کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۵۲۹۱
تاریخ خبر:

کشورهایی که حمله به سفارت ایران را محکوم کردند

کشورهایی که حمله به سفارت ایران را محکوم کردند

کشور‌های امارات، پاکستان، روسیه، عمان، اردن و قطر حمله به سفارت کشورمان در دمشق سوریه را محکوم کردند.

کشور‌های امارات، پاکستان، روسیه، عمان، اردن و قطر حمله به سفارت کشورمان در دمشق سوریه را محکوم کردند.

 

سوریه

فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه دوشنبه شب با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران گفت: ما این حمله پلید تروریستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را که به شهادت شماری از بی گناهان منجر شد، محکوم می‌کنیم. رژیم صهیونیستی هرگز نخواهد توانست به روابط سوریه و جمهوری اسلامی ایران خللی وارد کند.

 

امارات

وزارت خارجه امارات با صدور بیانیه‌ای حمله به مرکز دیپلماتیک ایران در دمشق پایتخت سوریه را محکوم کرد.

 

روسیه

وزارت امور خارجه روسیه با محکوم کردن حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق تصریح کرد که حمله به مراکز کنسولی و دیپلماتیک غیرقابل قبول است.

 

قطر

وزارت خارجه قطر اعلام کرد: حمله به کنسولگری ایران در دمشق را به شدت محکوم می‌کنیم و آن را نقض آشکار پیمان‌های بین‌المللی و عرف دیپلماتیک می‌دانیم که حمله به سفارت و کنسولگری‌ها را جرم تلقی می‌کند.

 

پاکستان

وزارت خارجه پاکستان حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد. پاکستان تأکید کرد که این حمله، نقض غیرقابل قبول حاکمیت سوریه است و ثبات و امنیت این کشور را از بین می‌برد.

 

عمان

وزارت خارجه عمان شامگاه روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای، حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و آن را نقض حاکمیت سوریه و تمامی قوانین حمایت از هیأت‌های دیپلماتیک دانست.

 

اردن

سخنگوی وزارت امور خارجه اردن این حمله را نقض توافقات بین المللی مصونیت دیپلماتیک دانست.

 

عراق

دولت عراق در بیانیه‌ای حمله موشکی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کرد و آن را نقض صریح قوانین بین‌المللی و حاکمیت سوریه دانست.

 

عربستان

وزارت خارجه عربستان سعودی نیز در بیانیه‌ای گفت «حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کرده و تأکید می‌کنیم که این حمله نقض قوانین دیپلماتیک بین‌المللی است».

 

کدخبر: ۵۵۵۲۹۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر