کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۸۴۲
تاریخ خبر:

بازگشت شب‌های موزیکال ‌بند‌ر

بازگشت شب‌های موزیکال ‌بند‌ر

در مورد احیای فستیوال کوچه در بوشهر و داستان جالب خمسه و خلسه

روزنامه هفت صبح| خبرهای موسیقی این هفته خلاصه می‌شود به یک خبر داغ و دو اتفاق جالب که یکی در بوشهر رخ داده، دیگری در روسیه و یکی هم در آنتالیا. خبر داغی که اول از همه باید بحث آن را باز کرد به ماجرای فستیوال کوچه در بوشهر برمی‌گردد که بعد از چند سال دوباره به این شهر برگشته. کدام گروه‌ موسیقی قرار است در فستیوال کوچه اجرا داشته باشد و چه جزئیاتی درباره آن وجود دارد؟

 

از دوم تا هشتم اسفند ماه امسال قرار است بار دیگر فستیوال کوچه در بوشهر برگزار شود. کجا؟ همان جایی که آخرین بار همین فستیوال برگزار شده بود: بافت تاریخی بوشهر، عمارت حاج رئیس. نکته ولی این است که به محض بالا آمدن سایت فروش بلیت تمام صندلی‌ها فروش رفت و 10 دقیقه بعد دیگر بلیتی باقی نمانده بود که بشود خرید. 

  از معروف‌ترین افراد و گروه‌هایی که قرار است اجرا داشته باشند می‌شود به گروه «سیریا» و «او و دوستانش» اشاره کرد. یکی از همین روزها هم قرار بود «حیدو هدایتی» اجرا داشته باشد که کمی بعد از فروش بلیت‌ها اسم او از برنامه حذف شد.

 

در اولین دوره فستیوال کوچه گروه‌های «کماکان»، «لیان» و «داماهی» هم حضور داشتند که امسال اسم آنها به میان نیامده. به جز این اسامی که بالاتر آمد، قرار است یک شب مخصوص اجرای افغانستان و شب‌های دیگر خاص موسیقی بلوچ، میناب، عرب و بوشهری، کردی، آذربایجان، و لرستان باشد.

 

سایت ایران کنسرت اعلام کرده بود که قیمت هر بلیت 450 هزار تومان است. فستیوال هیجان انگیز بوشهر اولین بار سال 1396 و بعد سال 1397 برگزار و سپس متوقف شد. همین وقفه 5 ساله، دلیل کافی بود که اشتیاق‌ها را برای خرید بلیت امسال افزایش دهد.

 

احسان عبدی پور، کارگردان و فیلمنامه نویس از برگزارکنندگان این فستیوال است. اگر فرصت خرید بلیت به شما هم نرسیده لازم نیست خیلی نگران باشید. معمولا هم زمان با این کنسرت‌ها، گروه‌های متفاوت بوشهری هم در کوچه پس کوچه‌های قدیمی شهر خیام خوانی می‌کنند که با زبان محلی و سازهای بومی اجرا می‌شود. 

 

 ماجرای خمسه و خلسه
اخیرا دو خبر جالب مرتبط با موسیقی رپ اتفاق افتاده که یکی از آنها مربوط می‌شود به اسم سپهر خلسه و دیگری به سعید خمسه. این شباهت اسمی بهانه‌ای شد که ببینیم ماجرا چه بوده.از دو هفته قبل فایترهای ایرانی به روسیه سفر کرده بودند تا در تورنمنت مبارزه در قفس این کشور به نام SFM 2024  شرکت کنند. حالا قصه چیست؟

 

کانال تلگرامی رپ سیتی خبر داد که هنگام ورود یکی از این فایترها به اسم سعید خمسه به رینگ یکی از موزیک‌های سهراب ام جی (به نام پیشکسوت) پخش شده بود. او در این مسابقه نتیجه را به حریف روسی واگذار کرد. پخش کردن رپ موقع ورود بوکسورهای ایرانی اتفاق جدیدی نیست. مثلا دو سال پیش هم تینا آخوندتبار، بازیگر سابق و بوکسور امروز، برای مسابقات قهرمانی کمربند طلایی به روسیه رفته بود که با آهنگ تتلو وارد رینگ شد. 

 

حالا که حرف روسیه شد باید به این خبر هم اشاره کرد که پای یک خواننده ایرانی دیگر هم به این کشور باز شد. بعد از حمله روسیه به اوکراین، برگزاری کنسرت‌ها در این کشور متوقف شده بود. از ماه گذشته چندین رپر در مسکو کنسرت برگزار کردند تا اینکه یک خواننده پاپ هم به این شهر رسید.علی یاسینی 25 بهمن در تالار مسکوهال اجرا داشته و برخلاف اجراهای کوچک رپرها در مدت اخیر، از ویدئوهای کنسرت یاسینی اینطور به نظر می‌رسد که همه صندلی‌های سالن پر بوده.

 

کنسرت عجیب خلسه در آنتالیا 
فروردین ماه یکی از فصل‌های کم طرفدار برای سفر به آنتالیاست. قرار است چهارم و نهم فروردین دو گروه پاپ و یک رپر با هم کنسرت داشته باشند. نکته جالب این است که هفت هتل آنتالیایی اعلام کرده‌اند که اگر مخاطبان در هتل آنها مستقر شوند، بلیت کنسرت را می‌توانند مهمان آنها باشند و هیچ مبلغی برای بلیت نپردازند.

 

خواننده‌هایی که قرار است در این شهر کنسرت داشته باشند شامل دو گروه لس‌آنجلسی ایکس بند، کامران و هومن و سپهر خلسه می‌شوند. سپهر شهابلو معروف به خلسه عضو سابق گروه زدبازی است که امروز در کانادا زندگی می‌‎کند و یوتیوب پرفالوئری دارد.

 

حاشیه پررنگ گروه وانتونز 
حالا که حرف رپرها پیش آمد باید اشاره‌ای هم به گروه وانتونز بکنیم. کاربران شبکه‌های اجتماعی این آخر هفته درگیر ماجرای جدایی رها و سامی از اعضای این گروه بودند. ویدئوی این خبر در یوتیوب سامی حدود 200 هزار بار تماشا شده. البته سامی در یوتیوب گفته کنسرت‌ها و آهنگ‌هایشان با همسر سابقش سر جای خود می‌ماند.


 

 

 

 

کدخبر: ۵۵۳۸۴۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر