کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۳۴۷
تاریخ خبر:

آنالیز | برنامه ایران ما

آنالیز | برنامه ایران ما

تحلیلی درباره برنامه ایران ما با اجرای ‌‌ محمد اسکندری.

روزنامه هفت صبح|  شبکه سه بار دیگر برنامه «ایران ما» را در کنداکتور قرار داد. این اتفاق صبح روز گذشته رخ داد و اجرای برنامه را محمد اسکندری برعهده داشت.


منظر اول| حال و هوا 
روز جمعه در خبرگزاری‌ها اعلام شد که قرار است دور تازه «سلام صبح بخیر» با اجرای ژیلا صادقی روی آنتن شبکه سه برود. این مجری مدت‌هاست از تلویزیون دور بوده و همین، به خبر ضریب داد. روز گذشته اما برنامه «ایران ما» با اجرای مجید اسکندری پخش شد.

 

پیش‌تر هم در فاصله آماده شدن سری جدید «سلام صبح بخیر» برنامه‌ای با همین نام روی آنتن رفته بود. ماموریت همچنان همان است و مجری با مراکز استان‌ها ارتباط تصویری می‌گیرد و بخش زیادی از «ایران ما» از این طریق پر می‌شود.

 

اسکندری هم با شور و هیجان از همدلی و وفاق می‌گوید...کیفیت ساختاری برنامه به دلیل دکور کوچک قابل دفاع نیست. از آن سو مجری از فرصت به‌وجود آمده نتوانسته بهره ببرد و عملکردش یادآور اجراهای هیجانی است که بارها در تلویزیون شاهد بوده‌ایم.

 

منظر دوم|سابقه
نام محمد اسکندری یادآور برنامه «ترانه باران» است که از شبکه سابق شما پخش می‌شد. او سال 1400 در فاصله‌ای کوتاه دو گاف عجیب داد و برای مدتی تلویزیون در محاصره انتقادات بود. اسکندری در یکی از قسمت‌های برنامه، برای استاد پرویز مشکاتیان،‌ ۱۲ سال بعد از درگذشتش، آرزوی سلامتی کرد.

 

در قسمتی دیگر، کیهان کلهر، آهنگساز و نوازنده کُرد را اهل لرستان نامید! اسکندری روز گذشته در آغاز برنامه «ایران ما» ابتدا مَثل معروفی که از شعر شاهنامه وام گرفته شده است را خواند: « هنر نزد ایرانیان است و بس».

 

سپس مدعی شد این تعبیر درست نیست و آن را این گونه تغییر داد: «هنر نزد ایرانیان نیز هست.» می‌دانیم نیتش خیر بود اما عجیب این که از آنتن زنده برای تبیین شعر و ضرب‌‌المثل مذکور بهره نبرد. عجیب‌‌تر این که در مقام یک پژوهشگر، حکم صادر و مثلی دیگر جایگزین کرد.

 

 

 

 

 

 

 

کدخبر: ۵۵۲۳۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر