. این برنامه وجه دیگری از توانایی او مقابل دوربین را نشان داد و ثابت کرد در موقعیت های جدی هم می‌‌تواند موفق باشد.

 

مورد چهارم| آینده

رامبد جوان در برنامه فوتبال 360 از برنامه جدید خود در شبکه نمایش خانگی رونمایی کرد و در عین حال از تهیه‌کنندگی مجموعه استندآپ ابوطالب حسینی برای پخش از پلتفرم‌ها و نیز تهیه‌کنندگی اجرای استیج برای این کمدین خبر داد. این یعنی زمین بازی حسینی در آینده بزرگ‌تر می‌شود و باید دید در موقعیت جدید چه خواهد کرد. ابوطالب حسینی با همراهی رامبد جوان خاطره خوش خنداننده‌شو را تکرار می‌کند؟ براساس سابقه، می‌توان به رقم خوردن نتیجه‌ای مطلوب امیدوار بود.

 

 

 

کدخبر: ۵۶۲۲۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر