کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۸۶۶
تاریخ خبر:

بازگشت ناامیدکننده دزدهای دریایی

بازگشت ناامیدکننده دزدهای دریایی

‌بررسی «اسکال اند بونز» که بالاخره بعد از یک دهه منتشر شد

روزنامه هفت صبح،  امیر پایدار | پس از موفقیت اساسینز کرید 3 در بخش نبردهای دریایی، این مکانیک به عنوان قسمت مهمی از گیم‌پلی به یکی از اجزای قابل توجه فرانچایز تبدیل شد. نقطه عطف حضور کشتی‌ها در Assassin’s Creed 4 Black Flag بود که با تم نزدیک به دزدان دریایی توجه بسیاری را به خود جلب کرد که امروز به عنوان یکی از محبوب‌ترین نسخه‌های سری شناخته می‌شود. جای تعجبی نبود که کمپانی مالک AC یعنی یوبی‌سافت، تصمیم بگیرد تا یک اثر کاملا اورجینال را حول محور دزدان دریایی و سفر و مبارزه با کشتی خلق کند.

 

در همین سال‌ها استودیوی Rare از زیر مجموعه‌های مایکروسافت گیم استودیوز عنوانی با همین تم را با نام Sea of Thieves عرضه کرد. انتشار موفق انحصاری مایکروسافت نه تنها اثری شایسته با تم دزدان دریایی را آفرید، بلکه فلسفه عناوین آنلاین Shared World را هم تغییر داد. دو موردی که کمپانی Ubisoft را بیشتر بر آن داشت تا یک مجموعه جدید متمرکز بر این موضوع را بیافریند. هر چند که ظاهرا بازی Skull and Bones پس از نسخه چهارم اساسینز چراغ سبز دریافت کرده بود.

 

 بازی Skull and Bones تحت عبارت عجیب این روزهای صنعت بازی‌های ویدئویی به عنوان اثری AAAA (کواد ای) معرفی و تبلیغ شد. در ادامه اما تاخیرهای متعدد و مشکلات توسعه دامان این اثر را گرفت. همچنین ساخت بازی توسط شعبه سنگاپور یوبی‌سافت شک زیادی را بین مخاطبان برای موفقیت این اثر به وجود آورده بود. استودیوی نه چندان خوش نامی که پیش از این، بیشتر برای کمک به توسعه آثار فرانچایز AC فعالیت می‌کرد و اینبار وظیفه ساخت یک عنوان آنلاین با این وسعت و ابعاد را برعهده گرفت.

 

اثری که به عنوان یک پروژه مجزا شناخته شده و توسعه آن مطمئنا فعالیتی دشوار و پیچیده است. حالا اما با انتشار بازی، می‌توان به خوبی Skull and Bones و توسعه‌دهندگان آن را قضاوت کرد. در عصر طلایی دزدان دریایی، کاپیتان‌ها قدرتمندترین سلاح‌های اواخر قرن هفدهم یعنی کشتی‌های جنگی را فرماندهی می‌کردند. مخاطب نقش یک کاپیتان دزد دریایی تازه کار را بر عهده می‌گیرد که از دریای کارائیب به اقیانوس هند، مرزی رام نشده و پر از ثروت های هنگفت، سفر می‌کند.

 

با این حال، این آب‌ها همچنین میدان نبردی هستند که در آن امپراتوری‌های استعماری گسترده، شرکت‌های تجاری قدرتمند و باندهای دزدان دریایی بی‌رحم به شدت با هم درگیر می‌شوند. برای زنده ماندن، باید یک ناوگان مرگبار بسازید، مسیرهای تجاری سودآور را در پیش بگیرید و با دزدان دریایی دیگر متحد شوید تا به مبارزه بی پایان برای برتری بپیوندید.

 

 در ابتدای بازی کنترل یک کشتی جنگی با توانایی‌های نظامی بالا، به شما سپرده می‌شود. پس از آموزش‌های ابتدایی، سریعا در مخمصه قرار می‌گیرید و پس از نبردی ناعادلانه، کشتی غرق شده و شخصیت اصلی به شکل معجره‌آسایی زنده می‌ماند. همین‌جا می‌توانید با گزینه‌های شخصی‌سازی ابتدایی، کرکتر خود را بسازید. البته که ساخت کرکتر بسیار ساده و محدود کار شده و نباید انتظار عمق آثار نقش آفرینی را از این بخش داشت. در ادامه با پیشروی در بازی می‌توان جزئیات بیشتری را برای متفاوت کردن شخصیت‌تان نسبت به بقیه بازیکنان به دست آورید.

 

سپس کنترل یک قایق کوچک برای مدتی کوتاه به شما سپرده می‌شود. یکی از بخش‌های جالب بازی همین کنترل قایق در بخش‌های ابتدایی است. قایق علاوه بر شما به عنوان کاپیتان که کنترل آن را بر عهده دارید و با پرتاب نیزه می‌توانید با خطرات اقیانوس چون حمله کوسه‌ها مقابله کنید، دو خدمه دیگر نیز دارد. یک نفر وظیفه کنترل بادبان‌ها را بر عهده دارد و دیگری دیده‌بانی را انجام می‌دهد.

 

این قایق کوچک در ابتدا دید بسیار خوبی نسبت به مکانیک‌های بازی به شما می‌دهد. برای مثال با تمرکز بالا می‌توانید مکالمات بین اعضای خدمه را دنبال کنید که اطلاعات خوبی از اقیانوس و اطراف به شما می‌دهند تا کنترل بهتری بر شرایط داشته باشید. نکته قابل توجه وجود دو حالت دوربین، علاوه بر حالت سوم شخص است. می‌توان در Skull and Bones کشتی و قایق را به صورت اول شخص کنترل کرد. 

 

 چند ساعت ابتدایی آرامش بخش و جذاب دنبال می‌شود. در شرایطی که محو زیبایی‌های دنیای این اثر هستید طراحی هنری بازی را تحسین خواهید کرد اما از نظر فنی Skull and Bones آن اثری نیست که از یوبی‌سافت انتظار داشته باشیم. بافت‌ها اغلب بسیار بی‌کیفیت هستند و از نزدیک کاملا زشت به نظر می‌رسند، در شرایطی که در نمای دور، جهان بزرگ بازی زیباست و وجود چرخه شب و روز و آب و هوای پویا و طوفان‌های دریایی به جذابیت آن افزوده.

 

با پیشروی در بازی بیشتر با خط ماموریت‌های اصلی و فرعی درگیر می‌شوید. سیستم کوئست بازی کاملا شبیه به روتین آثار یوبی‌سافت دنبال می‌شود و پس از دریافت ماموریت، قسمتی از نقشه را علامت گذاری می‌کند تا خود را به هدف برسانید. خیلی زود متوجه خواهید شد که نحوه دنبال کردن کوئست لاین‌های بازی همچون MMOهای درجه دو حاضر در بازار است و نباید انتظار چندانی از آن داشت. علاوه بر اکتشاف و ماموریت‌ها که یکی از سه ضلع اصلی مثلث وجودی Skull and Bones را شکل داده، دو مورد بعدی مربوط به مبارزات و شخصی‌سازی است.

 

با اینکه مبارزات همچنان هیجان‌انگیز دنبال می‌شوند، اما شاهد بازآفرینی در این بخش نسبت به Black Flag نیستیم و می‌توان گفت که Skull and Bones دوست داران ساخته یوبی‌سافت در سال 2013 را هدف قرار داده است. در حالی که ماموریت‌ها اغلب چالشی با خود به همراه ندارد اما فضای جهان‌باز Skull and Bones پر از گشت‌های نظامی از کلن‌های مختلف است که توسط هوش مصنوعی با لول بالاتر از شما انجام می‌شود. یک اشتباه می‌تواند منجر به هدف قرار گرفتن کشتی‌تان و تبدیل شدن آن به چند تخته چوب در دل اقیانوس شود. 

 

 

کدخبر: ۵۵۴۸۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر