کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۳۵۲
تاریخ خبر:

حضور فعال کروز در نمایشگاه قطعات خودرو

حضور فعال کروز در نمایشگاه قطعات خودرو

نصب‌ دوربین‌ و ‌مانیتور به‌جای آ‌ینه ‌جانبی ‌

هفت صبح| شرکت صنایع تولیدی کروز در نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو 1403 که از تاریخ ۲۹ خرداد تا یک تیر برگزار شد، فعالیت‌ها و توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشت. در این نمایشگاه، شرکت صنایع تولیدی کروز محصولات جدید و بومی‌سازی شده را به نمایش گذاشته است که این محصولات نشان از افزایش سطح داخلی‌سازی قطعات می‌دهد و کمک به جهش تولید خودرو می‌کنند. در این نمایشگاه شرکت صنایع تولیدی کروز از قطعات جدید خود که داخلی‌سازی کرده رونمایی کرده است؛ ECU و ACU با قلبلیت ۸ ایربگ، مالتی‌مدیا از جمله این قطعات هستند.

 نصب دوربین به جای آینه‌های جانبی

یکی از اقداماتی که کروز انجام داده، نصب دوربین و مانیتور به جای آینه‌های جانبی است. در غرفه کروز این تکنولوژی به نمایش درآمده بود. به‌طور دقیق‌تر مانیتور و دوربین‌ها کار کروز است و کروز برای اولین بار نشان داد به جای آ‌ینه‌های جانبی در خودروهای داخلی می‌توانیم حتی دوربین و مانیتور برای مشاهده اطراف داشته باشیم. دوربین در جاهای مختلف می‌تواند نصب شود.روی فریم بالای درها، جای آینه‌ها یا روی سپر عقب در واقع کار شود. بخشی هم برای تنظیم سیستم تهویه ملاحظه شده که روی پنل میانی کار شده است. 

  صندلی تا قطعات پیشرفته‌ های‌تک

آنچه مورد توجه بازدید‌کنندگان در این نمایشگاه بوده، حضور کانسپتی از خودرو بوده که در آن ۱۳۰ قطعه داخلی به کار رفته است‎؛ شرکت صنایع تولیدی کروز توانسته تمامی این قطعات که بخشی از آن شامل قطعات‌ های‌تک و پیشرفته مثل قطعات ACU و ECU می‌شود را داخلی‌سازی کند.‌ای‌سی‌یو (Electronic Control Unit) همان کامپیوتر خودرو که وظیفه کنترل سنسور‌ها و عملکرد‌های خودرو را با الکترونیکی شدن کنترلر‌ها بر‌عهده دارد، یکی از قطعات پیشرفته خودرو است.

در جهان تنها چند کشور قادر به تولید این قطعه کاربردی هستند که اکنون به همت مهندسان و متخصصان مشغول به کار در شرکت کروز این قطعه داخلی‌سازی شده است؛ به جرات می‌توان گفت بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین قطعه‌ساز کشور توانسته با داخلی‌سازی، تولید و اشتغال‌زایی دستاورد‌های بزرگی در صنعت خودرو به دست آورد و جدیدترین آن بومی‌سازی سخت‌افزار و نرم‌افزار «ای سی یو» برای خودرو‌های توربوشارژ است.نه‌تنها این قطعه بلکه این شرکت توانسته اکثر قطعات خودرو را در راستای کمک به صنعت خودرو بومی‌سازی کند، قطعاتی که پیش از این به صورت وارداتی عرضه می‌شد.

   داخلی‌سازی ایربگ جانبی و پرده‌ای 

از جمله محصولات جدید شرکت تولیدی کروز، قطعه ECU دوگانه‌سوز و تک‌سوز است؛ همچنین از دیگر قطعات داخلی‌سازی شده انواع ACU (مغز متفکر ایربگ خودرو) است که در نسخه جدید قابلیت کارکرد برای ایربگ پرده‌ای را نیز داراست که سخت‌افزار و نرم‌افزار آن را شامل می‌شود. ایربگ پرده‌ای در واقع شکلی از فناوری کیسه هواست که در خودرو‌های مدرن با ایمنی بالا به‌کار رفته ‌ و قادر است از برخورد سر سرنشینان با شیشه‌های جانبی خودرو در زمان تصادفات جلوگیری کند؛

همچنین ایربگ پرده‌ای در صورت شکستن شیشه‌های پنجره‌های جانبی، مانع از تماس خرده شیشه‌ها با صورت و بدن سرنشینان می‌شود.از دیگر محصولات به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه قطعات خودرو در غرفه کروز، می‌توان به قطعه رادار نقطه کور اشاره کرد. آنچه در این نمایشگاه بیشتر به چشم می‌خورد، همکاری این شرکت تولیدی با دیگر قطعه‌سازان است به طوری که در راستای تحقق خودکفایی صد در‌صدی با ابتکار شرکت صنایع تولیدی کروز امکان همکاری این شرکت بزرگ با قطعه‌سازان خرد هم فراهم شده است؛

تولیدکنندگان می‌توانند با حضور در غرفه این شرکت در نمایشگاه قطعات از شرایط همکاری با مجموعه بزرگ کروز مطلع شوند.  گفتنی است‎؛ شرکت کروز بـه عنـوان بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین قطعه‌سـازی خودرو در غرب آسیا، از بدو تاسیس خود در سال ۱۳۶۱ تا به امروز همواره استراتژی مشخصی را به عنوان مبنای کار خود در نظر داشته ‌ و آن تامین محصولات با کیفیت و مطمئن جهت بر آورده کردن نیاز‌های صنایع کشور، همگام با استفاده از فرصت‌های موجود جهت نفوذ به بازار‌های صادراتی خارجی است.

 

کدخبر: ۵۶۱۳۵۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر