کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۲۸۴
تاریخ خبر:

آنالیز | مسابقه تلویزیونی شکوفا

آنالیز | مسابقه تلویزیونی شکوفا

درباره مسابقه شکوفا با اجرای امین زندگانی.

روزنامه هفت صبح| «شکوفا» تازه‌ترین برنامه‌ای است که در قالب مسابقه تولید شده و محور کلی آن حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است.


منظر اول|محتوا 
رویکرد مسابقه «شکوفا» همانی است که رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، پیش از پخش آن گفته بود:« شرکت‌‌هایی که در این مسابقه حضور می‌‌یابند، با داوری طرح‌‌ها و دفاع صاحبان ایده از طرح‌‌های خود در برابر داوران می‌‌توانند سرمایه‌‌های خرد مردم برای توسعه طرح‌‌ها را جذب کنند.» در تلویزیون برنامه‌های مشابه زیاد ساخته شده اما تمرکز «شکوفا» بر شرکت‌های دانش‌بنیان است.


ضمن اینکه ساز و کاری فراهم کرده تا مردم هم سرمایه خود را در اختیار یکی از شرکت‌های مورد نظر قرار دهند. ایده جذاب است و باید دید در عمل چه اتفاقی رخ خواهد داد. حتما یکی از مسئولیت‌های مهم تلویزیون این است که بر‌ این فرآیند نظارت کند و مواظب سرمایه مردم باشد. آنها با اعتماد به تلویزیون پول خود را در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهند.


منظر دوم| ساختار 
اجرای مسابقه «شکوفا» را امین زندگانی برعهده دارد. او پیش‌تر هم اجرا را تجربه کرده بود و حضورش در این مسابقه یک امتیاز محسوب می‌شود. تسلط بر موضوع، بده بستان با داوران، همراهی با شرکت‌کننده‌ها به همراه تزریق هیجان در وقت اعلام نفر برنده جزو ویژگی‌های مثبت اجرای زندگانی است.


«شکوفا» چندین آیتم آموزشی به تناوب پخش می‌کند که شاید اطلاعات آن به کار علاقه‌مندان بیاید. در هر برنامه چند نفر‌، ایده خود را شرح ‌ و به سوالات چالشی داوران جواب می‌دهند. منتها برخلاف مسابقه «میدون» تمرکز «شکوفا» بر‌حرف است و نه نشان دادن محصولات.


البته به دلیل تفاوت ذات این دو مسابقه نمی‌توان چنین روشی را ایراد دانست. اطلاعات از طریق ویدئووال منعکس می‌شود. داوران نیز خود از فعالان دانش‌بنیان هستند و این پشتوانه خوبی برای مسابقه است. با این همه «شکوفا» تبدیل به مسابقه‌ای نام‌آشنا و جریان‌ساز نشده.

 

کدخبر: ۵۵۳۲۸۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر