کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۴۷۸
تاریخ خبر:

فیلیمو مدرسه؛ ۹هزار نفر‌ پشت میزهای آنلاین

فیلیمو مدرسه؛ 9هزار نفر‌ پشت میزهای آنلاین

بیشتر دانش‌آموزان به ویدئوهای آموزش عربی و ریاضی علاقه دارند.

روزنامه هفت صبح| ‌فیلیمو اخیرا اطلاعات جالبی درباره کاربران دانش‌آموزان خود به هفت‌صبح داده است. آنها می‌گویند که از شروع پاییز امسال بیش از 8هزار کاربر در افغانستان برای تحصیل خود از فیلیمو مدرسه استفاده کرده‌اند. این عدد چطور به دست آمده؟

 

دو سال است طالبان اجازه درس خواندن را از دختران کلاس ششم به بالا گرفته‌ و آنها را خانه‌نشین کرده. از سوی دیگر این‌طور که سازمان ملل می‌گوید، آموزش در مکاتب پسران هم بسیار ایدئولوژیک، نظامی و مذهبی است. با رایگان شدن این پلتفرم برای دانش‌آموزان افغانستانی کودکان زیادی از کابل تا هرات، از قندهار تا مزار شریف جذب ویدئوهای آموزشی فیلیمو شده‌اند.

 

دانش‌آموزان ایرانی چطور از این برنامه‌ها استفاده می‌کنند؟ جزئیات جالبی درباره نحوه کار آنها با فیلیمو مدرسه وجود دارد.ماجرای «فیلیمو مدرسه» از سال ۹۹ آرام‌آرام شروع شد. ایده اصلی زمانی شکل گرفته بود که مدارس و دانش‌آموزان به دنبال انتشار ویروس کرونا پا در هوا مانده بودند.

 

کم‌کم کیفیت محتوا و ارزان بودن آن باعث شد تعداد ثبت‌نامی‌ها در این مدرسه مجازی افزایش یابد. آنها امروز بیشتر از 150 معلم  و بیش از 9هزار و 500دانش‌آموز دارند. تازه امسال با افزایش تبلیغات توانسته‌اند بازدید بیشتری هم جذب کنند. با همه این تعاریف این مدرسه بزرگ مجازی مجموعا چقدر بازدید روزانه دارد؟

 

عدد آن خیلی ثابت نیست. تعداد بازدید بسته به روزهای تعطیل، روزهای امتحانات یا متغیرهای دیگر متفاوت است. اما در جریان آلودگی‌های هوا و تعطیلات مدارس برخی از شهرها، کمپانی «صبا ایده» با رایگان کردن فیلیمو مدرسه، توانسته دانش‌آموزان بیشتری را از عقب‌ماندگی در درس‌هایشان نجات دهد. طوری که با آلودگی و تعطیلات همین پاییز میزان تماشای ویدئوهای این بستر آنلاین 20 درصد بیشتر از قبل شد.

 

نکته جالب دیگر میزان بازدید خود دروس است. اطلاعاتی که فیلیمو به آن دسترسی دارد می‌تواند توصیف کند که دانش‌آموزان در کدام دروس نیاز به تقویت بیشتری دارند. تا امروز  بیشتر از 130هزار دقیقه ویدئوی آموزشی در مدرسه فیلیمو منتشر شده و اینطور که روابط عمومی فیلیمو بررسی کرده، دانش‌آموزان بیشتر از هرچیزی روی دروس ریاضی و عربی کلیک کرده‌اند.

 

با وجود رقبای سرسخت برای تحصیل مجازی، نه فقط کیفیت بالا و ارزان بودن آن، بلکه تعاملی بودن مدرسه مجازی فیلیمو باعث شده که دست بالا را در این صحنه داشته باشد. مثلا یکی از قابلیت‌های آن این است که دانش‌آموز برنامه هفتگی خود را از مشاوران تحصیلی دریافت می‌کند و بعد درباره عملکرد خود می‌تواند گزارش دهد.

 

از طرف دیگر بیش از 15هزار سوال تستی و تشریحی برای آنها آماده شده که خودشان را قبل از آزمون‌های مدرسه با آن بسنجند. نکته مهم همه این‌ قابلیت‌ها این است که فیلیمو، مدرسه خود را برای 405 شهر دور از مرکز و کم برخوردار رایگان کرده.

 

در شرایطی که سازمان سنجش قرار است هر سال سهم معدل و نمره امتحان‌های نهایی را در کنکور افزایش دهد، این همه برنامه تقویتی می‌تواند به دانش‌آموزان دور از مرکز امکانات آموزشی بیشتری دهد تا شانس خود را برای قبولی در کنکور افزایش دهند. راهی که شاید بتواند نقش مهمی در کاهش شکاف عدالت آموزشی داشته باشد.

 

کدخبر: ۵۵۲۴۷۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر