کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۸۶۰
تاریخ خبر:

تجهیز آیفون ۱۶ با باتری قابل جدا شدن؟

تجهیز آیفون ۱۶ با باتری قابل جدا شدن؟

اپل در حال توسعه فناوری نوآورانه‌ای است تا جایگزینی باتری را ساده‌تر و کاربر پسندتر کند

طبق قوانین اتحادیه اروپا، شرکت اپل احتمالاً در حال توسعه یک فناوری جدید است که باتری‌های آیفون را به راحتی قابل تعویض می‌کند. بنابراین ممکن است اپل روی باتری قابل جابجایی آیفون کار کند تا مطابق با الزامات در سراسر جهان باشد و آن را اوایل پاییز امسال عرضه کند.

 

سازگاری اپل با مقررات باتری اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا سال گذشته قانونی را تصویب کرد که باتری‌های گوشی‌های هوشمندی که در اتحادیه اروپا فروخته و توزیع می‌شوند باید دارای قوانین طراحی و بازیافت باشند. این امر مستلزم آن است که تمام گوشی‌های هوشمند نازک و تاشو تا سال ۲۰۲۷ با این قانون مطابقت داشته باشند و احتمال دارد که شرکت اپل زودتر این الزامات را برآورده کند. در حال حاضر، آیفون از نوار چسب برای چسباندن باتری به گوشی استفاده می‌کند که جدا کردن آن دشوار است.

 

به نظر می‌رسد از این پس اپل باید از چسب القایی الکتریکی استفاده کند. در این روش از یک تکان کوچک الکتریسیته برای جدا کردن باتری استفاده می‌شود. بنابراین شکل جدیدی از فناوری به نام جداسازی چسب القایی الکتریکی وارد عمل خواهد شد که شامل قرار دادن باتری در فلز است. در حال حاضر برای این فناوری از فویل استفاده می‌شود و اپل در تلاش است تا آن را تغییر دهد. کارشناسان می‌گویند این فناوری جدید به مردم این امکان را می‌دهد تا با وارد کردن یک تکانش کوچک الکتریکی به باتری، باتری را از شاسی خارج کنند.

 

از سال ۲۰۲۷ تمام شرکت‌ها باید به مصرف‌کنندگان اجازه دهند باتری‌های قابل جابجایی را در محصولات الکترونیکی خود در هر زمان دلخواه خارج و جایگزین کنند. در نهایت، باتری‌های قابل حمل باید توسط کاربران در طول چرخه عمر گجت به راحتی قابل جابجایی و تعویض باشند.

 

چسب‌ها در تکنولوژی مدرن

چسب‌ها بخشی جدایی ناپذیر از یک دستگاه را تشکیل می‌دهند. آنها می‌توانند پیوندهای قوی ایجاد کنند که امکان جداسازی سریع و راحت را با الکتریسیته فراهم می‌کند. معمولاً این نوع فناوری به ویژه در شرایط اضطراری ارزش زیادی دارد.

 

چسب‌ها با توجه به کیفیت بسیار بالایی که دارند در طیف گسترده‌ای از کالاهای تولیدی مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنها معمولاً از پلیمرها به دلیل انعطاف پذیری در پیکربندی‌های مولکولی ساخته می‌شوند. این تنظیمات به تولید خواص مکانیکی مورد نظر کمک می‌کند.

 

آنها همچنین می‌توانند برای اتصال بسیاری از مواد مانند فلزات، پلیمرها، سرامیک‌ها، چوب پنبه، لاستیک و ترکیبی از همه اینها استفاده شوند. چسباندن چسب بسیار سبک‌تر و کم‌هزینه‌تر است. این روزها اغلب شرکت‌ها در مورد بازیافت‌پذیری صحبت می‌کنند که عمدتاً به دلیل هزینه است.

 

این حرکت در صورت موفقیت آمیز بودن باز هم نیاز دارد که مردم آیفون را خودشان باز کنند، فرآیندی که چندان ساده نیست. اما این به معنای گامی مهم در دنیای فناوری و برای کاربران آیفون خواهد بود. در آینده‌ای نزدیک ممکن است آیفون‌ها را به عنوان یکی از بزرگترین حامیان این شکل جدید از فناوری ببینیم.

 

منبع: ايسنا
کدخبر: ۵۶۱۸۶۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر