کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۴۶۲
تاریخ خبر:

آنالیز | مواجهه هفت با فیلم افخمی

آنالیز | مواجهه هفت با فیلم افخمی

نقد فیلم صبح اعدام در برنامه هفت بهروز افخمی

روزنامه هفت صبح| «صبح اعدام» تازه‌ترین فعالیت سینمایی بهروز افخمی در مقام کارگردان است که در بخش مسابقه جشنواره فجر 42 حضور دارد. این در حالی است که افخمی مجری «هفت» است.


منظر اول| کفه سنگین تمجید 
پیش از آغاز جشنواره، نقدی مطرح شد مبنی بر اینکه چرا بهروز افخمی مجری «هفت» است؛ آن هم در حالی که فیلم «صبح اعدام» او به بخش مسابقه جشنواره فجر راه یافته؟ روز شنبه فیلم در برج میلاد (سینمای اصحاب رسانه) به نمایش در آمد و «هفت» ساعاتی بعد سراغ نقد آن رفت. بهروز افخمی تصمیم گرفت جای خود را به امیر قادری (منتقد ثابت برنامه) دهد تا این بخش را اداره کند.

 

حمیدرضا قادری و رضا صدیق هم به تحلیل «صبح اعدام» پرداختند. فضای کلی حاکم بر این بخش، در راستای حمایت از فیلم افخمی بود. هر سه، حتی اگر ضعفی از فیلم را برمی‌شمردند به امتیازات آن هم اشاره می‌کردند. آنچه رخ داد یک نقد محافظه‌کارانه بود که کفه تعریف از آن می‌چربید. حتی امیر قادری «صبح اعدام» را بهترین فیلم افخمی از زمان ساخت «فرزند صبح» تا الان دانست.


منظر دوم| سهم صبح اعدام 
بعد از اتمام نقد «صبح اعدام»، امیر قادری صندلی اجرا را به بهروز افخمی سپرد و در جای همیشگی نشست. او و حمیدرضا قادری تصمیم به نقد دیگر فیلم‌های روز سوم جشنواره فجر را داشتند که توی گوشی به افخمی اعلام شد وقت تمام است. این یعنی منتقدان «هفت» سهم اصلی برنامه را به «صبح اعدام» اختصاص داده‌اند!

 

طبق وعده قرار بود شب گذشته دیگر فیلم‌های باقی مانده مورد نقد و بررسی قرار بگیرند. نکته دیگر اینکه امیر قادری در موضع مجری، سعی کرد موتیف شوخی با افخمی را پی بگیرد که به نظر ما جذاب بود. عده‌ای هم فضای شوخ میان او، افخمی و آن یکی قادری را نمی‌پسندند. همچنین محمد‌تقی فهیم در دیگر برنامه سینمایی تلویزیون یعنی «سینما ملت» ، به تندی «صبح اعدام» را نواخت و بهروز افخمی را کارگردانی دانست که سوژه‌ها را خراب می‌کند!

 

کدخبر: ۵۵۳۴۶۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر