کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۹۳۳
تاریخ خبر:

هوش مصنوعی صدای «مورگان فریمن» را درآورد

هوش مصنوعی صدای «مورگان فریمن» را درآورد

«مورگان فریمن» استفاده غیرمجاز از هوش مصنوعی برای تقلید صدایش را محکوم کرد

«مورگان فریمن» در یادداشتی از طرفدارانش تشکر کرد و از تلاش های کاربران برای محکوم کردن تقلید غیرمجاز هوش مصنوعی از صدای قابل تشخیص این بازیگر تشکر کرد.

 

این بازیگر سرشناس ۸۷ ساله به خاطر گویندگی در فیلم‌هایی مانند «رژه پنگوئن‌ها»، «رستگاری در شاوشنک» و «عزیز میلیون دلاری» شناخته شده است. شهرت فوق‌العاده صدای فریمن، او را به یک هدف خاص برای تقلید صدای تولید شده توسط هوش مصنوعی تبدیل کرده است و اخیرا کاربری در فضای مجازی که خود را به عنوان خواهرزاده بازیگر معرفی کرده است، از صدای ساخته شده فریمن با هوش مصنوعی استفاده کرده است.

 

 به گزارش ورایتی، اظهارات فریمن در حالی مطرح شده است که تقلیدهای هوش مصنوعی در صنعت سرگرمی مورد بررسی قرار گرفته است. تیم حقوقی «اسکارلت جوهانسون» بازیگر هالیوودی نیز اخیراً از کمپانی هوش مصنوعی «OpenAI» خواسته است تا نحوه ایجاد دستیار صوتی شخصی هوش مصنوعی خود به نام «Sky» را فاش کند و چت بات را به دلیل شباهت بسیار زیاد به صدای این بازیگر غیرفعال کند.

 

«اسکارلت جوهانسون» گفته که «سم آلتمن» مدیر عامل «OpenAI» سپتامبر گذشته با او تماس گرفته تا از صدای او برای فرم مکالمه ابزار هوش مصنوعی «ChatGPT» استفاده کند، اما او به دلایل شخصی نپذیرفته است. این بازیگر ماه گذشته گفت این شرکت هوش مصنوعی پس از اینکه او از همکاری با آنها امتناع کرد، از صدایی بسیار شبیه به صدای او استفاده کرده است.  همچنین گفته می‌شود که «آلتمن» دو روز قبل از انتشار نسخه دستیار صوتی با نماینده این بازیگر تماس گرفته و از او خواسته در این مورد تجدید نظر کند. این شرکت استفاده از دستیار صوتی را متوقف کرد، اما اعلام کرد که این صدا تقلیدی از «جوهانسون» نیست.

 

در ماه آوریل، «دریک» خواننده آمریکایی نیز به دلیل استفاده از نسخه هوش مصنوعی از صدای «توپاک شکور» دیگر خواننده رپ در آهنگش مورد انتقاد شدیدی قرار گرفت. «هوارد کینگ» که نماینده بنیاد «توپاک شکور» است عنوان کرده که این آهنگ سوءاستفاده آشکار از میراث یکی از بزرگترین هنرمندان هیپ هاپ در تمام دوران است.

 

منبع: ايسنا
کدخبر: ۵۶۱۹۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر