کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۰۴۶۱
تاریخ خبر:

مرگ ویلیام آندرس فضانورد مشهور در حادثه سقوط هواپیما

مرگ ویلیام آندرس فضانورد مشهور در حادثه سقوط هواپیما

ویلیام آندرس جمعه ۷ ژوئن ‌‌در آب‌های اطراف ایالت واشنگتن کشته شد

 ویلیام آندرس، فضانورد مشهور برنامه فضایی آپولو ۸ که در حدود ۵۵ سال پیش، عکس مشهور «طلوع زمین» را ثبت کرده بود جمعه ۷ ژوئن ‌‌در آب‌های اطراف ایالت واشنگتن کشته شد. فضانورد برنامه فضایی آپولو ۸ و عکاس ‌طلوع زمین‌ که نخستین عکس‌ رنگی زمین محسوب می‌شود، در  سن ۹۰ سالگی در حادثه سقوط هواپیمای بیچ‌کرفت ای۴۵ که خود خلبانی آن را برعهده داشت کشته شد. 

طلوع

 

ویلیام آندرس یکی از ۳ فضانورد ماموریت آپولو ۸ در سال ۱۹۶۸ میلادی بود که برای نخستین بار به مدار ماه رسید و عکس مشهور به طلوع زمین را که در آن، سیاره ما به صورت یک تیله شیشه‌ای آبی‌رنگ دیده می‌شود ثبت کرد. گِرِگ آندرس پسر ویلیام آندرس که خود نیز سرهنگ‌ بازنشسته نیروی هوایی ایالات متحده است، با تایید مرگ پدرش افزود که همه خانواده با شنیدن این خبر غمگین شده‌اند و ‌همه ما دلتنگ او خواهیم شد.‌

ویلیام

تصویر مشهور به ‌طلوع زمین‌ از نظر تاریخی نخستین باری به شمار می‌رود ‌‌که انسان توانست سیاره خود را از بیرون تماشا کند. آندرس این تصویر مشهور را در جریان چهارمین گردش سرنشینان فضاپیما به دور ماه و در شرایطی که با عجله قصد داشت حالت دوربین خود را از سیاه و سفید به رنگی تغییر دهد، ثبت کرده بود. (ناسا)

6

 

منبع: ناسا
کدخبر: ۵۶۰۴۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر