کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۶۰۶۶
تاریخ خبر:

اپل ترکاند؛ رونمایی از آیفون ۱۶، اپل واچ سری ۱۰ و ایرپاد مکس

اپل ترکاند؛ رونمایی از آیفون 16، اپل واچ سری 10 و ایرپاد مکس

جزییات شب پرزرق‌وبرق اپل که به معرفی آیفون جدید، اپل‌واچ و ایرپاد تازه اختصاص داشت

مراسم پرزرق و برق اپل امشب برگزار شد تا چشم هواداران سیب گاز خوره به آیفون 16، اپل واچ سری 10 و ایرپاد جدید روشن شود. هرچند سهم ما ایرانی‌ها را احتمالا از پشت ویترین می‌دهند.

اصلی‌ترین تغییر آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس را می‌توان عمودی‌شدن چینش دوربین‌های پشتی دانست.

به‌لطف همین تغییر، مدل‌های عادی و پلاس همچون آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس، توانایی ضبط ویدیوی سه‌بعدی دارند.

طراحی کلی مدل‌های عادی و پلاس آیفون ۱۶ تغییر چشمگیری نکرده است. داینامیک آیلند، گوشه‌های گرد، پنل شیشه‌ای و درگاه USB-C نشان می‌دهند که با همان ظاهر آشنای آیفون مواجهیم.

در کالبد آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس تراشه‌ی A۱۸ قدرت‌نمایی می‌کند؛ تراشه‌ای سه نانومتری که به‌ادعای اپل ۳۰ درصد سریع‌تر از تراشه‌ی آیفون ۱۵ است و به‌لطف واحد پردازش عصبی قوی‌تر می‌تواند میزبان قابلیت‌های اپل اینتلیجنس باشد.

آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس معرفی شدند/ عکس

آیفون ۱۶ دارای دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی است و می‌توانید با این رزولوشن عکس بگیرید یا عکس‌های ۲۴ مگاپیکسلی را انتخاب کنید.

آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس معرفی شدند/ عکس

آیفون ۱۶ همچنین دارای یک لنز تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی و ۲ برابری برای تطبیق پذیری بیشتر است. همچنین با پشتیبانی از HDR ویدیوهای ۴K ۶۰p می‌گیرد. آیفون ۱۶ همچنین دارای دوربین Ultrawide است.

آیفون ۱۶ همچنین از بازی‌های AAA پشتیبانی می‌کند که قبلاً فقط در آیفون ۱۵ پرو در دسترس بودند.

آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس معرفی شدند/ عکس

قیمت آیفون ۱۶ از ۷۹۹ دلار آغاز می‌شود و قیمت آیفون ۱۶ پلاس نیز از ۸۹۹ دلار آغاز می‌شود.

آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس معرفی شدند/ عکس

دکمه جدید آیفون برای استفاده آسان طراحی شده است و می‌توان آن را در جهت افقی یا عمودی فعال کرد.

با کلیک بر روی آن، برنامه دوربین راه اندازی می‌شود، و می‌توانید برای گرفتن عکس دوباره کلیک کنید. با کلیک کردن و نگه‌داشتن دکمه، ضبط ویدیو آغاز می‌شود. موتور taptic همان چیزی است که در اینجا بازخورد لمسی را ارائه می‌دهد و یک پاسخ فیزیکی را تقلید می‌کند. همچنین حرکات لمسی را تشخیص می‌دهد و می‌تواند بین «کلیک کامل» و «فشار سبک‌تر» تمایز قائل شود. فشار سبک می‌تواند به قابلیت فوکوس کمک کند، و همچنین یک نوار ابزار جدید برای شما به نمایش می‌گذارد تا به تنظیمات دیگر مانند دیافراگم یا فوکوس دسترسی پیدا کنید.

رونمایی از دکمه مرموز آیفون ۱۶/ عکس

«Apple Intelligence» می‌تواند به شما کمک کند اولویت‌بندی کنید و اعلان‌های خود را به شکل معقول‌تری در اولویت قرار دهید. 

آیفون ۱۶ با قابلیت هوش بصری آمد!/ عکس
هوش اپل می‌تواند به شما کمک کند به راحتی تصویر مورد نظر خود را پیدا کنید.

سیری همچنین ارتقای «Apple Intelligence» را دریافت می‌کند و حتی زمانی که در وسط جمله اشتباه خود را تصحیح می‌کنید، بهتر می‌تواند شما را درک کند. سیری همچنین می‌تواند به شما راهنمایی گام به گام در مورد نحوه انجام کاری در آیفون خود بدهد. در نهایت، کاربر نیازی به پشتیبانی فنی از دوستان و خانواده نخواهد داشت.

آیفون ۱۶ با قابلیت هوش بصری آمد!/ عکس

«Apple Intelligence» به عنوان یک به‌روزرسانی نرم‌افزار رایگان در دسترس خواهد بود. ماه آینده به زبان انگلیسی ایالات متحده در دسترس است و در دسامبر در بریتانیا، استرالیا و سایر زبان‌های انگلیسی محلی در دسترس قرار خواهد گرفت. پشتیبانی از زبان‌های دیگر نیز در سال آینده ارائه می‌شود.

حال نوبت به «هوش بصری» با کنترل دوربین جدید آیفون 16 می‌رسد.

آیفون ۱۶ با قابلیت هوش بصری آمد!/ عکس

فرض کنید وقتی برای قدم زدن بیرون هستید و با یک رستوران جدید روبرو می‌شوید، می‌توانید آیفون 16 خود را بیرون بیاورید، دوربین را به سمت آن بگیرید، روی کنترل کلیک کنید و اطلاعات مربوط به ساعات کاری فروشگاه و منو را مشاهده خواهید کرد. شما می‌توانید این کار را با بروشورهای روی دیوار، س‌ هایی که از کنار آنها رد می‌شوید و موارد دیگر انجام دهید و می‌توان این کار اپل را پاسخی به لنز گوگل توصیف کرد.

هوش بصری اپل با برنامه‌های شخص ثالث نیز کار می‌کند. می‌توانید از هوش بصری و کنترل دوربین برای شناسایی دوچرخه‌هایی که به آن‌ها نگاه می‌کنید یا برای کمک در انجام تکالیف خود از طریق ChatGPT استفاده کنید.

اپل در رویداد امسال همچنین به رونمایی ایرپاد مکس پراخت.

ایرپاد مکس اپل امسال در رنگبندی‌های تازه‌ای عرضه می‌شود که در ادامه تصویر آن آورده شده است:

ایرپاد مکس اپل در رنگبندی جذاب معرفی شد/ عکس

نسل جدید ایرپاد مکس حالا به‌جای درگاه اختصاصی اپل از درگاه USB-C استفاده می‌کند و برخلاف اولین ایرپاد مکس، در چندین رنگ جدید که شامل میدنایت، استارلایت، آبی، بنفش و نارنجی می‌شود، در دسترس خواهد بود.

اپل اعلام کرد که ایرپادز مکس با به‌روزرسانی نرم‌افزاری iOS 18 از صدای فراگیر شخصی‌سازی‌شده برای برای موسیقی، فیلم و بازی پشتیبانی می‌کند. هدفون آپدیت‌شده‌ی اپل با حذف کامل نویز تجربه شنیداری فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند.

قیمت ایرپاد مکس جدید مثل نسل قبل، ۵۴۹ دلار است. ایرپاد مکس از ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) روانه بازار خواهد شد

امشب نسخه جدیدی از ساعت هوشمند این شرکت با نام اپل‌واچ سری 10 رونمایی شد.

 اپل توانست اپل‌واچ را با ضخامت کمتر عرضه کند و در عین حال مقاومت آن در برابر آب را حفظ کند. سری ۱۰ همچنین دارای سیستم شارژ کارآمدتری خواهد بود که آن را به سریع‌ترین اپل‌واچ هنگام شارژ شدن تبدیل می‌کند.

اپل‌واچ سری ۱۰ معرفی شد؛ سبک‌تر، نازک‌تر و با سرعت شارژ بالاتر/ عکس

از دیگر قابلیت‌های اپل‌واچ سری ده می‌توان به قابلیت اضطرار SOS و تشخیص سقوط اشاره کرد؛ همچنین برای برای بهبود تماس‌های تلفنی سری ۱۰ قادر است نویز پس زمینه را به حداقل برساند.  گفتنی است که کاهش نویز پس‌زمینه برای استفاده از ساعت در حین تماس، افزودنی کارآمدی خواهد بود.

اپل‌واچ سری ۱۰ معرفی شد؛ سبک‌تر، نازک‌تر و با سرعت شارژ بالاتر/ عکس

قابلیت جدیدی به نام Photos Face به این ساعت هوشمند اضافه شده است که از یادگیری ماشینی برای ایجاد عکس‌های شما استفاده می‌کند.

اپل‌واچ همچنین به تعدادی قابلیت‌های مرتبط با سلامتی مجهز شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به هشدارهای محیطی با صدای بلند، یادآوری داروها و ردیابی دمای بدن در طول شب اشاره کرد.

اپل‌واچ سری ۱۰ معرفی شد؛ سبک‌تر، نازک‌تر و با سرعت شارژ بالاتر/ عکس

بنابر گفته اپل بدنه‌های جدید آلومینیومی اپل‌واچ تا ۱۰ درصد کمتر از نسل قبلی وزن دارند، اما یک روکش جدید وجود داردند و آن تیتانیوم است. امسال، تیتانیوم درجه ۵ جایگزین فولاد ضد زنگ برای اپل واچ می‌شود. با این کار، سری ۱۰ تقریبا ۲۰ درصد کمتر از فولاد ضد زنگ سری ۹ وزن خواهد داشت.

اپل‌واچ سری ۱۰ معرفی شد؛ سبک‌تر، نازک‌تر و با سرعت شارژ بالاتر/ عکس

اپل‌واچ سری ۱۰ معرفی شد؛ سبک‌تر، نازک‌تر و با سرعت شارژ بالاتر/ عکس

طراحی مجدد سری 10 آن را برای تمرینات بهتر می‌کند، زیرا سبک‌تر است و صفحه نمایش بزرگتری برای دیدن راحت‌تر آمار تمرین دارد. اپلیکیشن تمرین اکنون دمای آب را در حین شنا نشان می‌دهد که برای کسانی که غواصی می‌کنند مفید خواهد بود. برخی ویژگی‌ها نیز به‌طور خاص برای آن فعالیت و همچنین موج‌سواری و ماهیگیری طراحی شده‌اند.

اپل‌واچ سری ۱۰ معرفی شد؛ سبک‌تر، نازک‌تر و با سرعت شارژ بالاتر/ عکس

برنامه جدید Tides به ردیابی تغییرات سطح آب کمک می‌کند و شامل «داده‌های خطوط ساحلی در سراسر جهان» است.

اپل‌واچ سری ۱۰ معرفی شد؛ سبک‌تر، نازک‌تر و با سرعت شارژ بالاتر/ عکس

اپل واچ سری ۱۰ امروز برای پیش خرید با قیمت ۳۹۹ دلار در دسترس است و در ۲۰ سپتامبر به بازار عرضه خواهد شد.

اپل‌واچ سری ۱۰ معرفی شد؛ سبک‌تر، نازک‌تر و با سرعت شارژ بالاتر/ عکس

 

 

کدخبر: ۵۶۶۰۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر