کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۸۱۴
تاریخ خبر:

دیدن این ‌فیلم‌ها را از دست ندهید

دیدن این ‌فیلم‌ها را از دست ندهید

درباره فیلم ریشه در خون، حیثیت و فرحه.

روزنامه هفت صبح| ریشه در خون  این یکی از آن فیلم‌های مربوط به جریان فیلم‌های انقلابی در سال‌های ابتدایی دهه 60 است. در پاییز سال 1343 در یکی از شهرهای شمال ایران، جوانی به‌نام رسول علیه رژیم پهلوی فعالیت می‌کند.


او در یک درگیری با ماموران امنیتی زخمی می‌شود و به جنگل می‌گریزد. در جنگل، با پیرمرد هیزم‌شکنی آشنا می‌شود. هیزم‌شکن به او کمک می‌کند و به‌تدریج رفاقتی بین آن‌ها به وجود می‌آید. او که کلبه‌اش در معرض ویران شدن به‌وسیله بولدوزرهای اداره راه است، همراه با رسول به سوی مقصدی که او دارد، می‌گریزد.

 

* ریشه در خون/ جمعه/ یک بامداد/ شبکه نمایش

کارگردان: سیروس الوند

تهیه‌کننده: حسین فرح‌بخش

نویسنده: محمد دیهیمی

بازیگران: فرامرز قریبیان، اکبر زنجانپور، حمید طاعتی

محصول: ایران/ 1362

 

 

* حیثیت/ پنجشنبه/ ساعت 17/ شبکه نمایش 
یکی از فیلم‌های محبوب کریستوفر نولان است. آلفرد بوردن شعبده‌باز، به جرم قتل رابرت انجییر محکوم می‌شود و در زندان شروع به خواندن خاطرات انجییر می‌کند. فیلم به گذشته برمی‌گردد.


زمانی‌که هر دو دستیاران میلتون شعبده‌باز با مبتکرش جان کاتر بودند، که در نمایشی جولیا همسر انجییر هنگام انجام حقه فرار از مخزن آب، در مقابل چشمان تماشاگران خفه می‌شود و انجییر، بوردن را مقصر می‌داند که او گره نامناسب بسته ‌است. از اینجا به‌بعد این دو نفر تبدیل به رقبای خونی هم می‌شوند که در اعمال همدیگر اخلال ایجاد می‌کنند.

 

کارگردان: کریستوفر نولان

تهیه‌کننده: اما توماس، آرون رایدر

نویسنده: جاناتان نولان

بازیگران: کریستین بیل، مایکل کین، اسکارلت جوهانسون

محصول: آمریکا/ 2006

 

* فرحه/ جمعه/ ساعت 19/ شبکه نمایش 
از میان فیلم‌های ساخته شده درباره ظلم به ساکنان فلسطین، یکی از تأثیرگذارترین و توجه‌برانگیزترین آثار طی سال‌های اخیر، همین فیلم «فرحه» بوده است. فیلمی که روایتی تکان‌دهنده از سرنوشت یک خانواده دارد.

ماجرا در روستای الطنطوره در شمال فلسطین اشغالی و برای دختری ۱۴‌ساله با همین نام رخ می‌دهد که در یک انباری پنهان شده است. او در روزهای طولانی که در این انباری به‌سر می‌برد، شاهد اتفاقات وحشتناکی است که توسط گروه‌های صهیونیست و با همراهی افسران انگلیسی نسبت به یک خانواده فلسطینی انجام می‌شود.

 

کارگردان: دارین سلام

تهیه‌کننده: دیما آذر

فیلمنامه: دارین سلام

بازیگران: علی سلیمان، اشرف برهم و کرم طاهر

محصول: اردن/ 2021

 

 

کدخبر: ۵۵۲۸۱۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر