کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۷۶۸
تاریخ خبر:

سدان جذاب سوبارو رونمایی شد

سدان جذاب سوبارو رونمایی شد

خودروی جدید ژاپنی WRX TR مدل ۲۰۲۴ با 43 هزار دلار به میدان آمد

روزنامه هفت صبح| سوبارو یکی از برندهای مطرح ژاپنی بوده که در دهه‌های گذشته خودروهای جذابی را عرضه کرد و اکنون نوبت به WRX 2024 رسید. خودروهای ژاپنی همیشه در ایران محبوب بودند و اتفاقا چند مدل از این برند ژاپنی نیز راهی کشورمان شد.

‌

اما درباره این سدان جدید سوبارو که به تازگی رونمایی شده است میانگین قیمت 43 هزار دلار را داد‌ه‌اند که با احتساب دلار حدود 49 هزار تومانی حدود دو میلیارد تومان به پول ما می‌شود، البته که باید هزینه گمرک و تعرفه و سایر موارد را نیز محاسبه کرد.

حالا اگر با ارز دولتی وارد شود که خب قیمتش کمتر هم خواهد شد ولی تجربه خودروهای وارداتی در چند وقت اخیر نشان داده قیمت‌ها با چیزی که در مبدا و مقصد می‌بینیم زمین تا آسمان تفاوت دارد.پدال درباره مشخصات این خودرو (WRX TR مدل ۲۰۲۴) توضیحاتی با توجه به قیمتش داده است که به این شرح است.


معرفی خودروی جدید سوبارو
ژاپنی‌ها از WRX TR به عنوان گزینه‌ای چهارفصل در این خانواده پرفورمنس نام می‌برند. خودروی یاد شده از تجهیزاتی همچون ترمزهای بزرگ‌تر، سیستم تعلیق سفت‌تر، صندلی‌های ریکارو و گیربکس دستی سود می‌برد. تست‌های قبلی نشان داده‌اند تریم TR نمی‌تواند جایگزینی برای مدل خاطره‌انگیز STI باشد مخصوصاً اینکه قوای محرکه آن قدرت بیشتری تولید نمی‌کنند.

‌

زمانی هم که قیمت حدود ۴۳ هزار دلاری آن را در نظر بگیرید اوضاع بدتر خواهد شد. سوبارو WRX STI زمانی که در سال ۲۰۲۱ راهی خط تولید شد قیمت حدود ۳۸ هزار دلاری داشت درحالی‌که مدل TR بیش از ۴ هزار دلار گران‌تر از آن است و درعین‌حال نه قدرت بیشتر، نه دیفرانسیل با لغزش محدود، دیفرانسیل مرکزی قابل تنظیم و نه بال بزرگ برادر اسپرت خود را به همراه ندارد.

شاید تورم را دلیل قیمت بیشتر سوبارو WRX TR بدانیم اما فاصله بین این خودرو با مدل پایه WRX که قیمت ۳۴ هزار دلاری دارد نشان می‌دهد ژاپنی‌ها تلاش دارند جای خالی STI را با TR جدید پر کنند.


جنگ سوباروی جدید و تویوتا کرولا
قیمت پایه حدود ۴۳ هزار دلاری مدل TR به این معنی است که سوبارو باید به جنگ مستقیم تویوتا GR کرولا یعنی دیگر خودروی چهار درب الهام گرفته از رالی برود. حتی مدل پایه core تویوتا با قیمت ۳۷ هزار دلار و فاقد هرگونه آپشن هم بهتر از سوبارو به نظر می‌رسد زیرا به دیفرانسیل مرکزی قابل تنظیم و پیشرانه‌ای با ۳۰۰ اسب بخار قدرت مجهز است و ۲۹ اسب بخار قوی‌تر از TR خواهد بود.

درصورتی‌که پکیج پرفورمنس کرولا را سفارش دهید امکاناتی همچون دیفرانسیل‌های لغزش محدود جلو و عقب را به دست خواهید آورد و قیمت کلی خودرو همچنان ۴۴۰۰ دلار کمتر از سوبارو خواهد بود. قطعاً کابین WTX TR و به ویژه صندلی‌های آن بهتر از رقیب هم‌وطن خود است و فضای داخلی بیشتری را نیز به دست می‌آورید اما ما دیفرانسیل‌های لغزش محدود و قدرت بیشتر GR کرولا را ترجیح می‌دهیم.


علت گرانی سوبارو  WRX 2024
افزایش قیمت برای WRX 2024 ناشی از افزایش 2130 دلاری همراه با افزایش 100 دلاری هزینه‌های مقصد است که اکنون 1120 دلار است. مدل پایه اکنون شامل صفحه نمایش لمسی 6/11 اینچی Starlink Multimedia Plus سوبارو به عنوان یک گزینه استاندارد می‌شود.

علاوه بر این، فناوری کمک راننده EyeSight اکنون در نسخه استاندارد وجود دارد و همچنین برای اولین بار در مدل‌های مجهز به گیربکس دستی در دسترس است.مدل بعدی WRX Premium بوده که از 35755 دلار (شامل مقصد 1120 دلار) شروع شده که 1630 دلار نسبت به سال 2023 افزایش قیمت داشت.

این مدل رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی با روکش خاکستری تیره را دربرگرفته که در تایرهای تابستانی تعبیه می‌شود. این خودرو مجهز به گرمکن صندلی‌های جلو و آینه‌های بیرونی، پدال‌های آلومینیومی، استارت دکمه‌ای و پورت‌های USB-C است. مدل پریمیوم همچنین می‌تواند به سیستم صوتی هارمن کاردون با 11 بلندگو، سانروف و گیربکس CVT به نام سوبارو پرفورمنس گیربکس (SPT) مجهز شود.

 

 

 

 

 

کدخبر: ۵۵۱۷۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر