کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۷۹۲۴
تاریخ خبر:

همه‌چیز درباره جنجال طراحی اگزوز برای خودرو برقی ایرانی

همه‌چیز درباره جنجال طراحی اگزوز برای خودرو برقی ایرانی

تصویری منتشر شده از خودرو ایرانی ری‌را برقی در هفته گذشته جنجال‌های زیادی به‌دنبال داشت. بعضی کاربران شبکه‌های اجتماعی، وجود اگزوز در این خودرو برقی را مورد انتقاد قرار دادند. ماجرا خیلی سریع دست به‌دست شد و ابعاد گسترده‌ای پیدا کرد. برخی چهره‌های شناخته‌شده و حتی نمایندگان مجلس نیز به این موضوع پرداختند.

با این حال شرکت سازنده اعلام کرد، خروجی اگزوز به‌کار رفته روی خودرو برقی ری‌را اصطلاحا فیک اگزوز (fake exhaust) یا اگزوز نمایشی است. کاربرد این قطعه برای بهبود استایل یا طراحی خودرو است که حس زیبایی بیشتری به این محصول بدهد. همچنین اعلام شد خودرو حاضر در نمایشگاه تحول صنعت خودرو، نسخه پروتوتایپ است و هنوز به مرحله تجاری‌سازی نرسیده است و به‌همین دلیل درخصوص تعبیه اگزوز فیک در طرح نهایی محصول ری را براساس بازخوردهای دریافتی از سوی مخاطبان تصمیم‌گیری خواهد شد.

استفاده از فیک اگزوز خودروهای برقی پیش از این در سطح جهانی اتفاق افتاده است و محصولاتی همچون مدل EQS SUV مرسدس بنز، ب‌ام‌وi۴، پورشه و… نیز از فیک اگزوز برای بهبود استایل و طراحی خودرو، استفاده کرده‌اند.

کدخبر: ۵۴۷۹۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1560679244

    لازمه یه نکته رو بگم که این اگزوزها تو ن مونه بنزینی هم فیک هستن و هیچ استفاده ای ندارن و فقط جنبه نمایشی دارن و تو نمونه بنزینی هم دودهای خروجی از اگزوز قبل از رسیدن به اینها مثل اغلب خودروها سر اگزوز رو به زمینه و این خروجیها صرفا جنبه نما یشی رو دارن