کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۷۳۳
تاریخ خبر:

اوپل ‌در ایران رویت شد

اوپل ‌در ایران رویت شد

گفته می‌شود دو مدل خودروی کراس لند و موکا وارد ایران شده‌اند

روزنامه هفت صبح| دی ماه بود که در اخبار اعلام شد با رفع ممنوعیت واردات خودرو، شرکت‌های مختلفی برای واردات برندهای معتبر اقدام کردند. در این میان، دو شرکت متقاضی واردات محصولات اوپل بودند که اکنون یکی از آن‌ها به رسمیت شناخته شده است. اوپل از محصولات قدیمی و خوشنام در ایران است. شرکت «صنایع خودروسازی رویان پارسیان» برخی از مجوزها را کسب کرده و رسما وارد کننده 5 محصول برند اوپل شده است. این شرکت مدل‌های کراس لند، کورسا، آسترا، موکا و گرندلند ایکس را با پیشرانه‌های 1/2 لیتری برای واردات انتخاب کرده است.

 

طبق گفته منابع آگاه، خودروسازی رویان پارسیان هم اکنون 5 نمایندگی خدمات پس از فروش در کشور دارد که عبارتند از آسیا خودرو در تهران، سلامتیان خودرو محور در اصفهان، نادر دل افکار در شیراز، تلاش خودرو ایرانیان در تبریز و پاکروان خودرو باروس در مشهد. حالا عکس‌هایی در فضای مجازی مشاهده می‌شود که نشان می‌دهد دو مدل اوپل به گمرک ایران رسیده و در آنجا مشاهده شده است. دو مدل کراس لند و موکا جزو این موارد مشاهده شده هستند. به هرحال آلمانی‌ها در لیست وارداتی‌ها قرار گرفتند.

 

اوپل کراس لند

این خودرو که با نام واکسال کراس لند نیز شناخته می‌شود از یک موتور 2/1 لیتری یورو ۶ با کد EA025DB12 و یک گیربکس اتوماتیک بهره می‌برد. از امکانات این خودرو می‌توان به کروز کنترل، صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی، سنسور پارک عقب، سقف پانارومیک، دوربین دنده عقب، ۶ عدد کیسه هوا و سنسور نور اشاره کرد. موتور کراس‌لند نیز کاملاً با پیشرانه موکا یکی است اما در بخش انتقال قدرت، کراس‌لند از یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک AT بهره‌مند است که همین موضوع موجب اختلاف میان کراس‌لند و موکا از لحاظ فنی شده است.

کراس

اوپل موکا

موکا نیز احتمالاً با همان موتور 2/1 لیتری توربو به ایران بیاید اما با این تفاوت که پیشرانه‌اش می‌تواند به جای ۱۰۰ اسب بخار و ۲۰۵ نیوتن متر، ۱۳۰ اسب بخار توان و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک تحویل دهد. اوپل موکا که از طراحی بسیار زیبایی بهره می‌برد، مانند تمام خودروهای این مجموعه از یک پیشرانه 2/1 لیتری با کد HNSS-41B700 و همان گیربکس اتوماتیک بهره می‌برد.
موکا

در بخش امکانات نیز این خودرو حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و به جدیدترین امکانات رفاهی و ایمنی مجهز شده است؛ از جمله سیستم اطلاعات سرگرمی با پشتیبانی از Apple Car Play و Auto Android، کلاستر تمام دیجیتال ۱۲ اینچی راننده تحت سیستم OPEL Pure، دوربین ۳۶۰ درجه، چراغ‌های تمام LED، ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل هوشمند، رادار بین خطوط و جانبی و سنسور نقطه کور.

 

تاریخچه اوپل در ایران

سال 1393 این تیتر اخبار بود:« ورود شرکت خودروسازی «اوپل» به ایران با پنج خودرو» حالا تعدادی هم آمدند و بعد هم توقف واردات خودرو آغاز شد. از قبل از انقلاب، اوپل به کشور ما در دهه‌های مختلف آمده است. اوپل کورسا هم در این میان از همه معروف‌تر است و حالا باید دید زمان عرضه این خودروهای وارداتی جدید چه وقت است.

 

کدخبر: ۵۵۴۷۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر