کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۹۴۲
تاریخ خبر:

امضای آقای نابغه در کنسرت رپرها

امضای آقای نابغه در کنسرت رپرها

همراهی چهره بااستعداد موسیقی آلترناتیو ایران با سه رپر معروف ‌در کنسرت دوبی.

روزنامه هفت صبح،‌ نگین باقری| اخیرا پوستری از کنسرت مشترک مهراد هیدن و شایع و مهیار و  مودی موسوی در دوبی منتشر شد. نکته جالب این کنسرت که نوزدهم بهمن در دوبی برگزار می‌شود، همراهی نفر سوم، یعنی مودی موسوی با آنهاست. مودی موسوی آهنگساز و گیتاریست خبره ساکن رشت، چهره کمتر شناخته شده‌ای است که خیلی‌ها او را ستاره نوظهور موسیقی آلترناتیو فارسی می‌دانند. 

 

در اسپاتیفای مودی یا محمد موسوی نوشته شده که او متولد 1373 است. مودی اول ووکالیست و لیدگیتاریست (تک نوازی گیتار) گروه ماخولا بود اما از این گروه رشتی مدتی بعد جدا شد. در آلبوم اول مودی به نام فودکورت ترانه‌های محلی با موسیقی مدرن و الکترونیک جز ترکیب شده بود.

 

روی هر کدام از ترانه‌ها هم نام یکی از غذاهای گیلانی را گذاشت و این مسیر را با بازخوانی آهنگ‌های محلی ادامه داد. این آرتیست نابغه در آلبوم دوم خود از اشعار باباطاهرعریان استفاده کرد که ووکالیست و گیتاریست اغلب ترک‌ها باز هم خود او بود. حالا با همه این توصیفات تقریبا روشن شد که چرا حضور این چهره در کنسرت دو رپر فارسی مهم است.

 

هیدن ساکن ایران نیست. او قبلا عضو گروه زد بازی بود که با از هم پاشیدن این گروه، به فعالیت فردی خود در موسیقی ادامه داد. این جدایی باعث شد هم کمی از رپ فاصله بگیرد و هم اینکه مقدمه‌ای برای رشد خود او باشد. این رپر ایرانی و مودی موسوی سال 1400 با هم آلبوم مشترکی بیرون دادند.

 

سبک آلبوم بیشتر راک بود اما چند ترک رپ هم داخل آن وجود داشت. به جرئت می‌شود گفت که آلبوم آنها به نام «ذوزنقه» یک بعد دیگر از شخصیت حرفه‌ای هیدن را نمایش داد که البته بدون همکاری با گیتار مو (مودی موسوی) ظاهر نمی‌شد. تک نوازی گیتار الکتریک مودی خلاقیت را در تِرَک‌های این آلبوم به اوج خود رسانده بود و قضاوت‌ها به اینجا رسید که مهم‌ترین نکته آلبوم، حضور مودی موسوی در آن بوده. 

 

همکاری مودی موسوی با رپرها اتفاق عجیبی بود. چراکه بسیاری او را پدیده جدید موسیقی آلترناتیو ایران می‌دانستند و انتظار نداشتند مثلا با سامان ویلسون و ام جی همکاری کند. این سه نفر به همراه هیدن آهنگ اوف را سال پیش منتشر کردند.

 

آهنگ «اوف» با گیتار الکتریک مودی شروع می‌شد. شروعی که با آن نشان می‌داد مودی از آن دسته آهنگسازهایی است که نمی‌خواهد راه را به روی سبک‌های جدید یا ایده‌های تازه ببندد. با اینکه رپ فاصله زیادی با سلیقه علاقه‌مندان موسیقی راک دارد، حضور مودی در «رپ‌فارسی» تلاشی برای گشودن یک راه بین این دو ژانر موسیقی بود.

 

از طرف دیگر این همکاری یک بازی برد برد برای رپرها و همچنین خود مودی موسوی محسوب می‌شد. چرا که این موزیسین رشتی هم از این مسیر بیشتر از قبل شناخته شد. طوری که خیلی از طرفداران سبک هیپ هاپ خوشحال بودند از طریق هیدن با کاراکتری به نام مودی موسوی آشنا شدند. 

 

نفر سوم هم شایع است که در ایران زندگی می‌کند و از چند وقت پیش تور کنسرت خود را در کانادا شروع کرده. همین ماه پیش اتفاق‌های جالبی برای شایع در ایران افتاد. از 28 آذرماه ویدئوهایی دست به دست شد که پلیس این رپر را از جمعیت دور و سوار ماشین خود می‌کند. بعدا شایع نوشت که قرار بوده سوار ماشین خودش بشود اما لاستیک‌های ماشین او را پنچر کرده بودند.

 

آن روز تصاویری منتشر شد که نشان می‌داد جمعیت زیادی برای دیدن این خواننده رپ مشهور رو به روی پردیس تئاتر شهرزاد تجمع کرده‌ بودند. آن روز حتی، یکی از آهنگ‌های شایع پخش شد و حاضرین با آن همخوانی کردند. بعد از خارج شدن شایع از سالن شهرزاد و درحالی که می‌خواست با طرفداران خود دیدار کند و عکسی بگیرد چنان جمعیت زیاد شد که پلیس ورود کرد. 

 

نفر چهارم هم مهیار است. اگر قرار است هیدن و مودی با هم اجرای مشترک داشته باشند، مهیار هم شایع را همراهی می‌کند. مهیار در تور کنسرت‌های شایع حضور داشته. این دو نفر آبان ماه در روسیه و بعد از این در مسقط (عمان) کنسرت داشتند.

 

تا 19 بهمن قرار است در لندن و قبرس هم اجرا داشته باشند. در آن تئاتر جنجالی «اسکرین شات» مهیار هم بود اما حضور او به اندازه شایع پر سر و صدا نشد چراکه مهیار یک رپر نسل چهارمی است و با اینکه آثار خوش‌ساختی منتشر کرده ولی بیشتر زیر سایه رپرهای مشهورتر باقی مانده.

 

به نظر می‌رسد مهیار تلاشی برای گرفتن مجوز داشته اما موفق به این کار نشده. به جز معرفی این چهار نفر، آخرین اطلاعاتی که از این کنسرت می‌دانیم این است که بلیت این اجرا 275 درهم امارات است که می‌شود حدود 4 میلیون تومان.

 

کدخبر: ۵۵۲۹۴۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر