کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۴۵۱
تاریخ خبر:

آنالیز | برنامه ماه ترین

آنالیز | برنامه ماه ترین

درباره برنامه «ماه ترین» با اجرای محیا اسناوندی

روزنامه هفت صبح| شبکه دو از چندی پیش پخش برنامه «ماه ترین» با اجرای محیا اسناوندی را شروع کرده.


منظر اول| موضوع

شرح مسئولیت برنامه «ماه‌ ترین» این طور عنوان شده است:« برنامه تلویزیونی«ماه ترین»، در طول هفته هر روز به صورت تخصصی به یک موضوع ویژه اختصاص دارد. شنبه‌ها روانشناسی بانوان باردار، یکشنبه‌ها نکات پزشکی، دوشنبه‌‌ها تغذیه، سه‌شنبه‌ها ناباروری و چهارشنبه‌ها به موضوعات پس از زایمان می‌‌پردازد.» در تلویزیون و به ویژه شبکه سلامت، برنامه‌های مختلفی با موضوع مشابه ساخته شده و می‌شود.


«ماه ترین» را می‌توان یک برنامه موفق دانست که در زمانی سی دقیقه‌ای اطلاعات مناسب به مادران می‌دهد. تنوع موضوعی ویژگی دیگر این برنامه است که حتی مردان (پدران) را هم نشانه می‌رود. «ماه ترین» گفت‌وگو محور است و مجری در هر قسمت میزبان یک متخصص می‌شود و سوالات مختلف از او می‌پرسد. چند آیتم آموزشی هم در خلال صحبت‌ها روی آنتن می‌رود. این را هم اضافه کنیم که برنامه دکوری زیبا دارد.


منظر دوم| مجری

خبر بازگشت محیا اسناوندی در راستای تحولِ مد نظر مدیران صدا و سیما تعبیر شد. او جزو مجریان موفق و بی‌حاشیه است و در «ماه ‌ترین» هم به این مرام، وفادار مانده است. اسناوندی که تجربه مادرانگی هم دارد، گفت‌‌‌وگوهایی مفید با کارشناسان انجام می‌دهد. تلاش برای تزریق امید مبتنی بر واقعیت‌‌های اجتماعی، از جمله ویژگی‌‌های مثبت اسناوندی است.

به این معنی که مثلا وقتی درباره مضرات بارداری در سن بالا از مهمان سوال می‌پرسد، به این مسئله هم اشاره می‌کند که مشکلات و شرایط مختلف دست به دست هم داده تا بانوان نتوانند در وقت مقتضی مادر شوند. در عین حال توصیه‌هایش در این باب از سر دلسوزی است و مخاطب را پس نمی‌زند. اشراف بر موضوعات، طرح هدفمند سوالات، آرامش در بیان و رفتار (که نیاز مبرم برنامه است) به همراه فن بیان و ... دیگر امتیازات اجرای او محسوب می‌شوند.

 

 

 

کدخبر: ۵۵۴۴۵۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر