کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۸۰۱۶
تاریخ خبر:

در حوزه خودرو اصل را رها کرده و فرع را چسبیده‌ایم!

در حوزه خودرو اصل را رها کرده و فرع را چسبیده‌ایم!

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری| به صنعت خودرو انتقاد داریم؟ بله. از قیمت‌ها ناراضی هستیم؟ درست ا‌ست. نسبت به کیفیت تولیدات داخلی واکنش داریم؟ شک نکنید. اما قرار نیست خشم چنان جلوی چشم‌مان را بگیرد که ایراداتی بگیریم که پایه و اساس ندارد و متاسفانه نماینده حوزه خودرو هم به آن دامن بزند. داستان از ماجرای فیک اگزوز خودروی ری‌را برقی در نمایشگاه تحول صنعت خودرو آغاز شد. همه مسخره کردند که مگر خودروی برقی هم اگزوز دارد؟!

اگرچه ماجرای فیک اگزوز بارها محل مناقشه بوده ‌ اما در نمایشگاه خودروی پاریس در سال 2018 هم این خودروها با فیک اگزوز حضور داشتند. چند مدل بنز، ب‌ام‌و و تویوتا در این لیست قرار می‌گیرند. اما تعجب ماجرا از اینجاست که آقای رشیدی‌کوچی، عضو کمیسیون صنایع مجلس که اتفاقا این روزها نامش را زیاد می‌شنویم، چرا یک سرچ ساده در گوگل نکرده تا متوجه شود داشتن اگزوز فیک خیلی هم امر عجیبی نیست.

نشستن پشت فرمان ماشین در حال حرکت و استوری گرفتن و مسخره کردن علاج کار است؟ چرا نماینده محترم درباره قیمت‌های بالای خودروهای وارداتی نظری ندارند؟ درباره تعرفه‌های عجیب وارداتی‌ها دیگر حرفی زده نمی‌شود. از همه مهم‌تر می‌توانستند فیلم‌هایی که اصحاب رسانه از خودروی برقی ری‌را که در نمایشگاه بود را تماشا کنند تا ببینند ایراد نه در داشتن اگزوز برقی بلکه در فاصله ‌بین پلتفرم این خودرو است.

بعد از بارها نمایش این خودرو در نمایشگاه‌های مختلف، ایرادات اساسی دارد حتی در بخش باتری که اتفاقا به آن می‌توان پرداخت به جای اینکه در همه حوزه‌ها نظر داد. به هرحال تب جذب فالوئر در فضای مجازی این روزها بسیار داغ است؛ حتی برای نماینده سلبریتی مجلس! ‌‌ به هرحال معاون تحقیقات ایران‌خودرو هم به این هجمه‌ها پاسخ داده است. معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران‌خودرو توضیحاتی را درخصوص حواشی ایجاد شده درخصوص اگزوز خودروی برقی ری‌را عنوان کرد.

مهدی رادمنش در حاشيه نمايشگاه صنعت‌خودرو در جمع خبرنگاران، با اشاره به حواشی ایجاد شده در روزهای اخیر درخصوص اینکه ایران‌خودرو برای خودروی ری‌را برقی خود اگزوز نصب کرده، اظهار كرد: خروجی اگزوز به‌کار رفته روی خودروی برقی ری‌را ایران‌خودرو اصطلاحا فیک اگزوز fake exhaust یا اگزوز نمایشی است.

کاربرد این قطعه برای بهبود استایل یا طراحی خودرو است که حس زیبایی بیشتری به این محصول بدهد. او با بیان اینکه خودروی حاضر در نمایشگاه تحول صنعت خودرو، نسخه پروتوتایپ است و هنوز به مرحله تجاری‌سازی نرسیده، اضافه كرد: درخصوص تعبيه اگزوز فيك در طرح نهايي محصول ري‌را براساس بازخوردهاي دريافتي از سوي مخاطبان و راهبردهاي توسعه‌اي ايران‌خودرو تصميم‌گيري خواهد شد.

رادمنش واكنش دريافتي از سوي مردم براي اگزوز فيك در ري‌را را فرصتي براي معرفي اين محصول جديد به عنوان نخستين خودروی برقي طراحي شده توسط متخصصان ايران‌خودرو برشمرد و گفت: انتشار محتواهاي مختلف مثبت و منفي در شبكه‌هاي اجتماعي، اين پيام را براي مخاطبان در سطح جهاني منتقل كرد كه صنعت خودروی ايران به سطحي از بلوغ و توانمندي دست يافته كه مي‌تواند هم پاي فناوري روز جهاني حركت كند و در زمينه دانش فني طراحي و توليد خودروهاي برقي حرفي براي گفتن داشته باشد. ‌

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران‌خودرو، با بیان اینکه استفاده از فیک اگزوز روی خودروهای برقی موضوعی تجربه شده در حوزه خودروهای برقی در سطح جهانی است، اضافه کرد: پیش از این، خودروسازان شناخته شده جهانی همچون مدل EQS SUV مرسدس بنز، ب‌ام‌وi4، پورشه و … نیز از فیک اگزوز برای بهبود استایل و طراحی خودرو، در برخی محصولات‌شان استفاده کرده‌اند.

کدخبر: ۵۴۸۰۱۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر