کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۱۹۷
تاریخ خبر:

آنالیز | سکانس جنجالی در تلویزیون

آنالیز | سکانس جنجالی در تلویزیون

درباره صحنه‌ای از سریال «خانه کوچک» در شبکه تماشا

روزنامه هفت صبح| یک سکانس از سریال «خانه کوچک» در شبکه تماشا، توام با جنجال و بحث بود. ماجرا چیست؟


منظر اول|اصل ماجرا

طی روزهای گذشته تصویری از یک مرد و یک دختر در رختخواب در شبکه‌های اجتماعی بازنشر داده شد که همراه با تعبیرهای مختلف و گاه عجیب بود. این تصویر لوگوی شبکه تماشا را داشت و به همین خاطر دنبال کشف راز برآمدیم. ماجرا از این قرار است: شبکه تماشا، مدتی است بار دیگر سریال «خانه کوچک» را روانه آنتن کرده.

 

در قسمت شصت و هشتم که پنجشنبه (سوم اسفند) پخش شد، یک سکانس بحث‌برانگیز وجود داشت. این سکانس مربوط است به محبت دختر به پدر خود؛ پس از آنکه پدر از خطر مرگ نجات یافت و دختر را در آغوش کشید. آن‌چه سکانس را مورد توجه قرار داده، این است که تلویزیون، معمولا روابط صمیمی اعضای خانواده در آثار خارجی را سانسور می‌‌کند. حالا اما عکس این اتفاق رخ داده است. عده‌ای اصل سریال و سکانس را ندیدند و نتیجه تحلیل‌شان اشتباه از آب در آمد.


منظر دوم| تصمیم درست

خوب است بدانیم که سه سال پیش نیز سکانس مورد اشاره «خانه کوچک» از شبکه تماشا پخش شده بود. این یعنی تصمیم تلویزیون و شبکه تماشا ربطی به باز بودن فضا به دلیل انتخابات! و مسائلی از این دست ندارد. راستش اگر مبنای قضاوت عکسی باشد که منتشر شده، نمی‌توان بر معترضین خرده گرفت. اما بهتر آن است تا اصل سکانس دیده شود؛ چرا‌که این سکانس به خوبی گویای روابط پدر و دختر است و نمایش آن حساسیت‌برانگیز نیست.


اتفاقا باید تلویزیون را در این یک مورد تحسین کرد...  مجموعه تلویزیونی «خانه کوچک» در گونه درام، خانوادگی و تاریخی در سال ۱۹۷۴ تا ۱۹۸۳ ساخته شده است. این سریال روایتگر داستان خانواده‌ای کشاورز در قرن نوزدهم میلادی است که در روستایی به نام «والنات گرو» اقامت داشتند. در سریال، زندگی «لورا اینگلز»، فرزند دوم این خانواده، از کودکی تا دوران تدریس در مدرسه و ازدواج او نشان داده می‌‌شود.

 

 

 

 

کدخبر: ۵۵۴۱۹۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر