کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۸۳۱۱
تاریخ خبر:

ویدیوی جنجالی اپل برای معرفی آیپد پرو

ویدیوی جنجالی اپل برای معرفی آیپد پرو

تبلیغ ویدیویی اپل برای آیپد پرو با موجی از انتقادات مواجه شد

به گزارش دیجیاتو؛ اپل برای معرفی آیپدپرو M4 ویدیو تبلیغاتی یک دقیقه‌ای با نام «درهم‌شکستن» را منتشر کرد که در آن ابزارهای مختلفی مانند شیپور، یک پیانو و مجموعه‌ای از لنزهای دوربین توسط یک دستگاه پرس هیدرولیک خرد‌شده و در نهایت، یک آیپد پرو جدید را تشکیل می‌دهد. هرچند اپل در این تبلیغ به‌نوعی خلاقیت خود را نشان داده است، اما کاربران شبکه‌های اجتماعی از آن به شیوه‌های متفاوتی انتقاد کرده‌اند. ظاهراً ایده درهم‌شکستن ابزارهای خلاقانه، آن هم در عصری که افراد خلاق از همه‌نظر و به‌خصوص هوش مصنوعی تحت فشار هستند، حس غم‌انگیزی برای کاربران داشته است.

یکی از کاربران در رابطه با این ویدیو می‌گوید: «چه کسی فکر می‌کرد این ویدیو ایده خوبی است؟»

شخص دیگری در ایکس به کوک گفت: «آیا این ویدیو استعاره‌ای عمدی از آسیب ایجاد‌شده توسط شرکت‌های فناوری و هوش مصنوعی به موضوعات ارزشمند برای بشریت، آنهم برای کسب سود است؟ اگر این چنین است، آفرین!»

«پاول گراهام» سرمایه‌گذار و یکی از بنیان‌گذاران Y Combinator نیز انتقاد خود نسبت به این تبلیغ را بیان کرد و آن را توهینی به بنیانگذار فقید غول فناوری، یعنی «استیو جابز» دانست. او در پاسخ به پست مدیرعامل اپل که حاوی ویدیو است، نوشت: «استیو هرگز چنین تبلیغی را نمایش نمی‌داد. تماشای آن برای او بسیار آزاردهنده خواهد بود.»

 

کدخبر: ۵۵۸۳۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر