کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۶۷۵
تاریخ خبر:

چالش بزرگ ربات جراح پس از فوت یک بیمار

چالش بزرگ ربات جراح پس از فوت یک بیمار

زنی که توسط روبات مورد جراحی سرطان روده بزرگ قرار گرفت در نهایت فوت کرده تا این شیوه پزشکی به چالش کشیده شود

یک دستگاه جراحی روباتیک در فلوریدا باعث سوختن و پاره شدن روده باریک یک زن در حین جراحی سرطان روده بزرگ و مرگ وی شده است.

تسنیم در خبری آورده که همسر این زن از شرکت Intuitive Surgical، سازنده این دستگاه شکایت کرده و خواستار دریافت غرامت شده است.

وی در این شکایت ادعا کرده که شرکت سازنده مطلع بوده که ربات دارای مشکلاتی در زمینه عایق بودن است که ممکن است باعث نشت الکتریسیته و سوزاندن اندام‌های داخلی شود، اما این خطر را برای مردم فاش نکرده بوده است.

همچنین در این شکایت‌نامه عنوان شده که شرکت مذکور، ربات‌های خود را به بیمارستان‌هایی می‌فروشد که هیچ تجربه‌ای در جراحی رباتیک ندارند و به جراحان به درستی نحوه استفاده از این دستگاه که معروف به داوینچی است را آموزش نمی‌دهد؛ همچنین هزاران گزارش در مورد آسیب‌ها و نقص‌های مرتبط با رباات داوینچی دریافت کرده است، اما صدمات را به سازمان غذا و دارو گزارش نکرده است.

در شکایت شاکی، با استناد به یک گزارش این شرکت خطاب به کمیسیون اوراق مالی و بهادار دولت فدرال آمده است که این اولین بار نیست که چنین اتفاقی برای بیماری می‌افتد که با این ربات تحت عمل جراحی قرار گرفته است و شاکیان در حدود ۹۳ پرونده ادعا می‌کنند که آنها یا یکی از اعضای خانواده‌شان که تحت عمل جراحی با این ربات جراح قرار، انواع صدمات را متحمل شده‌اند که در برخی از موارد منجر به مرگ نیز شده است.

ربات داوینچی، محصولی از یک شرکت آمریکایی است که جراحی‌های لاپاراسکوپی انجام می‌دهد؛ هدف از این فناوری این است که جراحی‌ها را دقیق‌تر و کمتر تهاجمی کند تا در نهایت منجر به دوره بهبودی کوتاه‌تر و کمتر دردناک‌ شود.

کدخبر: ۵۵۳۶۷۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر