کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۵۴۶۰
تاریخ خبر:

این سلبریتی‌های پولدار...

این سلبریتی‌های پولدار...

جدیدترین فهرست ثروتمندترین چهره‌های مشهور در سال ۲۰۲۴ توسط فوربز منتشر شد.

هفت صبح|  لقب ثروتمندترین سلبریتی فهرست جدید فوربز، همچنان به جورج لوکاس، کارگردان مشهور و ۷۹ ساله سینمای آمریکا اختصاص دارد.

کارگردان «جنگ ستارگان» که در سال ۱۹۹۷ به عنوان یک میلیاردر شناخته شد، تا حد زیادی به لطف شرکت سازنده‌اش «لوکاس فیلم» که در سال ۲۰۱۲ به قیمت بیش از ۴ میلیارد دلار به کمپانی دیزنی فروخته شد، ثروتمند شد.

 

رتبه دوم پس از لوکاس، به یک کارگردان دیگر و دوست صمیمی و قدیمی او یعنی استیون اسپیلبرگ تعلق دارد. لوکاس در حال حاضر صاحب 5/5میلیارد دلار ثروت است. البته اسپیلبرگ زودتر از لوکاس و در سال ۱۹۹۴ به این فهرست پیوست و اولین کارگردانی بود که پس از مجموعه‌ای از آثار موفق شامل آرواره‌ها، پارک ژوراسیک و فهرست شیندلر، وارد باشگاه میلیاردرها شد. او در آن سال به فوربز گفت: «من یک قمارباز هستم. من یک دهه است که حقوق نگرفته‌ام و در ساخت فیلم‌ها مشارکت کرده‌ام.» در اصل محل درآمد او، درصدی از فروش ناخالص فیلم‌هایش بود و هنوز هم به لطف مجموعه ایندیانا جونز از هر بلیت فروخته شده در پارک‌های تفریحی یونیورسال، درآمد کسب می‌کند. اسپیلبرگ در حال حاضر صاحب ۴.۸ میلیارد دلار ثروت است.

البته در سال‌های اخیر شاهد انفجاری در بین میلیاردرهای مشهور بودیم و این روند همچنان ادامه دارد. گفتنی است ۱۰ نفر از ۱۴ عضو مشهور فهرست ثروتمندان و میلیاردرهای فوربز در چهار سال گذشته میلیاردر شده‌اند. باید بر این نکته نیز تاکید کنیم که برخی از چهره‌های مشهور و سلبریتی‌های مندرج در این فهرست، نه به واسطه هنرشان بلکه به واسطه تملک‌شان بر برندهای‌شان وارد این فهرست شده‌اند. اکثر افراد حاضر در این لیست میلیاردها دلار خود را از کارآفرینی و سرمایه‌گذاری خارج از ادعای شهرت خود به دست آورده‌اند. به عنوان مثال، ریانا، ستاره پاپ و رتبه نهم این فهرست با سرمایه ۱.۴میلیارد دلاری، ثروت خود را به طور عمده از محل سهام خود در دو شرکت میلیارد دلاری، یکی برند آرایشی ‌فنتی بیوتی‌ و دیگری سرمایه‌گذاری مشترک با غول لوکس ‌ال‌وی‌ام‌اچ‌ که تولیدکننده لباس زیر زنانه است، به دست آورده ‌. جی‌زی، خواننده رپ، تهیه‌کننده عرصه موسیقی و رتبه پنجم این فهرست که همسر بیانسه نیز است، به لطف دو شرکت تولیدکننده نوشیدنی‌های الکلی‌اش وارد این فهرست شد و به اولین میلیاردر عرصه موسیقی هیپ‌هاپ با 2/5  میلیارد دلار ثروت تبدیل شد. او همچنین سهامدار عول استارت‌آپی ‌اوبر‌ است. مایکل جردن، ستاره و اسطوره بسکتبال آمریکا و صاحب رتبه سوم این فهرست نیز کمتر از ۱۰۰ میلیون دلار از دوران بسکتبال و ورزش حرفه‌ای خود درآمد داشت‌ اما درآمدهای کلان او از برند ‌نایکی‌ و تولید کفش‌های کتانی به جیب زد و وارد باشگاه میلیاردها شد. جردن بیشترین سرمایه خود را در ماه آگوست به دست آورد، زمانی که بیشتر سهام خود را در ‌شارلوت هورنتز‌ به ارزش ۳ میلیارد دلار فروخت. جردن اکنون 3/2میلیارد دلار ثروت دارد.

در اکتبر ۲۰۲۳، تیلور سوئیفت به دستاوردهای بزرگی که هیچ موسیقیدان دیگری پیش از این به آن نائل نشده بود، دست یافت: او به دلیل درآمد حاصل از موسیقی و اجراهایش میلیاردر شد و با ثروت 1/1میلیارد دلاری در جایگاه چهاردهم این فهرست نشست.

 

دیک ولف، سرمایه‌گذار و چهره تلویزیونی آمریکا که در رتبه سیزدهم این فهرست قرار دارد نیز به دلیل درآمد 1/9 میلیارد دلاری از محل تولید برنامه‌هایی مانند ‌نظم و قانون‌ و ‌اف‌بی‌آی‌ و ‌...‌ میلیاردر شد. این دو چهره مشهور و به اصطلاح سلبریتی، تعداد نام‌های درج شده در فهرست میلیاردرهای جهانی را بیشتر کردند و وزنه را به نفع ستارگان عرصه هنر و سرگرمی چرخاندند.

 

از دیگر چهره‌های این فهرست می‌توان به اپرا وینفری، مجری، برنامه‌ساز و چهره تلویزیونی اشاره کرد که با ثروت 2/8 میلیاردی در رتبه چهارم قرار دارد. کیم کارداشیان، پیتر جکسون و تایلر پری نیز به ترتیب با ثروتی بالغ بر 1/7، 1/5و 1/4 میلیارد دلاری در رتبه‌های ششم تا هشتم قرار دارند.  تایگر وودز و لبرون جیمز نیز دو چهره ورزشی دیگر این فهرستند که به ترتیب 1/3 و 1/2میلیارد دلار سرمایه دارند.

 

کدخبر: ۵۵۵۴۶۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر