کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۶۸۳۳
تاریخ خبر:

ضرر بزرگ فروشندگان آیفون ۱۶ در امارات؛ ماجرا چیست؟

ضرر بزرگ فروشندگان آیفون 16 در امارات؛ ماجرا چیست؟

یکی از فروشندگان 200هزار درهم ضرر کرده است

با عرضه آیفون 16 در امارات، برخی از فروشندگان که امیدوار بودند از این مدل جدید سود ببرند، با ضررهای هنگفتی مواجه شدند. برخی از آن‌ها تا 200 هزار درهم ضرر کردند. این وضعیت به دلیل ورود گسترده موجودی‌های بین‌المللی به بازار رخ داد که باعث شد قیمت‌ها افت کند و فرصت کسب سود از بین برود.

به گزارش خلیج تایمز، هر سال عرضه مدل جدید آیفون فرصتی برای سودآوری سریع در بازار امارات است. با عرضه آیفون 16 در 20 سپتامبر، خریداران که پیش‌سفارش داده بودند، برای تحویل دستگاه‌ها به فروشگاه‌های اپل مراجعه کردند. برخی از این افراد گوشی‌های خود را به فروشندگان با قیمتی بالاتر از قیمت اصلی فروختند. اما با ورود حجم زیادی از گوشی‌ها از کشورهای دیگر مانند هنگ کنگ و ژاپن به بازار، فروشندگان محلی با کاهش شدید قیمت‌ها مواجه شدند و بسیاری از آن‌ها به جای سود، ضرر کردند.

ضرر 200,000 درهمی یکی از فروشندگان
یک فروشنده در دبی به نام JA بیان کرد که او و تیمش بیش از 80 آیفون را در روز اول با پرداخت مبلغ بالایی خریداری کردند، اما با افت تقاضا و ورود گوشی‌های بیشتر به بازار، نتوانستند آن‌ها را با سود بفروشند و در نهایت با ضرر زیادی مواجه شدند.

اشباع بازار از گوشی‌های وارداتی
 

روز سوم عرضه بزرگترین ضربه را به تجارت فروشندگان در امارات وارد کرد. یکی دیگر از فروشندگان لوازم الکترونیکی در دبی، گفت: «هزاران دستگاه از هنگ کنگ، سنگاپور، ایالات متحده، ژاپن و سایر کشورها به بازار امارات متحده عربی سرازیر شدند و ناگهان تقاضا از بین رفت. این فروشنده گفت: «مدل‌های آیفون 16 پرو مکس خارج از کشور با قیمتی کمتر از خرده‌فروشی در همه جا در دسترس بودند، بدون نیاز به پرداخت حق بیمه.»

JA در مواجهه با انباری از آیفون‌های فروخته نشده و با اشباع شدن بازار، فاش کرد که کسب و کار او اکنون با زیان نزدیک به 200000 درهم مواجه است. «ما نتوانستیم سودی داشته باشیم. ما هنوز با این تلفن‌ها گیر کرده‌ایم و فروش آنها با حفظ سود تقریباً غیرممکن می‌شود.»

MP، یکی دیگر از فروشندگان، گفت: «من با خرید گوشی‌ها با قیمت بالاتر حدود 100000 درهم ضرر کردم، به این امید که بعداً آنها را با قیمت بالاتری بفروشم. اما بازار مملو از گوشی های کشورهای دیگر شد و دیگر تقاضایی وجود نداشت.»

 

کدخبر: ۵۶۶۸۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر