کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۹۶۸
تاریخ خبر:

ماجرای جسیکا چستین و اسکار آیزاک

ماجرای جسیکا چستین و اسکار آیزاک

چرا بی‌صبرانه منتظر همکاری دوباره آنها هستیم؟

روزنامه هفت صبح،‌ نسترن عابدی| «دوستی ما هیچ‌وقت مثل قبل نشد». این اظهارنظر جسیکا چستین در مورد تاثیر سریال «صحنه‌هایی از یک ازدواج» (۲۰۲۱) بر رابطه او و آیزاک است. دوستی این دو ستاره قدمتی دیرینه دارد و به سال‌ها قبل باز می‌گردد. جسیکا چستین و اسکار آیزاک به سبب همین دوستی در فیلم و سریال‌های مشترکی بازی و آثار قابل‌توجهی را خلق کرده‌اند.

 

بنابراین بی‌دلیل نیست که سینمادوستان امیدوارند که آن‌ها بازهم روبه‌روی یکدیگر قرار بگیرند. به نظر می‌رسد چستین و آیزاک اولین بار در مدرسه جولیارد یکدیگر را ملاقات کردند. آن‌ها هر دو هنرجوی این مدرسه بودند و روایت‌های متفاوتشان از اولین دیدار یکدیگر جالب است. چستین چیز زیادی به خاطر ندارد و در این باره می‌گوید: «راستش من اولین باری که همدیگر را ملاقات کردیم به یاد نمی‌آورم. لحظه جادویی‌ای نبود که مثلا بگویم خدایا! این مرد کیه؟» ‌

 

جسیکا چستین چالش‌های زیادی را پشت سر گذاشت تا به نقش‌های مهم در فیلم‌های بزرگ برسد. خودش در این‌باره می‌گوید: «به من می‌گفتند تو بازیگر فوق‌العاده‌ای هستی. اما کارگردان‌ها بیشتر دنبال این هستند که سوپرمدل‌ها در فیلم‌هایشان بازی کنند.»

 

او در نهایت اما با بازی در فیلم «سی دقیقه پس از نیمه‌شب» (۲۰۱۲) توانست توجهات زیادی را به خود جلب کند و نامزد اسکار شود. پس از درخشش در این فیلم، دوران طلایی بازیگری او آغاز شد و چستین توانست بازی در نقش‌های مهم زیادی را از آن خود کند. اسکار آیزاک برای حضور در فیلم‌های مهم مسیری متفاوت‌تر نسبت به جسیکا چستین در پیش داشت و به مرور توانست راه خود را پیدا کند.

 

او جای خود را کم‌کم باز کرد و توانست به آثار بزرگی چون «درون لوین دیویس» (۲۰۱۳)، «تلماسه» (۲۰۲۱) و… برسد. جسیکا چستین و اسکار آیزاک در کنار یکدیگر شیمی غیرقابل‌انکاری دارند. چیزی که به قول چستین در میان بازیگران «نادر و کمیاب» است. او در مورد شیمی میان خودش و آیزاک در «صحنه‌هایی از یک ازدواج» می‌گوید: «خب ما نقش بازی می‌کنیم.

 

ولی سال‌هاست که دوست هستیم. ما با هم کالج رفتیم. در واقع بیشتر از نیمی از عمرمان را با هم دوست بوده‌ایم. ما می‌توانیم ذهن هم را بخوانیم. و این بدین معناست که می‌توانیم خیلی عمیق و بد به هم آسیب بزنیم. در بعضی از سکانس‌ها هر دوی ما می‌دانستیم که چگونه می‌توانیم این کار را انجام دهیم».

 

سریال «صحنه‌هایی از یک ازدواج»‌ ثابت می‌کند که حتی اگر به اندازه جسیکا چستین و اسکار آیزاک هم جذاب باشیم، باز هم شانس زیادی در ازدواج نخواهیم داشت! این اثر اقتباسی از سریالی با همین نام به کارگردانی اینگمار برگمان است که در سال ۱۹۷۳ ساخته شد. هاگای لوی با ایجاد تغییراتی در این سریال، آن را بازآفرینی کرد. ‌

 

داستان سریال در مورد زوج میانسالی است که پس از گذشت 10 سال از رابطه‌شان، در حال تحربه ابعاد خسته‌کننده و یکنواخت یکدیگر هستند. به قول میرا دیگر «شور و عطشی» در این رابطه وجود ندارد. اگرچه خود میرا از گفتن این حرف شرم دارد و فکر می‌کند که در صورت به کار بردن کلمات «شور و عطش» انسان سطحی‌ای قلمداد می‌شود.

 

نه تنها در این‌جا، بلکه در کل این رابطه، میرا احساس می‌کند باید تایید جاناتان، با بازی آیزاک، را به دست بیاورد و از قضاوت‌های او راجع‌به خودش می‌ترسد. دلیل این ترس واضح است.  جاناتان پادشاه خانه و نماد عقل و منطق است. او استاد فلسفه است و بر میرا سلطه دارد. اما پارادوکسی در این سلطه‌طلبی وجود دارد و آن این است که برخلاف خوی کنترل‌گر جاناتان، این میرا است که نان‌آور اصلی خانه است.

 

همین مسئله بر استقلال بیشتر میرا و تصمیم‌های آتی او تاثیر می‌گذارد. میرا نگاهی منطقی به زندگی مشترک 10‌ساله ندارد و قبل از جاناتان، تمام روابطش روابط ناسالمی بوده‌اند. روابطی با هیحان بالا و تنش‌های زیاد. در نتیجه میرا نمی‌تواند بپذیرد در رابطه‌ای بماند که دیگر «شور و عطشی» در آن وجود ندارد. گذشته جاناتان بسیار واضح‌تر از گذشته میرا به نظر می‌رسد.

 

او یک یهودی مومن بوده که سال‌ها با هیچ زنی ارتباط نداشته و ایجاد رابطه با زنی زیبا مانند میرا برای او چیزی بعید به نظر می‌آمده است. میرا برخلاف جاناتان از 15‌سالگی در روابط عاشقانه بوده و هیچ زمان بلندمدتی را به یاد نمی‌آورد که بدون شریک عاطفی سر کرده باشد. در طی سفری کاری، میرا عاشق یکی از همکاران جوانش می‌شود و با او رابطه برقرار می‌کند.

 

پس از چند ماه این مسئله را به جاناتان اعتراف می‌کند و می‌گوید که تصمیم دارد جاناتان و دخترشان را ترک کند. تصمیم میرا ممکن است برای بیننده خودخواهانه به نظر بیاید و باعث سرزنش او شود. اما میرا زنی است که نمی‌خواهد «شاهد» زندگی یک مرد باشد. در قسمت‌ آخر می‌بینیم که میرا به جاناتان می‌گوید سال‌ها پیش وقتی به مادرش گفته می‌خواهد با جاناتان ازدواج کند، مادرش به میرا گفته ازدواج در ژنتیک او نیست! ‌

 

اپیزود پنجم شوکه‌کننده‌ترین اپیزود این سریال است. حالا چندین سال پس از جدایی، جاناتان دوباره ازدواج کرده و میرا چند سال است که هیچ شریک عاطفی‌ای ندارد و از «آزادی» فعلی خود بسیار خوشنود است. میرا و جاناتان دوباره با یکدیگر رابطه عاشقانه برقرار کرده‌اند و مخفیانه قرار می‌گذارند.

 

بی‌شک اسکار آیزاک و جسیکا چستین یکی از درخشان‌ترین بازی‌های عمر خود را در این مینی‌سریال ارزشمند ارائه داده‌اند. ‌چستین معتقد است دوستی نزدیک او و آیزاک باعث ایجاد موانع غیرمنتظره در طول مراحل فیلمبرداری «صحنه‌هایی از یک ازدواج» شده است. ‌

 

حضور اسکار آیزاک و جسیکا چستین در همان سال ‌‌روی فرش قرمز ونیز، باعث سروصدای زیادی شد. صمیمت زیاد این دو در برابر دوربین عکاسان و ویدئوی اسلوموشن وایرال‌شده از آنها، جنجال زیادی به راه انداخت که نتایج مثبتی داشت؛ «صحنه‌هایی از یک ازدواج» بیشتر از آنچه‌ پیش‌بینی شده بود، مورد استقبال قرار گرفت.

 

کدخبر: ۵۵۳۹۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر