کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۰۱۳
تاریخ خبر:

پیشنهاد ویژه هفته| تماشای فیلم کت چرمی

پیشنهاد ویژه هفته| تماشای فیلم  کت چرمی

جرقه اصلی مربوط به مهمانی مخفیانه‌ای است که در واقع پوششی برای سوءاستفاده از دختران بدسرپرست و یا بی‌سرپرست بوده است

روزنامه هفت صبح| ‌درباره فیلم: حسین میرزامحمدی بنابر آنچه خودش روایت کرده است، در فرآیند ساخت مستندی با موضوع آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زنان، ناگهان با سوژه‌ای مواجه می‌شود که نمی‌تواند نسبت به آن بی‌تفاوت باشد. جرقه اصلی مربوط به مهمانی مخفیانه‌ای است که در واقع پوششی برای سوءاستفاده از دختران بدسرپرست و یا بی‌سرپرست بوده است.

 

بسط همین سوژه جسورانه، این کارگردان جوان را به فیلمنامه «کت چرمی» رساند. فیلمنامه‌ای که چند بار بازنویسی و اصلاح شد تا توانست مجوز ساخت را دریافت کند. کامران حجازی، تهیه‌کننده‌ای که پیش‌تر «مرد بازنده» را برای محمدحسین مهدویان تهیه کرده بود، به‌عنوان تهیه‌کننده پای کار این کارگردان فیلم‌اولی آمد و محصول نهایی شد همین فیلم «کت چرمی». مهدویان هم به‌عنوان مشاور کارگردان حسین میرزامحمدی را همراهی کرد و از این منظر فیلم رنگ و بویی از سینمای این کارگردان هم دارد.

 

درباره داستان 
آنچه به‌صورت رسمی درباره داستان «کت چرمی» منتشر شده این است: «عیسی فرهمند (با بازی جواد عزتی)، بازرس سازمان بهزیستی است. او رابطه خوبی با خانواده خود، به‌ویژه فرزندانش ندارد، اما در کار خود متعهد است. روزی عیسی با یک تخلف سازمانی مواجه می‌شود که او را وارد مسیری ماجراجویی و پر‌تناقض می‌کند.

 

پیگیری‌ها عیسی را به یک مهمانی معروف به «کت چرمی» و تجارت قاچاق دختران بدسرپرست و بی‌سرپرست می‌رساند.» اما واقعیت این است که برخلاف نام انتخابی برای فیلم و مهمتر از آن خط روایی‌ای که به آن اشاره کردیم، مهمانی کت چرمی، انعکاس چندانی در متن فیلم ندارد و تنها شاهد سایه‌ای نامحسوس از آن بر روایت فیلم هستیم. فیلم بیشتر در حاشیه قدم می‌زند و از این منظر تا حدودی برخوردی محافظه‌کارانه با سوژه خود دارد.

 

درباره بازیگران 
فیلم سینمایی «کت چرمی» در میان فیلم‌اول‌هایی که در جشنواره چهل‌ویکم فیلم فجر رونمایی شد، یکی از بهترین ویترین‌ها را از منظر ترکیب بازیگران داشت. جواد عزتی در دومین همکاری مستقیم خود با کامران حجازی در مقام تهیه‌کننده، بعد از «مرد بازنده» این بار هم ایفاگر نقش اصلی شد.

 

در کنار او صابر ابر هم نقشی متفاوت را در مقام یک مقام امنیتی به تصویر درآورده است. پانته‌آ پناهی‌ها هم در راستای حضورهای کوتاه اما تأثیرگذار خود در فیلم‌های سینمایی مختلف، در این فیلم هم تجربه‌ای کوتاه اما به‌یادماندنی را ثبت کرده است. سارا حاتمی اما بازیگر اصلی فیلم است. بازیگر جوانی که پیش‌تر با حضور در «زخم کاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان برای اولین‌بار مقابل دوربین رفت و با ایفای نقش در «کت چرمی» سیمرغ بهترین بازیگری را شکار کرد.

 

* کت چرمی/ فیلیمو

نمای کلی

کارگردان: حسین میرزامحمدی

نویسنده: حسین میرزامحمدی

تهیه‌کننده: کامران حجازی

بازیگران: جواد عزتی، صابر ابر، گلاره عباسی، پانته‌آ پناهی‌ها، سارا حاتمی

محصول: ایران/ 1401

زبان: فارسی

زمان: 110 دقیقه

 

 

کدخبر: ۵۵۲۰۱۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر